Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vervoer voor bezoekregeling

Hallo,
Nieuw op deze site en gelijk een pijnlijk punt waarover ik mijn hersenen nu al de hele middag kraak!
Mijn ex wil de kids gaan laten brengen en halen door een stel waarvan ik weet dat de man regelmatig dronk en blowde in het recente verleden, maar niet weet of hij dat nu nog doet...
Ik heb er bezwaar tegen dat hij rijdt om de kids heen en weer te brengen, maar weet niet of ik hier wettelijk gezien iets aan kan doen???
Verder zijn het mensen met wie ik recent nog ruzie heb gehad en ik voel me er niet prettig bij dat zij voor de kids taxi moeten gaan spelen.
Mijn ex en ik hebben geen rijbewijs dus zelf rijden is geen optie. Openbaar vervoer is niet te doen en fietsen is net te ver voor de kids, zeker met de winter voor de deur.
Zijn er mensen die tips hebben hoe ik dit moet aanpakken of weten of ik hier wettelijk iets tegen kan doen?
Mijn ex is niet te overtuigen van het feit dat drugs en rijden ook niet samen gaan, o.a. omdat hij zelf blowt en vindt dat dat allemaal nog wel meevalt...
Verder heeft de gezinsvoogd gezegd dat hij verantwoordelijk is als hij de kids mee laat rijden met iemand die onder invloed is, maar daarmee heb ik mijn kids niet terug als er wel iets gebeurt, dus ik vind dat nogal een gedurfde uitspraak van haar.
Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar en hoop echt dat ik hier nog iets tegen kan ondernemen...
Ik zit letterlijk tegen de wanhoop aan...
Iemand die hier iets nuttigs over te zeggen heeft???
Moira.

Ik laat mijn kinderen onder geen beding instappen

bij iemand die onder invloed is.

???Verder heeft de gezinsvoogd gezegd dat hij verantwoordelijk is als hij de kids mee laat rijden met iemand die onder invloed is????

Hier snap ik werkelijk de ballen niet van.

Geen idee wat je kunt ondernemen, misschien dat AnneJ een idee heeft, die is meer thuis in dit soort zaken.

Katniss

Katniss

19-11-2013 om 19:11

Hoe wilde je het zelf doen?

Jullie hebben geen rijbewijs, het ov is niet mogelijk en het is te ver fietsen voor de kinderen. Hoe had je zelf gedacht de kinderen heen en weer te krijgen?

zelf regelen

Het enige wat je volgens mij kunt doen is het vervoer in eigen hand nemen. Jullie hebben allebei geen rijbewijs, maar waarom moeten het dan kennissen van je ex zijn die rijden? Regel zelf iemand en anders toch maar openbaar vervoer of op de fiets ophalen. Dan maar wat langer onderweg.

Moira78

Moira78

19-11-2013 om 20:11 Topicstarter

type 12 steden, 13 ongelukken

Mijn ex is recent en onverwachts (weer) verhuisd, voorheen woonde hij 5 minuten op de fiets weg, dan bracht ik ze heen en hij ze terug.
Helaas is hij zo een die van kennis naar kennis en van kamer naar kamer gaat, binnen kortere tijd (10 maanden) al twee keer verhuisd... Dit is zijn derde plek en nu verblijft hij 17 km ver van mij.
Ik ga nog proberen om zelf iemand te vinden om de kids met mij heen te brengen, maar zit helaas in de onfortuinlijke situatie dat mijn familie allemaal elders in het land woont en ik hier heel weinig mensen ken die bereid zouden zijn elke week met mij en de kids heen en weer te reizen...

misschien

http://www.vce-eindhoven.nl/voorlichting/66-cannabis-en-verkeer-de-wet-.html
Kun je de wijkrechercheur interesseren en vragen of die deze mensen wil controleren als ze de kinderen komen halen. Dan zal het wel snel afgelopen zijn.
Dan heb je wel een vervoerprobleem dus inderdaad zou ik me afvragen hoe je dat dan kunt oplossen. Wat een gedoe.
Ik denk overigens ook dat je er meer van maakt dan nodig is.

Moira78

Moira78

19-11-2013 om 23:11 Topicstarter

Ook al gedacht...

Idd. een goede vriend gaf als raad dat ik morgen even de wijkagent bel en het verhaal voorleg... Misschien is een controle eerst genoeg om deze mensen af te schrikken voor het rijden onder invloed.
In de tijd dat mijn ex en ik nog samen waren, namen deze mensen ook mijn oudste kind naar school gelijktijdig met het hunne, waar ik altijd tegen geprotesteerd heb tegenover mijn ex, omdat ik dat wist van het blowen en de avonden van veel drinken. Ook zijn er in die tijd een aantal incidentjes geweest met onveilige rij-situaties waarbij er een extra kind werd opgehaald en mijn zoon een aantal keren zonder gordel kwam te zitten, waarvan ik van tevoren helaas niet op de hoogte was.
Om die reden breng ik mijn zoon nu al gedurende langere tijd op de fiets naar school, door weer en wind. Ik kies ervoor om zelf niet in een auto te stappen bij iemand die mogelijkerwijs onder invloed is en wil mijn kinderen ook behoeden voor zo'n dergelijke situatie.
Ik vind het vreselijk om me over deze situatie zo machteloos te voelen...
Heb nu het voornemen om met mijn bewindvoerder te gaan bekijken of rijlessen een optie zijn... En als het niet nu kan, wanneer het dan eventueel wel kan... Zodanig dat ik onafhankelijk wordt van andere mensen om mijn kids te vervoeren... Ik hoop nu maar op het beste!
Maar allemaal bedankt voor de tips en wijze woorden!
Ik laat verder wel weten hoe dit af gaat lopen...

misschien

Is het al genoeg als je deze link over cannabis en verkeer naar je ex mailt en meldt wat je van plan bent met de wijkrechercheur. Ik denk niet dat deze vrienden dan nog geneigd zullen zijn om de kinderen te vervoeren.

Emine is hier ook in thuis....

Emine weet ook veel van jeugdzorggedoe

Ik zie gezinsvoogden niet als nuttige toevoeging (die mij maar praktische hulp ipv dat zeggen hoe het moet). Maar misshcien kan ze hier betekenen dat zij de kinderen brengt?

Waarom staan je kinderen onder toezicht als ik vragen mag? Wat is er vastgelegd over de omgangsregeling? Heeft de gezinsvoogd alleen gezegd dat het 'zijn verantwoording is wat hij met de kinderen doet als hij ze heeft' of dwingt ze je om de kinderen te laten instappen?

Is los hiervan de omgangsregeling wel verantwoord? Als dat zo is dan bracht ik ze desnoods op de fiets. Je kunt, hoe reeel je bezwaar ook, niet zeggen dat de kinderen niet door die mensen gebracht mogen worden, maar zelf helemaal niets doen. Waar een wil is, is een weg. Er zijn neit zo heel veel plekken die niet bereikbaar zijn met OV. Dat je daar lang over doet, tja. Ook kan ik mij niet voorstellen dat er echt niemand is die je kinderen ozu willen brengen, dat daar mogelijk een prijskaartje aanhangt, tja.....

Als de omgang niet verantwoord is, dan staan je andere dingen te doen: dan staat het hele gebeuren ter discussie en moet er gekeken worden hoe vader de kinderen verantwoord kan zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.