Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

MSp
02-01-2019 om 16:01
Waar kunnen we wonen?!
Oei, ik ben al zo'n tijd op zoek naar een andere woning, want zoals het nu gaat, kan het niet langer.
Ik werd ziek, werd na twee jaar ontslagen, heb nu een WIA uitkering en dus niet veel te besteden. Nu wil mijn vrouw scheiden en ik inmiddels, na maanden twijfelen en geen uitweg zien, ook. Het niet ergens anders kunnen wonen is mijn grootste probleem...
We willen als co-ouders verder en wonen nu in Amstelveen, waar de kinderen van 9 en 7 naar school gaan. Partner werkt in Amsterdam Centrum en ik heb dus nog geen werk. En kan ook nooit meer volop werken door ziekte, budget zal beperkt blijven.
Ik sta inmiddels een half jaar als woningzoekende voor een sociale huurwoning ingeschreven en reageer iedere week tegen beter weten in. Er zijn überhaupt geen betaalbare huurwoningen doordat zo'n beetje alles voor expats gehuurd wordt.
Voor huren in de vrije sector verdien ik te weinig, voor urgentie is mijn situatie volgens de gemeente niet schrijnend genoeg. Vakantiehuizen zijn in deze regio niet aanwezig. Antikraak of tijdelijk huren mag niet met twee minderjarige kinderen die de helft van de week bij me moeten kunnen wonen. Kopen kan niet vanwege het niet kunnen verkrijgen van een hypotheek als je een tijdelijke uitkering hebt. Zelfs niet als mijn vrouw me uitkoopt. Het is voor ons te duur om te birdnesten. Mijn ouders wonen te ver weg om vanuit daar de kids te verzorgen.
...
Help! Wie ziet nog oplossingen? Hier in de regio. Hoeft niet eens Amstelveen zelf te zijn. Maar ivm co-ouderschap niet te ver weg.
Ik hoor het zo graag!

Triva
04-01-2019 om 12:01
Yanea
Volgens mij ben je een beetje de draad kwijt en waar ik op reageerde dus laat maar...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.