Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

dippie

dippie

04-04-2013 om 10:04

Wat als de kinderen nieuwe vriendin ex niet willen zien?

Weer even een vraagje..
Mijn ex is er vandoor met mijn beste vriendin.. (is ook de tante van de kids) Nu willen mijn kids haar niet meer zien. Ze zijn er heel duidelijk in gewoon tot huilens aan toe.. afgelopen zaterdag wou mijn ex ze ergens mee naar toe nemen waar zij dan ook heen zou komen. De kinderen kwamen er van te voren achter en zijn dus niet mee gegaan, ex is zelf wel gegaan en heeft de kids bij mij gelaten. (Waar ik geen moeite mee had) Nu heeft ex aangegeven dat hij daar rekening mee gaat houden, vind het fijn dat hij naar de gevoelens van de kids kijkt en niet tegen hun gevoel ingaat..

Ex heeft de kinderen maar 1 dag in het weekend (dit door zijn werk) Vinden jullie dan ook niet dat hij juist die ene dag iets alleen met de kids moet doen en het gezellig maken met hun..De oudste heeft al aangegeven dat hij niet meer naar papa wil als hij ze steeds mee wil nemen naar haar. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, ik begrijp de kids heel goed..

Gr Dippie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe vers is dit?

Hoe vers is dit, en hoe oud zijn je kinderen?

Ik begrijp dat je ex de gevoelens van de kinderen wil respecteren. Dat lijkt me heel verstandig, zeker in het begin, en als ze maar een dag in de week bij hem zijn is er ook vast wel een mouw aan te passen.

Maar onlangs liep hier een draadje van een 'nieuwe vriendin' die al geloof ik anderhalf jaar een relatie had (of was het nog langer? ) en nog altijd krampachtig buiten beeld moest blijven, en dat werkt toch ook niet echt.

"Vinden jullie dan ook niet dat hij juist die ene dag iets alleen met de kids moet doen en het gezellig maken met hun..De oudste heeft al aangegeven dat hij niet meer naar papa wil als hij ze steeds mee wil nemen naar haar" - uit het begin van je bericht lees ik niet dat je ex de kinderen steeds mee wil nemen naar zijn nieuwe vlam, hij wilde ergens heen met de kinderen waar zij ook zou komen. Ik begrijp dat ex en vlam beiden een eigen huis hebben?

Op zich ben ik wel met je eens dat je ex zich op 'zijn' dag vooral met de kinderen moet bezighouden. Of dat ook betekent dat de nieuwe vriendin dan helemaal buiten beeld moet blijven op zo'n dag vind ik nog maar de vraag, zeker als die relatie langer duurt wordt dat wat vreemd. Maar zolang ze nog beiden een eigen huis hebben lijkt me dan in elk geval dat zij hooguit naar hem toe moet komen, niet andersom.

Groeten,

Temet

Vanwaar de vraag?

'Nu heeft ex aangegeven dat hij daar rekening mee gaat houden,'
'Vinden jullie dan ook niet dat hij juist die ene dag iets alleen met de kids moet doen en het gezellig maken met hun..'

De kinderen hebben bij hun vader hun grenzen aangegeven en de vader heeft aangegeven (aan jou? Hoezo aan jou?) dat hij daar rekening mee gaat houden.

Wat doet onze mening er dan nog toe?

En nee, ik vind niet dat wij iets kunnen zeggen over hoe ex die dag met zijn kinderen doorbrengt. Of hij het gezellig moet maken en iets alleen met de kinderen moet doen. Ik vind ook niet dat jij daar iets over kunt zeggen.

(geleend uit Trouw): als ex-vrouw/moeder moet je niet mee willen schaken op het bord van je ex-man/vader.

Tsjor

MimiKok

MimiKok

04-04-2013 om 14:04

Extra loyaliteitsproblemen

De nieuwe vriendin van vader was de beste vriendin van moeder en had de status van tante voor de kinderen zo begreep ik.
Voor kinderen is een scheiding al heel lastig wat betreft loyaliteit en nu komt er in de vorm van de tante een extra loyaliteitsconflict bij. Ik zou als vader zijnde de nieuwe vriendin maar een tijdje uit beeld houden maar die zal daar verliefd en wel waarschijnlijk geen oren naar hebben. Ik vind eigenlijk dat je als moeder daar in dit specifieke geval best iets over kunt zeggen maar of dat aankomt??

dippie

dippie

04-04-2013 om 21:04

Reacties

Temet,
Dit alles is nog vrij vers,de kids(en ik)weten het sinds eind januari.Ze hebben iets sinds november vorig jaar. de kids zijn 11 en 5 jaar.

Tsjor,
Ik weet dat ik niks kan zeggen wat hij met de kids gaat doen en dat wil ik ook helemaal niet.. Maar als de kids er onderlijden vind ik wel dat ik er iets van mag/moet zeggen. als ze niet bij hem zijn zeggen ze vaak mama we hoeven toch niet naar haar he,
ex heeft aangegeven dat hij de kids wel een beetje achteruit gesteld heeft en dat hij vanaf nu meer rekening met hun gaat houden. (is zelfs niet op de verjaardagen geweest nu hoeft ie niet mee te feesten hoor maar op de dag zelf wat eten bij de mc of zo lijkt me toch het minste wat ie kan doen.)

mimikok,
Ik vind idd gewoon dat hij rekening met de kids moet houden wat hij met zijn eigen leven doet moet ie zelf weten..daar kan en wil ik niks over te zeggen hebben.

Het afgelopen jaar is voor de kids al niet makkelijk geweest, mijn vader is in aug. gestorven 2 mnden na het overlijden kwam ex dat ie wou scheiden.. dus een dubbele klap.. Ze moeten weer vertrouwen krijgen in hun vader..want liegen schijnt een hobby van hem te zijn geworden.

(ik heb hier al eerder gepost over dit laatste stukje)

gr.D

Wat nog meer?

Mimikok: 'maar die zal daar verliefd en wel waarschijnlijk geen oren naar hebben.' Hij heeft er dus wel oren naar. Niet naar dippie (zijn gescheiden), maar naar zijn kinderen.

Dippie: 'Ik vind idd gewoon dat hij rekening met de kids moet houden wat hij met zijn eigen leven doet moet ie zelf weten.' Maar dat rekening houden met de kids gaat dan wel over de manier waarop jij dat invult: alleen met de kinderen, iets gezelligs doen, met de verjaardag naar de mac of iets soortgelijks. Je zou niet willen dat je ex zich zo intenties 'niet bemoeide' met jouw leven, bijvoorbeeld omdat hij zou vinden dat de kinderen door jou beter voorbereid zouden moeten worden op zijn nieuwe liefde.

De kinderen zeggen tegen jou dat ze niet graag naar haar gaan, maar ze zeggen het ook tegen hun vader. En hun vader luistert eer ook nog naar! Wat wil je nog meer? Ja, dat hij bij jou bleef, maar dat is al een gepasseerd station.

Tsjor

Tinus_p

Tinus_p

05-04-2013 om 12:04

Nabranders

Dippie:
"Vinden jullie dan ook niet dat hij juist die ene dag iets alleen met de kids moet doen en het gezellig maken met hun..De oudste heeft al aangegeven dat hij niet meer naar papa wil als hij ze steeds mee wil nemen naar haar. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, ik begrijp de kids heel goed."
1. Leer je kinderen dat ZIJ dit tegen hun vader moetenz eggen.
2. Vertel je kinderen, dat de scheiding een voldongen feit is, en dat het dus op zichzelf normaal is date r nieuwe partners etc in beeld komen.

dippie

dippie

05-04-2013 om 12:04

Tinus p

De kids hebben het idd al tegen ex gezegt. Maar hij wil het geloof ik niet horen en wordt boos als ze het aangeven..

Ze weten ook dat het kan dat papa een nieuwe vriendin krijgt maar "tante" accepteren ze niet.. oudste zei dat hij ze nooit meer wil zien..

Ik heb me er bij neergelegd dat het ooit gaat gebeuren. Maar vind het zo moeilijk voor de kids ze weten het net 2 mnden papa die het aflaat weten en dan ook nog zijn zin door willen drijven. Oudste heeft gezegt dat ex meer van zijn lief houdt dan van zijn kinderen.. Nou kan je vertellen dat dat hard aankomt voor zo'n kind..

Ik houd nog even vol

'Nu heeft ex aangegeven dat hij daar rekening mee gaat houden,...' Hoe verhoudt zich dat met ' Maar hij wil het geloof ik niet horen' en 'papa die het aflaat weten en dan ook nog zijn zin door willen drijven.'?

Tsjor

dippie

dippie

05-04-2013 om 14:04

Tsjor

Hij zegt dat hij er rekening me houdt dat de kids er nog niet aan toe zijn om haar te zien. Maar hij heeft het er wel steeds over tegen de kids dus kan hij er zich in mijn ogen niet bij neerleggen.

Papa heeft weken heel weinig tot niks van zich laten horen.. en nu lijkt het wel (volgens de oudste) dat papa helemaal niks meer met hun alleen wil doen.

Ben je erbij?

Echt Dippie, laat het los.
'Maar hij heeft het er wel steeds over tegen de kids ...' Ben je erbij? Dan kun je er wat van zeggen. Ben je er niet bij, dan laat je het over aan de mensen die er wel bij zijn, je kinderen en hun vader.
'dus kan hij er zich in mijn ogen niet bij neerleggen.' Dat is jouw conclusie, maar wat heb je daaraan? Wil je dan ook nog controle over hoe hij zich emotioneel erbij voelt als hij kiest voor zijn kinderen?
'Papa heeft weken heel weinig tot niks van zich laten horen..' Nee, dat is zo geweest, dat is in het verleden. Hoe lang wil je hem dat nog nadragen?
'....en nu lijkt het wel (volgens de oudste) dat papa helemaal niks meer met hun alleen wil doen.' En dat kan oudste dan met vader bespreken, vader heeft gezegd dat hij er rekening mee gaat houden.

Ik snap dat je boos bent en het frustrerend vindt dat je ex een nieuwe liefde heeft gevonden met je beste vriendin. Maag het lijkt alsof je hem aan alle kanten binnen jouw tegels wil houden, met 'de kinderen' als belangrijkste motief. Laat hem los, laat hem gelukkig zijn, laat je nieuwe vriendin met hem gelukkig zijn zoals jij dat ook was, en probeer zelf ook weer een beetje gelukkig te zijn. Leer je kinderen om te genieten van wat er goed gaat en laat ze zelf communiceren met hun vader. Ze zijn er oud genoeg voor en ze moeten nog de rest van hun leven met hem.

Tsjor

dippie

dippie

05-04-2013 om 15:04

Tsjor

Je heb helemaal gelijk..ik moet dit los gaat laten. (Maar het is zo moeilijk) grrr wordt af en toe gewoon gek van mezelf.. ik moet gewoon van de goeie dingen gaan genieten en net wat je zegt. IK MOET WEER GELUKKIG WORDEN.
Thnx sta weer ff met 2 benen op de grond..

Merel

Merel

05-04-2013 om 19:04

Ik geloof dat ik het wel snap

Ex wil wel rekening houden met de kinderen en ze niet in contact brengen met zijn nieuwe vriendin. Hij ziet de kinderen één dag in het weekend. Omdat laatst die ene keer dat hij de kinderen had, hij ook had afgesproken met nieuwe vriendin, had hij dus de kinderen bij Dippie gelaten omdat de kinderen nieuwe vriendin (voorlopig nog) niet willen zien. Ik vind inderdaad dat ex die ene dag dat hij zijn kinderen heeft dan maar niet met vriendin moet afspreken (omdat hij dan zijn kinderen bij Dippie moet achterlaten) maar er gewoon die dag voor zijn kinderen is. De rest van de 6 dagen, kan hij ongestoord met haar afspreken. Zo zit het toch? Zo ja, ben ik het met je eens, ik zou het netjes vinden als ex op die ene dag dat hij de kinderen heeft, daar rekening mee houdt. Voorlopig in ieder geval, het is allemaal nog zo pril.

dippie

dippie

05-04-2013 om 20:04

Merel

Zo is het idd.. wat is nou 1 dag denk ik dan..

Maar ik wil en kan me niet meer met zijn leven bemoeien.. maar denk wel dat ik iets over de kinderen te zeggen heb..
Ik ga mijn leven weer oppakken en het gezellig maken voor de kinderen.Mijn ogen zijn weer geopend. ;-)

Heb het dan daarover

Ik dacht dat ex ergens had afgesproken waar nieuwe vriendin ook zou komen. Maar dat maakt niet zoveel uit.
Als je een dag de kinderen niet zou hebben en ex maakt gemakkelijk gebruik van je, dan kun je wel op je strepen gaan staan: ik ben er die dag niet, ik kan de kinderen die dag niet opvangen, ik heb andere dingen gepland, ik ben druk die dag met andere dingen enz. standaardzinnetjes die je uit je hoofd kunt leren.
Dat gaat over jezelf, over jouw dag en jouw tijdsindeling.En daar mag je best voor opkomen.
Maar doe het dan ook daarover en ga niet van alles erbij halen over de kinderen en hoe hij zich gedraagt en zou moeten voelen etc.
Hou het bij jezelf, het is jouw dag vrij en dat wil je ook graag zo houden.
Plan die dag ook iets om te doen. Ga winkelen, naar een vriendin, fietsen, wandelen, pak de bus en loop terug (leuke tip van iemand hier op het forum), kortom: zorg dat je die dag ook echt voor jezelf besteedt. Desnoods ga je je huis schoonmaken. Of uitslapen. Gemiste televisieprogramma's kijken.
Die dag is voor jezelf en voor jouw geluk.Daar mag je best voor opkomen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.