Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mimali
02-07-2010 om 22:07
Verrekenen van betaalde rekening
OPer 1 juli hebben ex en ik de bankrekeningen en betalingen geplitst.
Nu hebben we in april de inboedel en wa verzekering betaald voor een jaar.
Ik ben van mening dat hij nu 9 maanden (juli tot april)moet verrekenen met mij want ik hoef toch niet tot volgend jaar april mee te betalen aan zijn verzekering?(die ik zelf ook weer moet afsluiten dus dubbele kosten)
Hij zegt grens is 1 juli en wat betaald is is betaald.
Wat vinden jullie?
Groetjes

amk
02-07-2010 om 23:07
Laat losssssss
dit zijn peanuts bedragen. Niet moeilijk over doen, neem je verlies en ga verder. Als je op al dit soort slakken zout gaat leggen maak je het je zelf erg moeilijk.
Ik geef je ex dus gelijk.

ponpon
03-07-2010 om 08:07
Ik ook
Ik weet niet hoe de scheiding verder verloopt , maar ik zou niet moeilijk gaan doen over kleine bedragen. Liever de sfeer goed houden.

Vic
03-07-2010 om 14:07
Geld terug
Ik weet niet meer hoe wij dat deden met lopende verplichtingen, maar nog wel dat we na de verkoop van het huis de opgebouwde spaarpot kregen. Dat geld was overgemaakt naar mijn ex, die mij niet geïnformeerd had. Gelukkig kreeg ik van de tussenpersoon een kopie van de afrekening die naar ex was verstuurd. Die was not amused haha, hij vond dat de hele scheiding hem al genoeg had gekost.

amk
03-07-2010 om 16:07
maar de spaarpot van een huis is meestal geen peanutsbedrag. Ik heb er mijn verbouwing van bekostigd. Daar zou ik dus wel werk van gemaakt hebben.

Vic
03-07-2010 om 17:07
Ja, wat dacht je?! Het ging om een aardig bedrag, dus mijn ex was er niet blij mee dat hij de helft aan mij moest geven. Hij had namelijk al altijd meer verdiend dan ik (omdat hij, naar eigen zeggen, véél harder werkte) en bij de scheiding kregen we ieder de helft.