Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Verwarrende situatie

Nur

Nur

07-05-2015 om 09:05

Vakantieganger

Ik zou absoluut niet accepteren als mijn man op die wijze zich bemoeit met de afspraken die ik maak met vrienden. Als er andere verplichtingen zijn mag mijn man zich er best mee bemoeien en mij daar even op wijzen. Als ik echter geen verplichtingen heb (hoef niet op de kinderen te passen, er komen niet al andere mensen langs) dan bepaal ik zelf of ik af wil spreken of niet. Ik zou het niet fijn vinden als hij zich er op zo'n manier mee bemoeit. Hij gaat niet over mijn agenda verder (buiten de zorg voor de kinderen om)
Als hij graag wil dat ik een keer thuis blijf dan kan hij dat gewoon vragen.

Nur

Nur

07-05-2015 om 09:05

Vakantieganger

Ik zou absoluut niet accepteren als mijn man op die wijze zich bemoeit met de afspraken die ik maak met vrienden. Als er andere verplichtingen zijn mag mijn man zich er best mee bemoeien en mij daar even op wijzen. Als ik echter geen verplichtingen heb (hoef niet op de kinderen te passen, er komen niet al andere mensen langs) dan bepaal ik zelf of ik af wil spreken of niet. Ik zou het niet fijn vinden als hij zich er op zo'n manier mee bemoeit. Hij gaat niet over mijn agenda verder (buiten de zorg voor de kinderen om)
Als hij graag wil dat ik een keer thuis blijf dan kan hij dat gewoon vragen.

Charis

Charis

07-05-2015 om 14:05

Package deal

Hij krijgt met jou ook twee kinderen erbij. En dat combineert niet met het vrijgezellenleven dat hij ernaast wil leiden met zijn beste vriend. Het klinkt of hij wel de lusten maar niet de lasten wil.

Als het je niet leuk vindt hoe het nu gaat, moet je je duidelijk uitspreken. Grote kans dat hij helemaal niet doorheeft hoe vervelend je deze gang van zaken vindt. Wat een ander vindt en hoe een ander het zou regelen (zie post hierboven) staat hier compleet los van. Geef je grenzen aan.

Vakantieganger

Vakantieganger

07-05-2015 om 15:05

Reactie

Ik bemoei me zelden met de afspraken die mijn man maakt.

In bovenstaande situatie die ik beschreef ging het erom dat man WEER een afspraak met huisvriend inplande in onze gezamelijke agenda ZONDER overleg. Ook in drukke weken met meerdere andere afspraken zei hij geen nee. Huisvriend kwam bij ons thuis. Bleef mee-eten, en ging pas heel laat weg. Mijn man vond dat allemaal gezellig en makkelijk. Hij hoefde de deur niet uit en had weer een gezellige avond. Dat ik weer voor een extra p moest koken, extra boodschappen moest halen, en 's avonds niet mijn eigen ding kon doen in mijn eigen huis omdat huisvriend er weer was, daarom kookte ik over, en ging ik me ermee bemoeien. Dat was het begin van de verandering, mijn man overlegde in het vervolg wel over deze afspraken.

Ik weer dat mijn manier niet de schoonheidsprijs verdiende.

Maar wanneer je samen een huishouden voert dan vind ik het normaal dat je rekening houdt met elkaar. En dat is altijd een kwestie van geven en nemen. De ene keer een beetje meer ik, de andere keer een beetje meer hij. Maar in het geval van ons gezin en onze huisvriend liep het scheef: het ging teveel naar man en huisvriend.
Gelukkig vond mijn man dat ook en zo kwam alles goed bij ons.

+ Brunette +

+ Brunette +

08-05-2015 om 13:05

Ga wat meer op je strepen staan.

Eén persoon stipt het slechts aan: eigenlijk zou topicstartster willen dat haar vriend uit zichzelf besluit dat hij liever gezellig thuis is dan telkens maar op de luimen van zijn gescheiden vriend in te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze het idee heeft dat ze een sluitpost is. Vandaar het gulle aanbod dat er niet elke keer overlegd hoefde te worden, je ging er niet vanuit dat het uit de hand zou lopen. Nu is er een nieuwe situatie ontstaan die om nieuwe regels vraagt. Wat betreft je angst om onsympathiek over te komen: die vriend van hem vindt het natuurlijk vervelend dat zijn uitje niet door gaat. Nou, dat is dan maar zo. Maar wat vindt je vriend er eigenlijk van? Misschien vindt hij het diep in zijn hart wel prettig dat het loyaliteitsconflict voor hem wordt opgelost omdat je tijd voor jullie samen "eist".

+ Brunette +

+ Brunette +

08-05-2015 om 13:05

Ga wat meer op je strepen staan.

Eén persoon stipt het slechts aan: eigenlijk zou topicstartster willen dat haar vriend uit zichzelf besluit dat hij liever gezellig thuis is dan telkens maar op de luimen van zijn gescheiden vriend in te gaan. Ik kan me voorstellen dat ze het idee heeft dat ze een sluitpost is. Vandaar het gulle aanbod dat er niet elke keer overlegd hoefde te worden, je ging er niet vanuit dat het uit de hand zou lopen. Nu is er een nieuwe situatie ontstaan die om nieuwe regels vraagt. Wat betreft je angst om onsympathiek over te komen: die vriend van hem vindt het natuurlijk vervelend dat zijn uitje niet door gaat. Nou, dat is dan maar zo. Maar wat vindt je vriend er eigenlijk van? Misschien vindt hij het diep in zijn hart wel prettig dat het loyaliteitsconflict voor hem wordt opgelost omdat je tijd voor jullie samen "eist".

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.