Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

weethetevenniet

weethetevenniet

09-09-2016 om 17:09

vertellen aan kennissen/buren?

Ik heb er moeite mee om aan buren en kennissen te vertellen dat we uit elkaar gaan.
Ik voel me er zelf nl erg vervelend onder en heb moeite om het"ik-ben-blijkbaar-niet- leuk-genoeg-gevoel"dat ik zo nu en dan heb te onderdrukken.
Misschien ben ik bang dat zij ook dat zulen denken?
Hoe vertel ik het buren enzo?
Gewoon niet, totdat ex vertrokken is? (dat vindt ex nl normaal) Maar dat lijkt me ook zo raar toch?

Niki73

Niki73

09-09-2016 om 18:09

Wel zeggen

Ik heb op een gegeven moment namen ons beiden een e-mail met korte uitleg (niet in details) naar onze beste vrienden en iets verdere familie gestuurd. Dat viel goed, sommigen wisten nog van niks en ik kreeg veel lieve reacties. Ik zou het gewoon vertellen.

wel vertellen zeg ik als buurvrouw

onze buurvrouwen( ja echt, allebei) zijn vertrokken en we kwamen erachter omdat we ze al zo lang niet meer gezien hadden. De eerste x kwam de buurman t wel melden dat zn vrouw weg was gegaan, vond ik wel prettiger,dan konden we inspringen als er wat was. Toen ze na een poos terug te zijn weer weg was niet. We hoorden t wel van hun kinderen. Dan weet je als buren ook niet goed hoe je moet reageren. Onze andere buurman loopt nog steeds na een zwaai naar binnen als wij buiten zijn, na 8 maanden, dat voelt toch wel raar hoor. (Echt veel contact was er nooit, de huizen staan iets verder van elkaar af, er zit een straatje tussen)

Jasmijn

Jasmijn

09-09-2016 om 19:09

niet gedaan

Ik wist ook niet wat ik ermee aanmoest en had een beetje hetzelfde gevoel als jij. Ik heb het maar een beetje op zijn beloop gelaten en langzamerhand kwamen de buren er wel achter.

Nano

Nano

09-09-2016 om 20:09

hier

Aan de twee buren verteld waarmee het meest contact was (een groet, een helpende hand, een opvangen van iets) toen het moment van vertrek bijna daar was.
Andere kennissen zo terloops verteld wanneer ik die zag.
De meesten reageerden met iets van: joh, wat erg, vervelend, hoe gaat het, nou stoer hoor (???) sterkte he, zie je wel weer eens.
Viel dus wel mee, verwachtte er weinig van en dat gebeurde ook niet.

Paddington

Paddington

12-09-2016 om 11:09

Zeker vertellen

En als je erover moet huilen, so be it. Waarom mogen mensen niet zien dat je het moeilijk hebt? Als mensen met je begaan zijn, dan merk je dat snel genoeg. Soms houdt je er zelfs ineens hele goede vrienden aan over (terwijl het contact daarvoor nogal terloops was).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.