Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Houtplankje

Houtplankje

10-11-2019 om 14:11

Vriend en ik gaan uit elkaar. Wat is redelijkheid

Houtplank

Houtplank

27-11-2019 om 14:11

Jutta, Mijn dochter

Laat me niet vallen, maar ze heeft inderdaad gescheiden ouders en dus dubbele verplichtingen, en haar partner heeft ook gescheiden ouders dus ook dubbele verplichtingen. Ik kan niet verwachten dat ze alles laat vallen, ik ben niet veduwe geworden. Afgelopen 2 jaar was ze met mij voor Kerst, nu is iemand anders aan de beurt. Daarnaast ben ik inderdaad met Kerst bij mij pa en zijn vrouw + familie van zijn vrouw, dit samen met mijn zoon. Zo erg is het niet.
Het gaat me meer om Oud en Nieuw, dat vind ik meer een vrienden feest dan een familiefeest.
Houtplank

Vriendenfeest?

Het is maar net wat je gewend bent. Mensen in mijn omgeving zitten gewoon met oliebollen en de tv aan op de bank. Nieuwjaarsdag een flinke wandeling en er wordt eens wat onverwachts aangebeld.
Die enkeling met het feest en huis vol zijn er 2 op Facebook met olijke foto's, de rest zit een cabaretier te kijken in huispak.

Houtplank

Houtplank

27-11-2019 om 20:11

Bij vriendenfeest

bedoel ik eerder met enkele gezellige mensen inderdaad op de bank zitten, lekker kletsen, naar de Conference kijken en op 24:00 champagne en oliebollen, om vervolgens op 01:00 weer naar huis te gaan en lekker naar bed terwijl het nog even doorknalt. Hoewel: ik kan mijn hond en de poes niet alleen laten met het knallen en ga waarschijnlijk thuis blijven. Met een onesie (heb er nog ergens eentje liggen, ooit cadeau van dochter gekregen) op de bank! Ik ben niet van hele nachten doorfeesten. Een keertje met ex-vriend naar vrienden van hem gegaan, we kenden elkaar net een half jaar, en om 01:00 viel ik in slaap op de bank. Ik ben geen nachtbraker.

Houtplank

Houtplank.

Geeft niets, kan gebeuren, ik heb dan ook een prachtige nickname, mag je best een keer lenen:-)

Ja, lekker op de bank, lekkers in huis en kaarsje aan. Vind je alleen (met hond en kat) toch iets te alleen komt er misschien nog wel wat op je pad. Nog tijd zat tot O&N. Toch een vriendin of collega die komt omdat ze ook alleen zit of die buurvrouw waar je nooit veel contact mee had. Je weet het niet, alles ligt nog voor je open:-)

Kerstdagen in Portugal, heerlijk!

Houtplank

Houtplank

28-11-2019 om 10:11

Geld moeten lenen

Ex vriend heeft net van mij 900€ geleend om de borg van zijn nieuwe huis te betalen. Hij laat achter kunstwerken die in principe het bedrag moeten dekken. Het is veel geld voor mij maar als het betekent dat hij zondag echt weg is dan heb ik het ervoor over. Die laatste verzoek van hem is dan ook gelijk iets dat me sterkt in mijn beslissing. Hij had het aan andere mensen (vrienden) kunnen vragen, die zijn er ook tussen die meer dan bemmideld zijn. Maar.... het is bijna voorbij.
Houtplank

Houtplank

Het maakt inderdaad weer pijnlijk duidelijk waarom je deze beslissing hebt moeten nemen. Zie het als een investering voor een nieuwe toekomst. Hoe voel je je nu?

Angela67

Angela67

28-11-2019 om 11:11

meteen verkopen

meteen de kunstwerken verkopen zou ik zeggen en als het niet genoeg is dan is de rest schuld aan jou. Leg je het wel schriftelijk vast met handtekeningen en foto's!
gr Angela

Duidelijke afspraken maken over terugbetaling en dan inderdaad met afspraak dat bij niet nakoming je de kunstwerken verkoopt.
Als je dat niet doet, dan blijft jouw ex je waarschijnlijk ook in de toekomst zien als iemand op wie hij terug kan vallen in moeilijke (financiele) tijden. Afstand scheppen is denk ik wel noodzakelijk.

mijk

mijk

28-11-2019 om 13:11

even goed op papier zetten

lijkt me. Zakelijke afspraak met de 'borg' erbij genoemd.

Mijk

Kaaskopje

Kaaskopje

29-11-2019 om 09:11

Stom dat het niet kan...

Ik bedacht in een opwelling dat ik het ontzettend leuk zou vinden als je met oud en nieuw bij ons op de bank komt zitten, maar dat kan niet vanwege onze hond .

Wij kijken ook tv met wat oliebollen op tafel, iets meer gezelschap zou ik juist wel leuk vinden.

Houtplank

Houtplank

29-11-2019 om 11:11

Wat lief Kaaskopje!

Ik vind het echt heel lief. Maar ik ga inderdaad Loki niet achterlaten op 31 december.
Houtplank

Doenja

Doenja

29-11-2019 om 12:11

Geen knallen

Wij wonen zo ver buiten af dat je echt geen knallen hoort en ons harig vriendje is dol op gezelschap en van hetzelfde soort als die van jou. Dus als je een oud en nieuw uitje wil in ' the country' met Loki ben je van harte welkom!

Houtplank

Houtplank

01-12-2019 om 18:12

Hij is weg

na een laatste knuffel en een laatste kus.
En ik weet dat het gaat slijten maar ik weet niet wat ik met mijn verdriet aanmoet.
Houtplank

Tijgeroog

Tijgeroog

01-12-2019 om 19:12

Ach...

Laat het verdriet er maar gewoon zijn, je hoeft er niets mee te doen...

Kaaskopje

Kaaskopje

Sterkte

Je moet hier inderdaad doorheen. 🤗

(Ik zou het aanbod van Doenja overwegen 😊)

Verdriet.

Verdriet mag er zijn en geef jezelf de tijd. Sterkte.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

Ach Houtplankje

Naar dat het zo gelopen is. Dat is gewoon verdrietig en heeft tijd nodig. Zoals Tijgeroog zegt: laat het verdriet er nu zijn. Het is er. Ontkennen heeft geen zin. Boulevard of broken dreams. Je kunt er niet omheen, je moet er doorheen.

Maar ook: vandaag is de eerste dag van de rest van je leven. Het komt vast goed met je!

Sterkte met alles.

Sterkte!

Je klinkt als een lieve en dappere vrouw. Sterkte& liefs

Miekemieke

Miekemieke

Houtplank

Laat het maar gewoon komen al het verdriet. Het moet er toch uit.

Biebel

Biebel

01-12-2019 om 20:12

Zakdoek?

Dat klinkt misschien bot, maar staat hier in huis voor; wil je een zakdoek om je tranen te deppen, dan omhels ik je om je te troosten.

Verdriet mag je voelen, opluchting, boosheid ook. Kopjes thee of wijn, chocola of worteltjes; alles mag als het maar is wat jou beter doet voelen.

Houtplank

Houtplank

01-12-2019 om 20:12

Ik heb

als een idioot mijn oude theekast van zolder gehaald en weer naar beneden gehaald. De olielamp van mijn overgrootmoeder erop, mijn theeservice erin, kaarsjes aan. Heb nog wel dikke ogen maar met chocola en tijd .. En morgen komt zoon voor een week, dat is een hele grote lichtpunt.
Houtplank

Marinade

Marinade

01-12-2019 om 21:12

Lichtpuntjes

Goed dat je echte en virtuele lichtpuntjes hebt. Het is echt heel verdrietig, deze breuk, maar ik vind het toch ook fijn voor je dat het afscheid niet het drama is geworden dat je een paar weken terug verwachtte.
Heb het goed met jezelf en veel sterkte.

Houtplank

Houtplank

04-12-2019 om 20:12

Elkaar weer zien

Vanavond had ex-vriend even de auto nodig, hij kon een boekenkast overnemen van iemand in de stad maar moest natuurlijk de auto hebben om het te vervoeren. Eigenlijk had ik geen zin om hem zo vroeg weer te zien, maar wou flink zijn. Bij het halen van de sleutel had hij haast, bij het terugbrengen wat minder. Ik heb hem een kopje thee aangeboden (was ik zelf aan het drinken). Even gebabbeld over werk, zijn zonen, even gemijmerd over dat het toch wel een heel raar gevoel is, dat weer alleen zijn. En omdat hij niet zo veel laat zien van zijn gevoelens blijf ik nu na 10 minuten samen, achter met het idee dat ik, ondanks het feit dat ik gebroken heb, ook diegene ben met de gebroken hart (meer dan hij). En het voelt raar, en bijna oneerlijk. Hij zit er goed uit, was bijna vrolijk. Ik ben moe, slaap niet, en moest huilen nadat hij weg was gegaan.
Ik wil hem uit de weg gaan voorlopig, moeilijk wanneer je op 300 m. afstand van elkaar woont maar dit doet me geen goed.
Houtplank

Lente

Lente

04-12-2019 om 20:12

Ik denk niet dat het aan hem ligt

en ook niet aan de afstand.

Jij wilt liever niet zien dat hij het minder moeilijk heeft dan jij (zo op het oog). Maar wat wil je dan? Was je blijer geweest als hij in tranen was uitgebarsten omdat hij jou kwijt is? En zo ja, dat zegt toch niets! Iedereen gaat anders om met een breuk in de relatie. Het een is niet beter dan het ander.

Al ging hij op 1.000 km wonen, dan zou jij het nog steeds moeilijk hebben. En terecht!
Probeer het los te laten dat hij dichtbij woont en om een kleine dienst vraagt. De kleine contacten zorgen er ook voor dat je verbinding houdt, in eenvoudige vorm. En ooit nog samen kunt terug kijken naar hoe het was. Dat is over een tijdje een waardevol doel.

Libera

Libera

04-12-2019 om 21:12

Waarom?

Waarom vind je dat oneerlijk Houtplankje?

Grote kans dat je ex 'gewoon anders' in het leven staat. (en het meer neemt zoals het komt)

Maar ook grote kans dat hij helemaal geen ruimte heeft voor verdriet.
Voor jou is hij alleen weg.
Voor hem verandert er heel veel meer. In zijn positie zou ik mijn energie hard nodig hebben mijn leven weer op poten te krijgen. En nog lang niet achterover kunnen leunen en rouwen. Die luxe heb jij wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.