Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

verblijfsvergunning kwijt na scheiding

Barvaux

Barvaux

12-01-2015 om 09:01

Ik denk toch inderdaad dat het probleem ligt in de cultuur van het meisje wat zowel in haar vader als in haar aanstaande ex zit en ik vind niet dat Nederland daarvoor verantwoordelijk is. Ook al zou men hem dwingen om te betalen, dat gaat niet werken.

tsjor

tsjor

12-01-2015 om 10:01 Topicstarter

De werking

Ja, het heeft met cultuur te maken, alleen kunnen we 'cultuur' in dit land wel veranderen, maar in een ander land niet.
De werking van een voortdurende onderhoudsplicht zou tweeledig kunnen zijn:
- de kosten worden niet afgewenteld op de samenleving, in elk geval niet voor degene die zonder bestaansmiddelen wordt achtergelaten;
- een schrikeffect: je bent er niet als je zegt dat je wil scheiden, Nederlands 'lost' je probleem dan niet op door haar weg te sturen, je bent dan niet zomaar van de kosten af.

Ik noemde het LBIO, dat is in feite een particuliere organisatie, die keihard achter geld aan gaat, zoals ze dat doen bij niet-betalende alimentatieplichtigen. Geen pretje om daarmee te maken te krijgen.

Tsjor

Tsjor

Vziw gaat het inderdaad om het feitelijk verblijven bij de partner. Zij heeft een verblijfsvergunning 'voor verblijf bij partner', pas na 3 jaar heeft ze recht op een zelfstandige verblijfsvergunning en als die drie jaar nog niet om zijn verliest ze haar vergunning door het feit dat de samenleving verbroken wordt. Wat die man vermoedelijk verdraaid goed weet.

Ze heeft een advocaat, maar heeft die echt verstand van vreemdelingenrecht? Zo ja, dan is daar misschien een sprankje hoop, met name omdat er een geschiedenis van mishandeling is. Ik meen dat er dan wel wat te doen was aan die driejaarstermijn. Maar ik weet er te weinig van om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen. Als ze een goede vreemdelingenrechtadvocaat heeft dan weet die van de hoef en de rand. Maar het kan dan wel een tijd duren voor alles rond is, als het al in orde komt.

Groeten,

Temet

tsjor

tsjor

12-01-2015 om 15:01 Topicstarter

Aangifte doen

Ja, ze had al veel eerder aangifte moeten doen bij de politie. Dat had haar zaak sterker gemaakt.

Tsjor

Tijgeroog

Tijgeroog

12-01-2015 om 16:01

Tsjor

Ik snap dat ze het moeilijk gaat krijgen als ze terug is in Marokko, ivm haar vader. Maar denk je dat ze in Nederland werkelijk beter af is dan in Marokko? Vermoedelijk heet ze hier ook maar weinig mensen om op terug te vallen, en spreekt ze bovendien de taal niet. Het fijnste, lijkt mij, is als ze in Marokko door iets/iemand ondersteuning gaat krijgen om een eigen leven op te bouwen. Zonder vader of man die willen bepalen wat ze moet doen.

Ingridje

Ingridje

13-01-2015 om 19:01

Natuurlijk zijn er wel kosten

Leuk idee om de ex-man verantwoordelijk te maken voor haar levensonderhoud maarde uitvoering van zo'n maatregel kost ook heel veel geld.

Misschien dat je hier politiek en heel machtig bent maar aks je dat niet bent vind ik het eerlijk gezegd een beetje luchtfietserij. En als je dan toch luchtfietst, pak dan wel de goede fiets . Het is toch ongehoord dat deze vrouw blijkbaar door haar gehele familie en thuisland wordt uitgekotst omdat ze de pech had uitgehuwelijkt te worden aan de verkeerde? En wij hier maar klagen over de participatiemaatschappij....

tsjor

tsjor

13-01-2015 om 21:01 Topicstarter

Andere fiets

Dit vind ik ook: 'Het is toch ongehoord dat deze vrouw blijkbaar door haar gehele familie en thuisland wordt uitgekotst omdat ze de pech had uitgehuwelijkt te worden aan de verkeerde?' Maar ik vind het ook naar, dat de gevolgen daarvan helemaal bij haar komen te liggen.
Je mag best een andere fiets ontwerpen, ja voor luchtfietserij, maar soms moet je eerst in de lucht fietsen om een draai-in-het-denken te maken, voordat je weer op de grond verder kunt.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.