Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Kel1
28-04-2015 om 11:04
Verhuizen met kinderen na scheiding
Beste,
ik ben sinds 4,5 jaar gescheiden. De kids zijn bij mij en 1 x in de twee weken een weekend bij hun vader, en elke maandagavond. Hun vader woont sinds de scheiding samen met zijn vriendin in onze toenmalige woning. Nu heb ik sinds een jaar of 2 een nieuwe vriend. Wij willen gaan samenwonen. 15 km van hun vader. Uiteraard ga ik zijn toestemming vragen (daar de verstandhouding onderling meer dan prima is) om de kinderen daar op school te doen. Ik vindt dat het voor de kinderen beter is om een leven op te bouwen bij mij als ze ook in het dorp war ze gaan wonen naar school gaan. Ze zijn 7 en 10 jaar. Hebben het kei naar hun zin daar. Ze zijn zowel gelukkig bij mij als bij hun vader. Mag hij weigeren? En wat kan ik doen als hij weigert. 15 km verder is niet het einde van de wereld en de omgangsregeling komt niet in het geding verre van. Ik zou dat ook niet willen. Maar ik wil wel graag na een turbulente periode mijn leven met mijn nieuwe partner opbouwen. Ook de verstandhouding tussen mijn ex en mijn nieuwe partner is prima.
Ik zeg ook niet dat mijn ex gaat weigeren, maar ik wil wel voorbereid zijn als hij weigert.
Als vast keibedankt voor de reactie.
Groet

Paddington
28-04-2015 om 12:04
Tja, nog wat vragen
Hoever woon je nu bij je ex vandaan?
Waarom zou jij gaan verhuizen en niet je vriend?
Heeft je vriend ook kinderen? Zo, ja, hoe vaak zijn zijn kinderen bij hem?
Voor een schoolwissel moet je altijd toestemming hebben (tenminste indien jullie gezamenlijk gezag hebben), of de verstandhouding goed is of niet. Jouw ex zou kunnen weigeren om toestemming te geven voor een schoolwissel. Als je kinderen goed in hun vel zitten op hun huidige school, zou ik ook geen voorstander zijn van een schoolwissel.
Onderschat het gevolg voor je kinderen niet. Het kan echt enorm zijn!

Kel1
28-04-2015 om 12:04
Antwoorden
Thanks voor je reactie!
Ik woon nu +/- 2 km van mijn ex vandaan, reden om te verhuizen, omdat hij een koopwoning heeft, die hij met verlies zou moeten verkopen en wat tevens zijn ouderlijk huis is en ik een huurwoning met 950 euro heb, geen woonjaren en dus geen goedkopere huurwoning kan krijgen. Mijn vriend heeft 3 kids, 1 x in de twee weken bij hem. En we hebben samen ouderlijk gezag.

guera
28-04-2015 om 17:04
pittig
EN verhuizen, EN samenwonen EN een nieuwe school. Best heel pittig hoor voor kinderen. Waarom laat je ze niet gewoon op de oude school? 15 km reizen is echt wel te doen hoor....Ik zou ze daar laten zeker in het begin. Wisselen kan altijd nog. Een schoolwissel terwijl ze het naar hun zin hebben lijkt me zo heftig. Komen ze op de nieuwe school ook met hun nieuwe broers/zusjes op school of zitten die ergens anders? Dat lijkt me al helemaal best een ding.

four
28-04-2015 om 18:04
ik ben vaak kritisch
Maar in dit geval vind ik het wel kunnen. Je bent al 4,5 jaar gescheiden, de nieuwe relatie duurt al weer 2 jaar. Dan wil je op een gegeven moment samen wat opbouwen. Bij een meer gelijke verdeling van zorg- en opvoedingstaken zou ik ervoor pleiten om ze op dezelfde school te houden, nu is het voor hun prettiger om te switchen en zo contacten in hun nieuwe woonplaats op te doen.
Houdt ook rekening met de middelbare school straks, wat is een logische keuze afhankelijk van de plaats waar je woont?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.