Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

+ Brunette +

+ Brunette +

23-02-2013 om 17:02

Wat is de etiquette w.b. het dragen van sieraden van je ex?

Op mijn laatste ex was veel aan te merken maar niet dat hij geen smaak had. Ik heb nogal wat kettinkjes en oorbellen van hem gekregen, overdreven veel eigenlijk. Geen prijzig zilver of goud, het duurste kettinkje heeft enkele tientjes gekost. Nu vind ik het zonde om deze spullen niet meer te dragen. Emotionele waarde zit eigenlijk alleen aan het eerste cadeau, dat vond ik toen een romantisch gebaar. De rest riep voornamelijk ambivalente gevoelens op. "Alweer? Zonde van het geld." Of: "Zeker om je onbegrip af te kopen". Zolang ik vrijgezel ben, kan ik natuurlijk doen wat ik wil maar wat als ik ooit weer een vriend heb? Kan ik het dan maken om die sieraden te dragen? Of is dat not done? Bestaat er een soort emotionele verjaringstermijn? Dus dat het ... maanden/jaren nadat het uit is, wel weer kan? Geen dringend probleem, ik vraag het me gewoon af naar aanleiding van een opmerking in een ander recent draadje hier.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mover

Mover

23-02-2013 om 17:02

Geen enkel probleem voor mij

om sieraden te dragen die door mijn vorige vriendjes zijn gegeven. Behalve als het mega-maximaal dure zaken zouden zijn, zou ik mij misschien ongemakkelijk voelen. Maar aangezien ik die nooit heb gekregen (en ik voor dit soort emoties niet in de wieg ben gelegd), draag ik gewoon wat ik mooi vind. Of ik het nou van mijn moeder heb gekregen, of van een vorig vriendje.

Hanny61

Hanny61

24-02-2013 om 12:02

Gewoon dragen

als het om verschillende sieraden gaat, die je mooi vindt. Het gaat immers niet om de emotionele waarde, want dan zou ik het anders vinden. Ik ken een situatie waarin een vrouw (altijd) een kettinkje droeg die ze van een vorige vriend had gekregen. Ze had heel veel verdriet gehad van het einde van de relatie en zo had ze de vriend toch nog een beetje bij zich. Haar latere echtgenoot had er eerst niet zo veel moeite mee, maar toen zij ook jaren later weigerde het kettinkje af te doen, werd het toch een probleem.

Geen idee

Geen idee w de etiquette is. Ik zou me daar overigens minder van aan trekken dan de waarde die je er zelf aan hecht. Als je je zelf steeds bewust bent van het feit dat je de armband 'van piet' draagt, heeft het een andere lading dan dat je het gewoon een mooie armband vindt. En zelfs al zou je je bewust zijn van piet, dan hoeft dat nog geen probleem te zijn. Volgens mij is het helemaal afhankelijk van de lading en het idee dat je er zelf bij hebt. Voelt het goed? Dragen!! Voelt het niet goed? Dan jammer maar helaas...?!

Vic

Vic

25-02-2013 om 12:02

Mwah

Ik heb aan sieraden eigenlijk alleen wat ik dagelijks draag. Mijn, van mijn ex gekregen dure, horloge is stuk dus dat zit sinds kort in mijn tas en moet ik eigenlijk weg doen (13 jaar oud, dus niet zo erg). Verder heb ik nog een ringetje dat ik met dezelfde ex heb gekocht op onze eerste vakantie samen, ook alweer 20 jaar geleden. Mijn andere ring heb ik gekocht van mijn allereerste zelfverdiende geld, dat is dus nog veel ouder ;-)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.