Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

thuiszitter

thuiszitter

28-06-2017 om 16:06

verhuizen,

Ik ga dit jaar wellicht verhuizen naar een plek verder van mijn kinderen en mijn Ex.
Reden verhuizing is enerzijds tegemoetkoming in datgene wat mijn kinderen aangaven wat ze bij me misten, anderzijds vind ik dat ik ook eens aan mezelf mag denken aangezien het miss nog maar enkele jaren zijn en dan miss al op zichzelf of op kamers zitten ( studerende )

Doordat ik rekening houd met hun verlangens, maar door het ontbreken van aanbod dicht bij huis ben ik genoodzaakt verder te zoeken, zeker nu mijn woning is verkocht en ook een deadline heb.

Heb al overleg gehad met de jongste ( bijna 15 jaar ) en die vond mijn beslissing moeilijk, hij zei letterlijk dat het k.t was.
Spontaan even langs komen zal niet meer gebeuren ivm de afstand van 20 km, weliswaar niet echt giga, maar toch net teveel.

Met mijn andere zoon wil ik nog een gesprek voeren, maar door verplichtingen van hem, en moeder die moeilijk doet is het lastig, samen met zijn lichte vorm van autisme wordt het ook voor hem lastig.

Sta open voor tips en ideeën over hoe je dit het best bespreekbaar kunt maken, zeker omdat ik ze ook niet in een loyaliteitsconflict wil betrekken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

28-06-2017 om 17:06

Niet verhuizen

Niet verhuizen naar een andere woonplaats is zeker geen optie? Natuurlijk mag je ook eens aan jezelf denken, maar niet als de omgang daardoor zoveel lastiger wordt. Aan jezelf denken kan ook nog tot gevolg hebben dat ze je niet meer willen zien en/of je minder betrokken bent bij hun bezigheden. Heb je dat ervoor over?

Angela67

Angela67

28-06-2017 om 17:06

criteria aanpassen

als ze liever hebben dat je in de buurt blijft dan dat je aan de criteria voldoet ("datgene wat mijn kinderen aangaven wat ze bij me misten") dan verander je je zoekcriteria? En omdat het nog maar voor korte tijd misschien is het toch logischer om juist niet aan jezelf te denken? ("anderzijds vind ik dat ik ook eens aan mezelf mag denken aangezien het miss nog maar enkele jaren zijn en dan miss al op zichzelf of op kamers zitten ").
gr Angela

Marie

Marie

28-06-2017 om 19:06

Deadline - wanneer?

Hoeveel tijd heb je nog tot de overdracht van je huis?

Wat zijn de eisen die je kinderen stellen aan de woonruimte ?

Heb je met ze besproken dat het lastig kan zijn een huis te vinden wat aan hun eisen voldoet?

Over de 20 km. Er zijn hier in de polder genoeg pubers die dat dagelijks naar school fietsen (al dan niet elektrisch).

Marie

Marie

28-06-2017 om 23:06

Fietsen

Mijn aartsluie puberdochter klaagt nooit over fietsen naar school. Dat is gewoon een gegeven, hoort erbij. En gezellig ook nog met vriendinnen.
Maar buiten naar school gaan moet ze toch wel een héél goede reden hebben om fiets te pakken. Anders gebeurt het gewoon niet.
Verder vind ik het ass verhaal toch wel erg belangrijk in deze. Ass betekent ook een zekere mate van onvoorspelbaarheid. Betekent ook dat je zijn behoeften van bijv volgend jaar nu moeilijk kunt inschatten.
Ik zou me nog eens goed bedenken, of je dit nu wel wilt doen.

thuiszitter

thuiszitter

30-06-2017 om 14:06

eisen die ze stellen

Ze willen bijv dat we een tuin hebben waar ze zich uit de voeten kunnen maken
Ze willen een chill- ruimte als er vrienden komen
Ze willen een eigen slaapkamer
Ze missen een hond, die hadden we voorheen ook, maar in een appartement is dat geen optie vinden wij, zeker niet als je een middelgrote hond hebt en in het centrum woont.

straks hebben we een flinke tuin, en op slechts 100 meter van staatsbossen verwijderd

Allemaal normale wensen.

deadline is 2,5 maanden

Ik heb dit al eens besproken, maar zelfs al zou ik in het naastgelegen dorpje op slechts enkele km zitten dan hebben we hetzelfde probleem als we bij 20 km verwijderd zijn.

Ik weet dat de kans aanwezig is dat ze me minder gaan zien, maar als ze me zien hoop ik dat het contact wel beter gaat worden, juist omdat de afstand wat groter is.

@ marie: wat bedoel je met ASS

We en vooral ik heb er heel goed over nagedacht, en als een optie zou zijn om dichter bij huis te blijven zou ik het zeker doen, maar die zijn er niet ( meer )

@ angela67, criteria aanpassen hebben we een hele tijd gedaan zoveel mogelijk rekening houdend met de kinderen, maar er komt altijd een moment, lig bij ons dat je juist die criteria moet bijstellen en je radius moet vergroten om iets te vinden voordat de dag aanbreekt dat je zelf het huis uit moet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-06-2017 om 14:06

Normale wensen?

Het is niet buitensporig maar ik vind het toch wel luxe wensen, zeker gezien jouw inkomen. Maar goed, je gaat het waarschijnlijk wel doen, en dan kom je over een paar maanden met een topic over dat je je kinderen nooit meer ziet. Heb je wel een riant huis met genoeg buitenruimte, en een hond.

Angela67

Angela67

30-06-2017 om 15:06

weet je

ik zou gewoon in de buurt blijven, en die criteria laten voor wat ze zjin.
Al die leuke dingen aanbieden klinkt als een succesfactor, maar volgens mij zijn jij en je kinderen gelukkiger als je elkaar gewoon elke paar dagen even ziet om even samen te eten, even te kletsen en of iets te ondernemen samen. Enuis dat hoef je niet expliciet te benoemen naar hun toe, want ik snap ook wel dat het voor hen hele concrete fijne dingen zijn om naar uit te kijken. Maar het risico dat je ze juist heel weinig ziet lijkt me veel te groot. En dan zit je daar. En moeten zij zich in alle bochten wringen om te verexcuseren dat ze niet komen, ze voelen zich lullig omdat jij hebt geprobeerd aan hun verwachtingen te voldoen en voor je het weet gaat het alleen nog daarover.
Keep it Simple. In de buurt, liefdevol en zo harmonieus mogelijk.
gr Angela

vlinder72

vlinder72

Normale wensen?

Ik ben getrouwd. Vier kinderen en wij hebben 2 van due wensen echt niet. Hier geen chill ruimte of hond. Wel een tuin maar die is niet erg groot.

Hoe gaan je kinderen straks naar je toe komen en hoe vaak? Leuk zo'n chill ruimte maar met wie gaan ze daar dan chillen?

Persoonlijk zou ik toch gaan kijken naar iets anders dichterbij. Mijn pubers zouden echt niet 20 km willen reizen. Ik zie bij vrienden met gescheuden ouders dat de beste verhoudingen zijn bij ouders die nog bij elkaar in de buurt wonen. Dan gaan ze op vrijdagavond naar de vader van die of die. Lijkt mij als vader erg prettig.

Zomer

Zomer

Sorry

Maar ik begrijp er niet zoveel van. Wat willen je kinderen nu precies en waarin kom je ze daar in tegemoet en waar niet? Je schrijft namelijk ook steeds dat je ook om jezelf wil denken? Zou je ook concreter kunnen zijn?

Jasmijn

Jasmijn

30-06-2017 om 19:06

net als de anderen

Als je aan hun eisen voldoet woon je straks 20 km verderop. Met wie willen ze chillen in de chill-ruimte? Hun klasgenoten komen denk niet zelden met ze mee (of misschien wel helemaal niet)
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar mijn dochter is in de leeftijd dat ze uit mag gaan en zou een slaapplek in het centrum super vinden (nu moet ze een half uur terug fietsen naar huis (ander dorp, zonder uitgaansgelegenheden). Wellicht kun je hun slaapruimtes super chill maken? (ook al moeten ze wellicht de ruimte delen met elkaar) maar dan maak je hem heel gaaf (laat ze meebeslissen hierin)
En als je perse toch een hond zou willen dan ga je gewoon voor een heel kleintje, is volgens mij net zo leuk hoor.

thuiszitter

thuiszitter

heb je ooit gehoord....

Er zijn mensen die voor elke oplossing een probleem hebben of maken, ik probeer juist voor elk probleem een oplossing in te vinden.
Ja tips zijn welkom
Nee op kritiek heb ik niks aan

@Phryne Fisher Ik neem aan dat je weet wat ik verdien!
En of het nou weinig of veel is, doet dat er niet toe!
Zou het miss kunnen dat ik een hele lieve vrouw heb ontmoet, al een jaar samen woon, waar het heel goed mee klikt, ook met de kinderen en dat zij heel miss ook een inkomen zou kunnen hebben!
Waar komen toch alle voor-oordelen vandaan??

@ vlinder, Mijn Ex heeft alle afspraken op papier staan, ze heeft letterlijk alles dicht getimmerd, en daar is in opgenomen dat zij ze naar mij brengt, dus hoop ik maar dat dit nageleefd wordt.

@ jasmijn, ze hebben een slaapkamer van 2x3 meter, niet echt groot dus met daarin een stapelbed en geen raam, dus heel gezellig is zo'n ruimte niet.
We nemen inderdaad een hond, maar deze keer geen kleintje maar een rottweiler, en of de hond nou klein of groot is, een hond hebben kan alleen vind ik tenminste als je de ruimte en uitlaat mogelijkheid er voor hebt zonder anderen tot last te zijn!

Heb geen enkele hobby's, voorheen toen we nog getrouwd waren hadden we een hond waar ik veel mee deed, en dat wil opnieuw, maar dan vind ik het belangrijk dat je thuis-omgeving daar geschikt voor is, en dat is een appartement niet!

@ zomer, welk stukje tekst begrijp je niet??

Heb dacht ik toch duidelijk omschreven wat mijn kinderen misten bij mij, ik kom ze op alle fronten tegemoet, maar hou ook rekening met onze wensen!

Kinderen zie ik nu eens in de 2 weken, moet ik daar alles voor opofferen?
Mogen wij miss ook een beetje rekening houden met wat wij ( ik papa met vriendin ) willen.
Wil niet dat mijn relatie op de klippen loopt omdat zij ons het leven zuur maakt, vandaar dat ook enige afstand is gecreëerd.

Nogmaals, ik heb getracht rekening te houden met waar de kinderen het meeste verblijven, maar als er geen woning is waar wij in willen wonen moet je je radius vergroten.

Ik weet ook wel dat er een risico aan vast zit, maar als je in je leven nooit niks probeert, dan kom je niet ver.

Angela67

Angela67

wat wil je nou

je kunt het niet allebei hebben dus kies.
je weet dat de tijd met je kinderen nooit meer terugkomt.
gr Angela

Angela67

Angela67

zielig

en niet zielig doen dat je 'eindelijk wel eens een keer iets mag doen wat je zelf wilt'. Weggaan is een keuze waardoor je kinderen duidelijk krijgen dat je hen best comfort wilt bieden, maar geen 'tijd'.
gr Angela

thuiszitter

thuiszitter

dat weet ik

maar al te goed, co ouderschap krijg ik niet voor elkaar want dat wil zij niet, dus om die reden hoef ik ook niet in mijn woonplaats te blijven.

thuiszitter

thuiszitter

keuze

een mooi woord, het lijkt net of we een keuze hebben, maar soms word je ineens wakker en blijkt dat je gedroomd hebt. Je hebt niet in alles een keuze, soms anticipeer je daar op, en kom je tot andere beslissingen

Angela67

Angela67

30-06-2017 om 20:06

co ouderschap

juist als je dat niet krijgt moet je niet wegverhuizen.
je spreekt jezelf tegen en dat voelen je kinderen feilloos aan.
Vandaar die waslijst aan 'criteria'. Als zij voelden dat je er 100% voor wilde gaan en je emtioneel losmaakte van je ex dan was er meer mogelijk. Zonder 'comfort'criteria.
gr Angela

Jasmijn

Jasmijn

20 km

Oke, je gaat dus 20 km verderop wonen, hoe komen de kinderen bij jou? Is er goed openbaar vervoer? Worden ze door je opgehaald of gebracht? Ik denk inderdaad dat mijn jongste puber dit ook k*t zou vinden. Zeker om ergens te moeten wonen een weekend waar hij 'niets' heeft. Denk niet dat hij dan vaak zou komen.
Ik zelf woon om die reden nog niet samen met mijn nieuwe partner, omdat hij (toevallig) ook 20km verderop woont, mijn kinderen willen daar beslist niet naartoe, dus ik wacht nog een paar jaar. Thuis slaap ik trouwens in de kleinste slaapkamer 2x2,5 meter die ik heel gezellig heb gemaakt. Dit om de kinderen tegemoet te komen met ieder een eigen kamer waar ze het fijn kunnen hebben met hun vrienden.
Maar goed, dan blijft de hele grote hond nog over, dat kan inderdaad niet op een appartement, kleintje wel vind ik, maar ja, dat is wel iets anders dan een rottweiller (het zou mij niet uitmaken, wat voor 'n hond het is, als het maar een gezellig beestje is, ik nam aan dat je hem voor de kinderen wilde nemen? Of voor jezelf?)
Ik zou het dus niet doen, maar jouw vraag was, hoe je het bespreekbaar moet maken aan je oudste; dan zou ik in ieder geval de voordelen benoemen en regelen dat ze makkelijk zelfstandig heen en terug kunnen komen (brommertje regelen ofzo?)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

Willen

Jij wil 20 km verderop verhuizen en zoekt hier om ammunitie om dat goed te praten.

Ik zou echt voor het naburig dorp gaan. Een paar kilometer is echt niet te vergelijken met 20 km.
Heb je je kinderen al gevraagd wat ze liever hwbben? Die chillruimte of hun vader op een paar km afstand?

Phryne Fisher

"Normale wensen?

Het is niet buitensporig maar ik vind het toch wel LUXE WENSEN, ZEKER GEZIEN JOUW INKOMEN. Maar goed, je gaat het waarschijnlijk wel doen, en dan kom je over een paar maanden met een topic over dat je je kinderen nooit meer ziet. Heb je wel een riant huis met genoeg buitenruimte, en een hond."

Heb ik iets gemist, even afgezien van uw nogal *softe*, *ingetogen*, *onbevooroordeelde* en consequent volgehouden *niet-veroordelende* communicatiestijl?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

30-06-2017 om 22:06

Yvan

Thuiszitter en ik gaan al even mee hier. Ik schets slechts het scenario.

Marie

Marie

30-06-2017 om 22:06

is autisme spectrum stoornis.
Thuiszitter, doe het (nog) niet. Je gaat hier inderdaad écht spijt van krijgen.
Als blijven waar je zit je je relatie gaat kosten dan was de relatie blijkbaar niet zo bestendig.
Een rottweiler is super. Maar dat is het over een paar jaar ook nog echt wel.
Je kinderen hebben je nu nog echt even heel hard nodig. Dat kun je nooit meer goedmaken.

thuiszitter

thuiszitter

12-07-2017 om 12:07

hartfalen

Het is heel mooi dat je aan je kinderen wilt denken, maar er komt ook een moment dat je ook aan jezelf wilt denken. Onlangs behandeld voor bovenstaande, en dan krijg je toch een heel andere kijk op bepaalde dingen in je leven en ga je andere prioriteiten stellen.

Eentje daarvan is dat je zelf ook niet het eeuwige leven hebt, en je jezelf ook niet tekort wilt doen. Afstand nemen van mijn Ex is er 1 van, dat ik daar dan ook de kinderen mee tref is heel jammer maar vooral ontstaan door har toedoen door het constant indoctrineren van de kinderen

Prada

Prada

12-07-2017 om 16:07

Ach thuiszitter

Je zit er zo naast met je denkwijze.
Dat je ex zich gedraagt als een kind dat kan, ik ken haar niet. Dat je jongens daardoor worden beïnvloed, dat neem ik meteen aan.
Dat je jezelf in acht neemt, begrijp ik.
Maar dat je aan jezelf gaat denken( prima), afstand neemt van je ex(prima) en dan gevalletje pech dat je dan je kinderen treft....daarmee schiet je faliekant mis.
Dat zal je nieuwe partner toch ook wel zien?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.