Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Wat is kiezen toch moeilijk

even ano

even ano

31-10-2018 om 15:10

waw herkenning

mijn relatie is al wat langer, 27 jaar, en heb hier 4 jr geleden ook al eens gepost, zit nog altijd in het huwelijk, heb nu wel een stap gezet naar een advocate, ons probleem is het huis, nu een koophuis en hoe op snelle termijn een huurhuis vinden alle 2, ook in vrije sector is er niks meer te krijgen... hij heeft nu een brief van mijn advocate gehad met voorstellen er op , die moet hij voor volgende week donderdag beantwoorden, ... zielig zijn en niet willen weggaan, want zo slecht ben ik niet (geen fysieke mishandeling maar psychisch, je bent dik, lelijk, stom wijf, hoer ... En als ik dat nu voor zijn voeten gooi, ja maar dat komt omdat jij het zover liet komen dat ik je dan moest uitschelden ... ik ga hetnooit meer doen vergeef het me...duh
En ik vind het nog moeilijk. En net wat je zegt bij een anders zou je zeggen, maak dat je wegkomt maar overkomt het jezelf dan is het heel moeilijk

de basis

Wat een triest verhaal. Wat ik mij afvraag, ooit ben je wel blij geweest met hem. Wat was dat waar je blij van werd en wat is er veranderd (behalve het krijgen van kinderen)? En weet je nog wat hem bij maakte, of is dat altijd alleen maar sex geweest? Probeer eens terug te gaan naar de basis. Jouw basis, wat zoek je in een relatie. In ‘slechte’ relaties is dat vaak bevestiging, en vaak is dat wederzijds zo. Het gaat er niet om wie hoeveel in het huishouden doet. Als je verbondenheid voelt of kan voelen, vind je daar wel een weg in. De ander is niet te veranderen, kan je accepteren dat hij ook ‘irritante’. kanten heeft - en daarmee bedoel ik natuurlijk niet het beschreven geweld! En kan je eigenwaarde voelen vanuit jezelf? Ikzelf heb me jarenlang afgewezen gevoeld omdat mijn ex juist helemaal géén fysiek contact wilde. En daardoor ben ik blind geweest voor wat er wel aan goeds was ooit. Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk hoe de sex werkt bij mannen. Of ze willen niks of ze willen teveel....

Ad Hombre

Ad Hombre

03-11-2018 om 18:11

elledoris

"En weet je nog wat hem bij maakte, of is dat altijd alleen maar sex geweest?"

Veel mannen worden vooral heel erg *niet blij* van geen seks, of van slechte seks of van seks met tegenzin of als handelsmiddel. Veel vrouwen ook trouwens. Als de seks goed is is het niet zo vreselijk belangrijk, maar als het slecht is....

Een exclusieve seksuele relatie en dan geen seks is voor veel *mensen* een soort gevangenis.

"Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk hoe de sex werkt bij mannen. Of ze willen niks of ze willen teveel...."

Niks snap ik wel, maar wat is 'teveel'? Ik kan je verzekeren dat er hele volksstammen mannen zijn die er ook weinig van snappen hoe vrouwen seksueel in elkaar zitten. Dat hoeft geen probleem te zijn, verrassingen zijn ook vaak leuk. Ze zitten ook nog eens allemaal *anders* in elkaar....

Ik denk sowieso dat vrouwen seksueel complexer in elkaar zitten dan mannen, maar ik word graag overtuigd van het tegendeel.

ad hombre

Lees wat Troetelbeertje1984 beschrijft, een echtgenoot die harhandig sex afdwingt wil teveel lijkt me. Sex voor alleen bevrediging van lijfelijke lust is heel iets anders dan sex met liefde. Sommige relaties ontstaan vanuit alleen de lust en dan kom je elkaar op gegeven moment hard tegen. Daar komt mijn vraag vandaan, wat maakte jullie blij in het begin. Als dat de lust was kan ik me voorstellen dat het nu zo rot gaat.

Ad Hombre

Ad Hombre

04-11-2018 om 20:11

Elledoris

Ach ja, lust. Wij waren ook heel lustig 30 jaar terug. En nog steeds, trouwens...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.