Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

even anoniem

even anoniem

14-12-2010 om 20:12

Verhuizen met kinderen 100 km verderop

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tsjor

Helaas, mijn account wil niet verzenden naar de jouwe, ik zal wel iets verkeerd doen. Weet je, ik ga proberen het probleem waarover ik graag met je van gedachten wilde wisselen in zijn algemeenheid hier neer te zetten.

Groetjes,

Emine

even anoniem

even anoniem

22-12-2010 om 15:12

Mag niet

van vader verhuizen. hij wil het niet voor de kinderen, omdat hij dan niet meer bij handbal kan kijken, enz.
Is niet tot rede vatbaar.
zucht.

Dat heeft een groot probleem teruggebracht tot een klein, praktisch probleem.

Oplossingen die je voor kunt stellen:
- kind blijft bij handbal in de huidige woonplaats, vader moet dan wel het kind elk weekend terugbrengen (en halen?).
- je geeft tijdig het wedstrijdschema door, de wedstrijden zullen op verschillende plaatsen zijn, vader kan dan toch gaan kijken;
- je vergoedt vader de reiskosten om 100 km. te overbruggen voor een wedstrijd.

Ik neem aan dat hij niet de trainingen wil zien, of wel? Hoe vaak komt hij nu kijken? Wellicht is dat een maatstaf voor het vervolg. Prijs hem de hemel in om zijn betrokkenheid bij het kind, geef aan dat je blij bent dat er geen principiële bezwaren zijn tegen het verhuizen, neem zijn wens om te gaan kijken bij handbal serieus en doe een aantal voorstellen, geef aan dat je vooral bereid bent om hierin mee te denken. Voeg er eventueel nog iets anders aan toe, misschien wil hij ook wel meekijken naar een nieuwe school, naar de ouderavonden etc. Kortom: prijs hem de hemel in, overlaadt hem met aandachtsmomenten die mogelijk zijn en met vreugde dat hij dit wil doen en geef praktische oplossingen aan.
Ondertussen kun je de verhuisplannen toch gewoon doorzetten: principiële bezwaren heeft hij niet en voor de praktische bezwaren draag je genoeg oplossingen aan. Dat scheelt straks weer als er een rechtszaak van komt.

Tsjor

even anoniem

even anoniem

22-12-2010 om 15:12

Tsjor

dank voor je reactie. Ik heb hem al praktische zaken voorgesteld. waaronder kosten vergoeden. echter geeft hij aan dat hij dan alsnog veel tijd kwijt is.
vader kijkt trouwens van de bijvoorbeeld 10 wedstrijden er doorgaands 2 hooguit. hij heeft aan kind aangegeven dat hij vind dat wij gewoon kunnen verhuizen: je gaat maar je gang had hij tegen kind gezegd.
hij heeft wel bezwaren tegen omgeving, omdat hij vindt dat het daar heeeeeeeeeeeeeeelllllll anders is dan hier.
nieuwe school, enz heb ik hem uiteraard voor uitgenodigd. vader is een persoon die de ene keer a zegt en de andere keer b.
ik wil toch graag eea laten vastleggen. wat en hoe kan ik dat beste doen?
ik wil niet dan gaan verhuizen en als ik weg ben hij aangeeft, nou ik wil het toch niet.

Bij gelegenheid

toch een keer zelf een brief schrijven. Daarin vastleggen dat je wil gaan verhuizen (bijvoorbeeld als je de datum weet) en dat je blij bent dat hij daarmee instemt. Dat je begrijpt dat hij het erg belangrijk vindt om de wedstrijden bij te kunnen wonen, dat je dochter dat ook fijn vindt. Dat je begrijpt dat het lastig is, omdat het nu meer tijd kost, maar dat je bereid bent kosten te vergoeden, het wedstrijdschema op te sturen (zal niet altijd in de woonplaats zijn) en dat je dochter het erg op prijs stelt als hij komt.
Dan geef je nog een keer aan dat je hem uitnodigt mee te gaan kijken naar de nieuwe school, eventueel mee te kijken bij de nieuwe handbalvereniging. Geef alvast de website van eventuele scholen en een handbalvereniging door, dan kan hij kijken. Je geeft een dag aan waarop jij kunt en geeft hem de ruimte om een andere dag te noemen.
Mocht hij bezwaren zien of een andere dag willen voorstellen, dat hij dan binnen 14 dagen jou dat moet laten weten.
Stel dat hij belt of mondeling bezwaren gaat maken, kap het dan af en vraag of hij het even op papier zet, dan kun je erover nadenken.
Papieren zijn belangrijk als het tot een rechtszaak komt. Geen reactie op papier, dan is hij het ermee eens, zoals je zelf al aangegeven hebt in de brief. Kerstkaartje erbij en klaar.

Dit soort uitspraken: 'hij heeft wel bezwaren tegen omgeving, omdat hij vindt dat het daar heeeeeeeeeeeeeeelllllll anders is dan hier.' Ik weet niet of hij gewoon een mening heeft geuit of daarmee echt een bezwaar aantekent. Je kunt het zo groot en klein maken als je zelf wil: je maakt je daar heel erg druk over (kijk eens hoe erg hij is) of je laat het van je afglijden 9nou ja, jouw mening, jij hoeft er niet naartoe). Ik zou je het laatste aanbevelen.

Tsjor

even anoniem

even anoniem

03-01-2011 om 11:01

Is bevestiging per email voldoende?

mijn exman heeft aangegeven dat hij er mee akkoord gaat dat wij gaan verhuizen. enkele voorwaarden zijn gesteld.
ik heb hem destijds gevraagd om binnen week te reageren op verhuizen en school. hij heeft dus aangegeven dat wij mogen verhuizen over school echter niets. is bevestiging per email voldoende? kan ik nu gewoon kinderen inschrijven voor de school zonder zijn handtekening? of heb ik die toch ook nodig?

Mirage

Mirage

04-01-2011 om 10:01

Rechtsgeldig

Als hij per e-mail akkoord geeft is dit rechtsgeldig. Wel het mailtje even uitprinten he? Mocht je het ooit nodig hebben.
Je vraag over de school snap ik niet helemaal. Ik weet ook niet of jij zijn handtekening nodig hebt om ze überhaupt in te kunnen schrijven.

School enzo

ik ben gescheiden en de kids wonen bij mij,

mij is nooit gevraagd naar de handtekening van de vader
niet voor scholen , niet voor kdv , niet voor inschrijving gemeente ,ook in ziekenhuis is nooit gevraagd naar wat vader er van vind en/of hij akkoord gaat met, alleen voor nieuwe id kaart van de jongste had ik zijn toestemming nodig

het kan dus heel verschillend zijn

maar mijn ex laat zich dan ook niet horen of zien , alleen met kerst en verjaardag een kaart, jammer genoeg

cqcq

cqcq

04-01-2011 om 14:01

Artikel 253i

Hiervoor is artikel 253i. Je mag alleen tekenen, zolang niet gebleken is dat de andere ouder met gezag ertegen is.

Artikel 253i

1.Ingeval van gezamenlijke gezagsuitoefening voeren de ouders gezamenlijk het bewind over het vermogen van het kind en vertegenwoordigen zij gezamenlijk het kind in burgerlijke handelingen, met dien verstande dat een ouder alleen, mits niet van bezwaren van de andere ouder is gebleken, hiertoe ook bevoegd is.

ook anoniem

ook anoniem

07-01-2011 om 13:01

Reactie

hallo,ik zit ook met het zelfde probeem,maar mijn ex is er op tegen..en zit met het grote probleem wat moet ik doen,weet iemand waar ik terecht kan voor advies?
groetjes anoniem

Fiorucci

Fiorucci

07-01-2011 om 18:01

Mediator?

Er zijn tegenwoordig mediators, een stel wat ik ken heeft zo'n persoon ingeschakeld en met goede afspraken kon de vrouw van het stel haar zoon meenemen....naar Australie, haar thuisland. Dankzij de mediator konden ze uiteindelijk goede afspraken maken hierover waar iedereen zich enigszins in kon vinden.

even anoniem

even anoniem

09-01-2011 om 21:01

Reacties

allereerst bedankt voor alle reacties. ook mbt artikel ben ik er blij mee!~
ik heb bevestiging per mail, dus dan ga ik alles regelen.

even anoniem

even anoniem

09-01-2011 om 22:01

Mbt school

bedoelde ik dat ik mijn exman heb gevraagd om te reageren binnen week of het akkoord was dat ik de kinderen ging inschrijven bij een bepaalde school die ik heb aangegeven aan hem.
hij heeft vervolgens na wat heen en weer gemail aangegeven dat hij akkoord is dat we gaan verhuizen, maar hij heeft niets specifieks aangegeven over dat hij akkoord is met de inschrijving bij die school.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.