Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Vakantie plannen

Wie heeft er raad? Want ik ben onderhand ten einde raad. Na 7 jaar scheiding begint nu weer het jaarlijkse gesteggel over de zomervakantie. Al 7 jaar sluit ik compromissen met de vader van mijn kinderen, die zich nooit aan de afgesproken planning houdt, dit alles voor de rust van de kinderen. De laatste 3 jaar dien ik ook rekening te houden met het werk van nieuwe partner van vader. Zij kan lastig vrij nemen in zomervakantie. Vorig jaar mijn vakantie al omgezet en akkoord gegaan met ieder 3 weken ivm max 2 weken zoals afgesproken in ouderplan, zodat zij ook met onze meiden op vakantie konden gaan. Nu wil ik een keer kunnen plannen en heb gevraagd of zij een keuze willen maken tussen week 1,2,3 en week 4,5,6. Krijg ik doodleuk te horen dat ik wat meer begrip moet tonen voor het feit dat het voor hun zo lastig is. Waarschijnlijk pas in maart 2018 kunnen zij zeggen wanneer ze op vakantie willen! Er lijkt geen begrip te zijn voor onze wensen en behoeften. Wij hebben ook zaken waar we rekening moeten houden, mijn vriend heeft ook 2 kinderen, we hebben een hond om opvang voor de regelen en wegens mijn gezondheid (reuma) moeten we ook goed kijken waar we heen gaan.
Ben ik nou zo gek? Is het echt zo'n raar voorstel dat ik doe?
Zo vervelend, nu al spanning en het is nog maar september 2017.

Kiezen

Sommige mensen willen niet zo ver vooraf plannen of kunnen dat gewoon niet. Dat geeft soms ook op werk spanningen waar je in sommige sectoren al uiterlijk januari je wensen moet opgeven.
Ik zou kijken hoe het met de weekenden verloopt en dan afhankelijk van het weekend dat de kinderen aanwezig zijn de 1e of laatste weken plannen en meedelen aan je ex. Zij kiezen niet, dus jij kiest. Je wens om te plannen is zeker legitiem en ik zou er ook wat spanning voor over hebben.
Ik heb weleens ingevallen voor collega's, waarvan een met zwangerschapsverlof, die de dag zelf bepaalden wie van de twee er ging werken. Bovendien kort tevoren bepaalden wie er op vakantie ging. De rest van de instelling bepaalde dat al in Januari.
Zon planning viel helaas niet te rijmen met mijn eigen schema van andere parttime baan, studie en vrijwilligerswerk en hobbies.
Nadat ik dan maar zelf gekozen had ging het verder wel goed en heeft de andere collega zich er bij neergelegd.
Je kunt aangeven dat je een periode wilt afspreken omdat je dan beter rekening kunt houden met alle betrokkenen in jou huishouding.

Niki73

Niki73

19-09-2017 om 14:09

Nog even tijd geven en dan knoop doorhakken

Het kan best zijn dat ze dat op hun werk pas laat regelen, maar dat mag jou toch niet belemmeren een vakantieplek te boeken die in maart niet meer beschikbaar is? Stel anders eens voor dat je ze tot zeg maar half december de tijd geeft om het op hun werk te bespreken en als ze dan geen voorkeur doorgeven, jij een keuze maakt en dan ook gaat boeken? Je kunt ze dan nog een herinnering sturen en een paar dagen respijt geven, maar zij hebben dan alle tijd om hun voorkeur door te geven. Bovendien, ze zijn heus de enigen niet bij wie het zo vroeg geregeld moet worden.

Bij mij op het werk wordt er ook pas laat een vakantieplanning gemaakt. Ik heb een vaste afspraak met mijn ex en zo breng ik het ook (desnoods al een jaar van tevoren): ik kan alleen die drie weken, punt. Dat kan mijn baas niet leuk vinden, ik ben wel heel betrouwbaar, het zijn altijd dezelfde drie weken. De rest van mijn collega's houdt daar zo goed en zo kwaad als het gaat rekening mee. Ik werk in een klein team, dus het is niet altijd makkelijk, maar ze kennen de reden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.