Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

noemi

noemi

18-03-2013 om 19:03

Wanneer mag je er zijn, als nieuwe partner voor zijn kinderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien ligt het ook aan de leeftijd?

Toen mijn vader met z'n huidige vrouw op de proppen kwam waren wij veel jonger (10 of 11). Daar weet ik niet meer zo heel veel van, hoe die introductie ging. Ik weet wel dat wij wel weerstand hadden en dingen 'afkeurden' maar stiekum droomde ik b.v. ook ervan om 'bruidsmeisje' te mogen zijn ooit....
Toen mijn moeder met haar vriend kwam waren we alweer een stukje ouder (13,14 ofzo). En volgens mij deden we toen veel moeilijker. Onze dromen van bruidsmeisje waren we ontgroeid zeg maar En slapen=sex snapten we toen denk ik ook pas.
Ja ik weet dat onze situatie toen al bijzonder was (ik was de enige leerling op school met gescheiden ouders) en later besefte ik dat ook hun relatie en dat ze samen ouders bléven nóg bijzonderder.
Ik denk dat het z'n oorsprong vind in hun achtergrond. Beiden zijn/waren onderwijzers en altijd druk met ontwikkeling van kinderen en pedagogische toestanden. Mijn vader is later wel ander werk gaan doen maar was wel opgeleid tot leraar. En dat in een tijd dat er amper voorbeelden waren of b.v. ouderschapsconvenanten ofzo. Dat dat heeft gemaakt dat ze 'ons' per se samen wilden blijven opvoeden. Dat ging boven alles. Ook boven nieuwe relaties zeg maar.
Ik word ook altijd enigzins geïrriteerd als mensen zeggen dat kinderen áltijd de dupe zijn van scheidingen. Nee dus. Wij waren dat écht niet. Het was wel eens 'lastig' en gedoe, maar er waren ook voordelen. En die zagen wij heus ook wel (2 keer op vakantie joepie!).
groeten albana

ffannoanders

ffannoanders

27-03-2013 om 15:03

Nooit?

Hoewel we zijn gaan samenwonen na 2 jaar heeft oudste stiefkind de aanwezigheid van mij als stiefmoeder nooit echt geaccepteerd,(zelfs nu na 12 jaar nog niet)wat regelmatig strijd opleverde.Stiefkind is ook jong op zichzelf gaan wonen.Het kan dus best dat een kind het nooit zal accepteren ,maar moet je dan nooit gaan samenwonen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.