Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Peter
18-11-2016 om 23:11
Vriend heeft moeder van mijn kind bedreigd
Een paar maanden geleden heeft mijn ex een relatie gekregen met haar nieuwe vriend,zij heeft hem uiteindelijk betrap omdat hij vreemd ging.Uiteindelijk is zij bedreigd door hem en zij deed aangiften en ook de school is ingelicht hierover.Tot mijn verbazing heeft ze het contact weer hersteld en hebben naar haar zeggen alles hersteld.Mijn dochter van negen die bij haar moeder woont komt met het verhaal dat zij door hem is opgehaald uit school en zijn naar zijn huis geweest.Ik ben het hier totaal niet mee eens.Mijn dochter heeft al veel meegemaakt,de scheiding en een moeder met een lichtelijke vorm van borderline.Zij vind dat ik mij aansteld en dat ze zelf pepaald wat goed is omdat zij bij haar inwoond.Mijn vraag is wat kan ik hiermee,haar ouders kunnen ook weinig hulp bieden.Verder bent ik het er ook niet mee eens dat hij rookt waar dat kind bij is.

tsjor
20-11-2016 om 11:11
Peter
Wat kun je hiermee? Weinig. Je kunt de regels in het huis van je ex niet bepalen. Je kunt wel zorgen dat je er bent voor je dochter. Ik neem aan dat je je dochter wel regelmatig ziet? Zijn er mogelijkheden om die momenten uit te breiden zonder dat je daar een gevecht over de omgangsregeling van maakt? Ik noem maar een paar voorbeelden: mee gaan helpen op school, zodat je ziet hoe je dochter functioneert en zij weet dat jij er bent; aanbieden om een bepaald clubje of sport voor je dochter te organiseren, waarbij jij haar brengt en haalt, zijn er mogelijkheden op sociale media, is je dochter oud genoeg om tussendoor een keer een avond bij je te eten, haar een keer trakteren op een filmavond in de bioscoop etc. etc. Niet eisend, maar onder het mom van iets leuks, ze wordt ouder etc. etc.
Tsjor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.