Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vic

Vic

14-08-2012 om 13:08

Wat voor vakantie?

Net terug van onze vakantie met Estivant naar Kreta, ben ik nu alweer over volgend jaar aan het nadenken. Op zich was onze vakantie best geslaagd, maar iets lagere temperaturen vinden we ook niet erg (dan te bedenken dat ik bewust zonzeker heb gekozen na een verregende vakantie vorig jaar).
Ik heb het idee dat we een beetje klaar zijn met het eenoudergezinsreisgebeuren. Oudste heeft aan geen enkele activiteit meegedaan en jongste maakt het niet uit met wie ze speelt (als er maar leeftijdsgenoten zijn). Zelf vind ik het Estivant/Cirkelconcept vooral prettig omdat je dan 's avonds nog eens bij iemand op een terras kunt gaan zitten. Dat doe je niet op een normale camping/appartementencomplex. Andere georganiseerde activiteiten zijn voor mij geen must (maar ik doe wel mee als ik ze leuk vind).
Hoe gaan jullie (als eenoudergezin) op vakantie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tuinstoel

tuinstoel

14-08-2012 om 13:08

zie hierboven, ik vond de zeilvakantie dus geslaagd. Was ook geen bewuste eenoudervakantie. Samenstelling van de groep was: twee Amerikaanse gezinnen van elk vier personen, wij met z'n drietjes en een vrouw met kind. Overdag helpen op het schip, lagen we in een haven kon je doen wat je wilde. We hebben weleens wat samen gedaan, maar ook veel dingen met z'n drietjes. Dit was wel een vakantie voor een week, maar je zou er nog een week Waddeneiland in een stacaravan/huisje aan vast kunnen plakken of zoiets dergelijks.

groet Tuinstoel

Tinus_p

Tinus_p

14-08-2012 om 14:08

Chateau verdoyer

Als je nog niet helemaal uitgecirkeld bent, zou je bv naar camping Chateau Verdoyer (Dordogne) kunnen. Dat kan ook heel goed zonder Cirkel bijdeweg.

nien

nien

14-08-2012 om 17:08

Gewoon weg

Vorig jaar was het eerste jaar en zijn we een midweek naar een camping in Nederland geweest. Dit jaar zijn we naar Duitsland in een hotel geweest, van daaruit gewandeld, musea en cultuur. Verder vanuit huis dagjes weg. Volgend jaar gaan we een weekje met/naar familie in Frankrijk. Dan ga ik in ieder geval nog met de kinderen een paar dagen naar Parijs, en neem ik de tent mee voor als ik nog ergens anders een paar dagen wil camperen.

Vic

Vic

14-08-2012 om 21:08

Ideeën

Waar halen jullie dan bijv. zo'n camping of zeiltocht vandaan? Door aanbevelingen van anderen, of boek je zomaar iets wat je op internet vindt?
De camping ziet er wel heel leuk uit. Ik zou dan voor een stacaravan gaan omdat tentkamperen niets voor ons is, maar dat is qua prijs prima te doen zag ik. In het verleden heb ik wel eens twee weken in een huisje op een park gezeten. Dat doe ik niet meer. Toen was mijn oudste nog een kleuter en enig kind, ging op tijd naar bed, en zat ik daar elke avond in mijn eentje te wachten tot het bedtijd was. Omdat het zo'n groot park was kon ze ook niet in haar eentje op pad en ze wilde niet naar de kinderclub, dus ik was twee weken (die hebben we niet volgemaakt overigens) aan het entertainen.
Weet iemand of je in het buitenland ook het Stayokay concept hebt? Dat vind ik in NL erg leuk omdat daar ook mensen komen die wat aanspraak, bijv. tijdens het eten, leuk vinden.

Nien

Nien

15-08-2012 om 00:08

Stay ok

Heb je ook in het buitenland. Ik heb daar ook naar gekeken voor Duitsland vanwege dezelfde reden als jij aangeeft.

Ideeen komen vanuit allerlei hoeken. Een plaats waar ik zelf ooit als kind ben geweest, of waar vrienden of familie geweest zijn. Of waar ik zelf al eens ben geweest. En op het verlanglijstje staan ook nog wel bestemmingen waar ik nog graag eens heen wil. Of waar de kinderen graag heen willen. Soms lees je ergens wat. Hier of in een tijdschrift.

Wat doen jij en je kinderen graag met vakanties?

Vorig jaar was het zeker dat het met de tent in Nederland werd vanwege budget. Ik heb toen de dag voor ik weg ging gekeken waar in Nederland het weer het beste was. Daarna wat ideetjes op internet opgedaan wat we daar konden bezichtigen en toen zijn we gegaan.

Tuinstoel

Tuinstoel

16-08-2012 om 00:08

ik heb hier gevraagd wat ik toch kunnen doen met de kinderen. De organisatie die getipt was, had net besloten om de familietocht niet door te laten gaan dit jaar vanwege te weinig aanmeldingen. Toen heb ik gevraagd of ze een alternatief wisten en toen kwamen ze met www.zonnewind.nl Site zag er leuk uit, aan de telefoon waren ze aardig en toen heb ik na overleg met de kinderen geboekt. Zo simpel was het eigenlijk...

groet Tuinstoel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.