Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Stiefmoeder
31-10-2016 om 14:10
Verdrietig over stiefzoon maak me zorgen
Mijn stiefzoon krabt zichzelf bij ons in d enacht..
Bij zij moeder doet hij dit niet.
Het zin best behoorlijke plekken en wroeten niet goed waardoor dit komt.
We maakten ons er niet erg druk om tot we bij huisarts en Jgz moesten komen omdat zijn ex van alle plekken foto's had gemaakt en achter ons rug naar de huisarts was gegaan.
We hebben alles bijgehouden nagels knippen en insmeren met vaseline etc etc...
Nu heeft ie zich weer twee maak gekrabd en moeder is erg boos en zegt waarom hoe kan dit..
Tsja als wij dat eens wisten.
We hebben nu een nieuw matras gekocht en alles van katoen en hij heeft iig nu de laatste twee nachten niet zo gezweet.
Moeder heeft gezegd dat wij dit bij hem doen en dat doet zoveel zeer.
Is ze gek geworden.
Dat vreet aan ons en geeft veel spanning ook als hij hier is.
Als hij wakker is gelijk kijken heeft ie wel of geen krassen in zijn nek.
Ze reageerde fel en boos en mijn vriend moest vanavond maar even terug bellen
Pff bah moest dit ff kwijt weet niet wat ik anders moet

Stiefmoeder
01-12-2016 om 16:12
Re Anne j
Bedankt voor de link hier kan ik wat mee super fijn
Dank je wel

Stiefmoeder
02-12-2016 om 14:12
Update
We hebben net telefoon gehad van de arts en die meld het ana bij veilig thuis er komt dus een onderzoek.
Hij en collega's vinden dat het aangebracht letsel is dat et daarop wijst....
Ben er helemaal ondersteboven van

AnneJ
02-12-2016 om 14:12
Rustig blijven stiefmoeder
Je bent de enige niet die zo overvallen wordt. Probeer jezelf rustig te houden door je af te leiden met dingen die jou kalmeren.
En ga gesprekken niet alleen aan. Houd je rug recht. En voorkom vooral dat men naast de krab- en jeukplekken gaat zoeken naar andere mogelijke quasi mankementen. Houd een gesprek liever niet bij jou thuis want alles wat beweegt kan verkeerd uitgelegd worden en zal verkeerd uitgelegd worden.
Je bent niet verplicht om mensen bij jou thuis binnen te laten. Je bent ook niet verplicht om deze mensen alleen met jou stiefzoon te laten spreken.
Ga netjes gekleed naar het gesprek, zorg dat je op tijd bent, en laat je niet verleiden om over andere zaken te praten die er niet toe doen in dit geval.
Beperk je precies tot deze klacht, die je afwijst. De krab- en jeukplekken komen door een allergische reactie die mogelijk al over is door de maatregelen die je genomen hebt. Meer is er niet van belang voor Veilig Thuis.Verder loopt het prima bij jou thuis.
Ik nam zelf in zo'n geval een valium om me rustig, kalm en beleefd, te houden en de emoties onder controle.

Stiefmoeder
02-12-2016 om 19:12
Re Anne j
Pff dank je echt zo blij met je reactie
Ik ben er zelf niet bij.
Mijn vriend en stiefzoon wel na schooltijd. Zelf moet ik werken.
ik zal hem dit ook zeggen

Angela67
02-12-2016 om 21:12
regel nog iemand erbij
als je zelf echt niet mee kunt zorg dat er een derde persoon bij is, die kan aantekeningen maken etc.
gr Angela

Stiefmoeder
02-12-2016 om 21:12
Re Angela 67
Goede tip dank je wel.
Vind het zo verschrikkelijk.
Snap dat we idd niet de enige zijn hoor.
Maar je staat zo machteloos!

Paddington
05-12-2016 om 11:12
Wat AnneJ
al aangeeft. Rustig blijven. Iemand laten meenemen is ook altijd een goed idee.
De arts heeft natuurlijk tot een bepaalde hoogte gelijk. De krassen zijn toegebracht, maar niet door jullie. Dat moet heel duidelijk worden.
Laat vriend anders even op een lijstje zetten wat jullie voor stappen allemaal hebben gezet om zoon met dit probleem te helpen. Data, namen van artsen en eventueel voorgeschreven behandelingen.

Stiefmoeder
05-12-2016 om 20:12
Re paddington
Dank je wel
Weggaan idd woe even zitten en op papier zetten hoe het allemaal is gegaan
Zodat er een duidelijk beeld is

Stiefmoeder
13-12-2016 om 13:12
Jgz is afgelopen donderdag geweest.
Was op zich een goed gesprek.
Alles verteld en wat we gedaan hebben om het tegen te gaan en dat het nu 4 weken niet is gebeurd.
Ze hebben tegen mijn vriend gezegd dat ze het heel vervelend vinden voor ons dat het zo gaat.
De melding bij veilig thuis is gedaan. Ex van vriend heeft daarover bericht gehad. Maar heeft hierover niks naar mijn vriend gemeld. Dat vonden we erg vreemd. Maar hij heeft geen energie omdaarover naar haar te reageren. Wel hebben we daarover onze onvrede uitgesproken aan Jgz.
Jgz gaat nu met arts en veilig thuis in contact proberen te komen over het onderzoek wat zij al hebben gedaan met ons en de gesprekken en de thuis bezoeken.
Hopelijk heeft dat een positieve invloed.

Paddington
13-12-2016 om 13:12
Fijn
dat je er geen enorm rotgevoel over hebt. Nu is het even uit jullie handen.
Die onvrede over de ex van je vriend had in mijn ogen beter niet uitgesproken kunnen worden. Het doet er namelijk niet toe. Net zo min als dat het zin zou hebben om te reageren naar ex.
Even tot 10 tellen, je frustraties op een gezonde manier uiten (sporten, muziek maken enz) en verder loslaten. Het is zoals het is. Niets wat jullie zeggen of doen zal haar veranderen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.