Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lynna

Lynna

13-06-2010 om 18:06

Verjaardagen van vrienden na scheiding

Mijn ex en ik zijn in wederzijds overleg uit elkaar gegaan. De officiele scheiding is nog niet rond, al zijn we al bijna 3 jaar uit elkaar, maar dat komt vooral door zijn laksigheid (hij heeft adhd). Hij heeft de eerste 2 jaar nauwelijks contact met de kinderen gehad, want dat was te inspannend. Hij had wel energie om een nieuwe vriendin te zoeken, waar ik overigens blij mee ben, want zij zorgt ervoor dat hij stabiel blijft en de kinderen vinden haar lief. En zij heeft er voor gezorgd dat er nu een fatsoenlijke omgangsregeling met de kinderen is. Ik kan over de kinderen wel met hem overleggen.

Contact met gezamenlijke vrienden onderhield hij niet, dat deed en doe ik altijd. Wel wordt hij uitgenodigd voor verjaardagen en daar zit mijn probleem. Gezien bovenstaande zou ik daar geen moeite mee moeten hebben. Maar dat heb ik dus wel. Ik heb helemaal geen zin om ze tegen te komen op verjaardagen van vooral mijn vrienden. Vrienden waarvan ik weet dat hij een hekel had aan de verjaardagen omdat hij er niet tegen kan als hij zich moet aanpassen in een gezelschap en het niet zelf in de hand kan houden. Maar tegenover zijn vriendin wil hij natuurlijk laten zien dat hij een rijk sociaal leven heeft........

Dus dat betekent dat ik op die verjaardagen (met een klein groepje van een man of 10) samen met hen daar moet zitten en alle verhalen moet aanhoren. Of ik kan niet gaan, maar dat wil ik niet omdat ik met die vrienden buiten de verjaardagen om ook contact heb. Ik moet me er dus maar overheen zetten en dat blijk ik heel moeilijk te vinden.

Is dat overdreven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

13-06-2010 om 18:06

Sini

Die neiging heb ik ook hoor Sini, om te zeggen dat ik niet kom. Ze weten hoe ik me erbij voel, vinden het zelf alleen wel moeilijk om te kiezen tussen hem en mij.

Maar dan zit ik dus die avond alleen thuis als ik niet ga, terwijl hij op die verjaardag mooi weer zit te spelen met zijn vriendin.

Ja, ik ben lastig en tegenstrijdig, dat weet ik.

Ik wil eigenlijk dat onze gezamenlijke vrienden voor mij kiezen......

Sancy

Sancy

13-06-2010 om 21:06

Bedenk

dat hij dat in het begin van jullie eigen relatie misschien ook wel deed. Vroeg of laat vervalt hij weer in zijn oude gedrag denk ik. Dan hangt het van zijn huidige vriendin af of hij nog bij die vrienden in beeld blijft. En zij heeft niet zo'n verleden met die mensen dan jij.

Lynna

Lynna

16-06-2010 om 06:06

Ondertussen...

.... heb ik besloten er gewoon heen te gaan, me nergens wat van aan te trekken. Zij is immers heel aardig, ik ben haar ook dankbaar dat ze zo leuk met mijn kinderen omgaat, het is alleen maar goed om elkaar wat te leren kennen. En hij, hij zal na een tijdje gek worden van de herrie van de verjaardag en dan vanzelf weggaan......

En mijn vrienden zijn mij te waardevol om niet heen te gaan.

Bedankt voor jullie reacties, het heeft me geholpen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.