Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mamalou

Mamalou

31-10-2018 om 16:10

Verjaardag dochter van vriend

Mijn vriend en ik hebben een relatie gekregen toen hij nog getrouwd was met een ander. Dat is 12 jaar geleden maar zijn ex is nog steeds geen fan van me. We zijn elkaar wel eens tegengekomen maar dan negeert ze mij. Ook de kinderen hebben jaren niets van mij willen weten maar de laatste jaren hebben we elkaar wel eens gesproken (samen gegeten) en dat ging dan prima. Nu is zijn oudste kind op zichzelf gaan wonen en zij heeft mij expliciet uitgenodigd op haar verjaardag. Heel fijn natuurlijk! Maar ik zit er ook wel een beetje over in de stress. Het lijkt me ongemakkelijk als haar moeder en ik elkaar negeren, maar ik wil haar ook niet feliciteren als ik vervolgens nog explicieter genegeerd wordt (zoals eerder eens op een andere verjaardag). Ik vermoed wel dat het een kringetjesverjaardag wordt, dus elkaar echt ontlopen gaat niet.
Wat zal ik doen? (Ik ga in elk geval).

juf Ank

juf Ank

31-10-2018 om 19:10

maaak je niet druk

Ga, doe je ding en ga van het positieve uit! gewoon open en vriendelijk zijn

Pennestreek

Pennestreek

31-10-2018 om 20:10

Of stel de vraag aan de dochter van je vriend

Hoe gaat de verjaardag eruit zien? Komt je moeder ook?
Misschien heeft dochter zelf al bedacht dat jij en ex samen geen feestje wordt en heeft ze de boel al opgesplitst. Maak je je druk voor niets. En anders is je vervolgvraag hoe dochter het voor zich ziet, jullie samen in een kringetje met taart. Zal ze vast ook niet blij van worden, dus dan stel jij splitsen voor. Of samen met haar vader uit eten, op jullie kosten. Maar ik zou dus eert vragen naar de situatie.

De regie

Ik zou de regie bij de dochter laten. Blijkbaar heeft ze er over nagedacht. En mocht het toch awkward worden dan kun je gewoon wat eerder weggaan maar aan jou zal het niet liggen. Je blijft beleefd, zelfs als moeder moeilijk gaat doen. En kijkt hoe de dochter het gaat oplossen. Zij is de gastvrouw.

Eer aan jezelf houden.

Kinderen willen vaak nog alles samen doen, zo ook bij ons. Gelukkig gaat het bij ons al wat beter hoor. Staan we zelfs gezellig met een wijntje.
Zo was het in het begin zeerzeker niet.... Rug recht en laat het allemaal gelaten over je heen komen, zolang je partner je hier maar in steunt en je niet rechts laat liggen op de verjaardag. Tuurlijk kun je er tegenop zien, maar eenmaal daar zal het geheid allemaal goed verlopen. Ik denk dat de ex er toch ook niet op uit is om een verjaardag van haar kind te verzieken.

Mamalou

Mamalou

01-11-2018 om 13:11

Goede opmerkingen

Het zou inderdaad best kunnen dat zijn dochter zelf het feestje al heeft opgesplitst. Ze woont niet zo groot, dus dat is dan geen gek idee. Ik weet ook niet of ze haar grootouders heeft uitgenodigd, de opa van moeders kant heeft nogal een uitgesproken mening over mijn vriend en mij (hoewel ik de beste man nog nooit heb ontmoet). We gaan het zien. Ik zal mijn vriend wel even laten polsen hoe ze het in gedachten had.

mamalou

Ik denk idd dat je vriend dat als beste kan kortsluiten.

Je bent uitgenodigd. Focus je daarop; daar gaat het immers om. Zeker omdat begin moeilijk was, is het fijn dat het nu zo gaat. Gaat helemaal goed komen! grtz

Yura

Yura

02-11-2018 om 13:11

Niet 2 keer

Ik vind dat volwassen kinderen hun verjaardag niet twee keer hoeven te vieren omdat ex-partners niet samen door 1 deur komen. Dat is hun probleem en dat lossen ze zelf maar op. Je hebt op die leeftijd ook nog wel andere dingen te doen hoor dan alles in tweevoud te vieren. Dat is niet naar jou gericht hoor TLO, maar in zijn algemeen. Even van het kind uit geredeneerd. Mijn schoonzus heeft jarenlang haar verjaardag 2x gevierd omdat haar vader haar moeder niet wou zien. Zelfs trouwen werd een heikel punt en het was een serieuze overweging om dat om die reden maar achterwege te laten, dat kun je tenslotte niet twee keer doen.
Uiteindelijk vroeg de nieuwe vrouw van haar vader of ze nou echt altijd 2x haar verjaardag moest vieren. Die vond dat belachelijk en vond dat haar man zich er maar overheen moest zetten omwille van zijn kinderen en zodat ze ook gewoon een leuk huwelijksfeestje konden geven. Zo is het uiteindelijk wel goed gekomen en vader en moeder hebben altijd normaal tegen elkaar gegaan.
Nu heeft TO natuurlijk weinig invloed op hoe moeder zich gedraagt. Maar ik zou gewoon gaan, je wordt uitgenodigd en ga niet aan kind vragen of die het misschien in tweeën viert. Ik vind dat een onbehoorlijke vraag, zo zadel je kind met een probleem op waar het niet om gevraagd heeft. Dus gewoon gaan en gewoon de moeder normaal groeten zoals je ook de buurvrouw die je niet kent groet. Trekt ze haar hand weg, of draait ze haar hoofd om, dan loop je door en gaat zover mogelijk uit de buurt zitten. Maak geen stampij dan en reageer er niet op, het kind hoeft het niet te merken. Zodra het dan enigszins beleefd kan, vertrek je weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.