Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

just me
13-10-2017 om 22:10
vakantie gez*** Ex moet weg en wil dat ik de kinderen neem
Vakantie....
moet ex onverwacht 2 nachten weg. Kunnen kinderen bij jou.
tuurlijk laat ik ze niet in de kou staan. Het zijn pubers... op mijn enige vrije dag in de vakantie zijn ze bij mij
ik baal dat mijn vrije dag weg is
ik baal van de vraag "kunnen ze bij jou"
Wat doen jullie in zo'n situatie?

Tihama
13-10-2017 om 23:10
pubers
Maar het zijn pubers. Dus ik begrijp het probleem niet helemaal.
Je kunt dan toch gewoon doen wat je van plan was om te doen?
Je vrije dag is toch dan nog steeds een vrije dag.

Kaori
14-10-2017 om 05:10
wat had hij dan moeten doen?
Ze in de kou laten staan, onderbrengen in een hotel?
Nee hij vraagt hun andere ouder of ze thuis mogen zijn.
En als het onverwacht voor werk is of wegens een familieomstandigheid kan hij er ook niet veel aan doen.
Ik vind het een heel gewone vraag, en als het niet kan kun je 'nee' zeggen. Het is een vraag.
Wij hebben als afspraak eerst de andere ouder te vragen en anders een andere oplossing te zoeken. Is wel zo fijn voor onze dochter.
Pubers kunnen best een dagje alleen zijn, jij kunt wat Tihama al zegt toch gewoon je eigen gang gaan.
Het gebeurt hier regelmatig, maar het gebeurt ook over en weer, ik moet ook wel eens onverwacht op dienstreis en sommige weekenden kan ik niet overnemen, dat geef ik dan gelijk aan zodat ex weet dat hij dan de vraag niet bij mij hoeft te stellen.

just me
14-10-2017 om 07:10
Irritatie zit in het feit dat als ik wat vraag het nooit kan.
"Het lukt mij oook niet zoek het maar uit"
maar idd misschien kon hij er niks aan doen..
en een hotel regelen.. dat is ook zowat.
misschien moet ik maar blij zijn met deze vraag. Hij laat ze niet szmen tbuis. En zij komen graag weer bij mij
Tuurlijk kunnen ze zelf hun dingen doen. Ik merk echter dat als ik veel weg ben er meer onrust ontstaat bij de kinderen. L.aatste weken was ik druk met werk. Veel weg. Komende weken ook.
Dus asndacht hebben ze echt nodig. Wat huiswerk nieuwe kleding... weg vrije dag..
dus plannen aanpassen....
en blij zijn dat de kinderen grasg hier komen
maar even zuchten dat het gewoon zwaar is en soms oneerlijk

Miekemieke
15-10-2017 om 09:10
Dus eigenlijk komt het heel goed uit
De laatste weken heb je ze weinig aandacht kunnen geven en komende weken ook. Fijn dat je met ze kunt gaan shoppen toch? Scheelt hoop schuldgevoel de komende weken. Je kunt ze ook in de ochtend alleen laten, pubers slapen toch altijd uit en dan iets voor jezelf gaan doen.

zowie
22-10-2017 om 13:10
eh...het zijn toch jouw kinderen ook...kan me niet voorstellen dat je dan denkt in termen van vrije dag...
bovendien als je iets belangrijks gepland hebt dan kunnen de kinderen toch wel een paar uurtjes alleen zijn lijkt mij.
doet me denken aan een moeder van school.kinderen zouden in de vakantie drie weken bij de vader zijn. puntje bij paaltje kwamen e kinderen regelmatig even langs bij moeder, even een kusje geven of knutstelen. moeder zei ook ja daar gingen mijn drie vrije weken.
mijn mond staat er nog van open....

wil40
22-10-2017 om 14:10
Mond open...
Dat heb ik ook als gescheiden ouders zoiets zeggen.
Ik heb mijn kind 24/7x365 dagen.
Jeetje, ik heb dus nooit een "vrije dag".
Bij kleine kinderen is dat misschien wat anders qua thuisblijven, afspraken onverwacht verzetten. Maar dan nog....
En andersom is hun vader dus niet zo flexibel, tja, so be it. Ergernis aan de kant en gezellig maken met je kinderen.

jip
22-10-2017 om 16:10
wil40
Ik denk dat je geen idee hebt hoe pittig het is als je een alleenstaande moeder bent en de kinderen alleen om het weekend naar hun vader gaan.
Een stel kan dingen samen doen,elkaar dingen uit handen nemen enz..
Als je alleen bent doe je dus alles zelf en ja dan vind je het heel fijn dat de kinderen er ook weleens niet zijn.
Jip

Phryne Fisher
Misschien
Als je ook een partner, zijnde de andere ouder van de kinderen, hebt, hoef je niet in je eentje al het huiswerkgezeik, de was, het heen en weer rijden omdat het regent, verhalen aanhoren over wie wat heeft gedaan op school en de onrechtvaardigheid van een tentamen dat ineens twee dagen wordt vervroegd en waardoor de planning in de war wordt geschopt, ruzies oplossen over wie te lang in de badkamer of wat er op tv moet komen, te regelen en op te lossen of de discussie aan te gaan over waarom je het niet doet.
Kleine kinderen stop je tenminste nog om 19.00 uur in bed, maar een 12-15 jarige laat je ook geen dag en nacht alleen thuis als je even een dagje rust wilt.

MarSy
Alleen
Ondanks dat ik getrouwd ben doe ik ook veel alleen vanwege het werk van mijn man, dus alleenstaand of getrouwd zegt niet zo veel

Dees
Blij
Ik ben wel nog steeds bij de vader van mijn kind dat maakt dus dat wij altijd met ons kind thuis zijn geen vrije dagen dus. Af en toe een uurtje of 2 uurtjes als je partner iets gaat doen met de kleine maar verder nietZ manlief werkt veel thuis dus komt ookveel op mijn bordje terecht.
Maar ik zou maar wat bij zijn als tijdens een vakantieweek mijn kind lekker bij me is zeker omdat ik hen regelmatig een paar dagen of weken moet missen.

wil40
22-10-2017 om 18:10
Jip.
Natuurlijk heb ik daar wel een idee van heb. Het is 2017 en alleenstaande ouders niet echt een nieuw item.
Natuurlijk vind ik het ook heerlijk om een vrije dag heerlijk te besteden met een vriendin of met OO op de bank. Maar dat is met pubers toch niet zo'n probleem?
Natuurlijk kan je dan prima een dagje weg.

MarSy
22-10-2017 om 19:10
Phyrne
Nee, maar ik studeer wel aan de universiteit naast 4 dagen werk en dat is best lastig als je man de weinig thuis is en de kinderen de hele dag om je heen zijn en in het weekend doe ik alleen de dingen als schoonmaken, boodschappen en brengen en halen van en naar sport en clubjes omdat man werkt.
Dus vrije tijd? Zelden, mijn rust momenten heb ik in het ov van en naar werk en tijdens zwemles. Me time noem ik dat dan, sociaal leven heb ik amper.
Het is een keuze, dat wel, dus ik klaag niet en zoek eigen tijd met de kinderen. Ik verlang ook wel eens terug naar de tijd dat ze er om 19 uur in lagen! Maar het zwaar hebben met kinderen is voor iedereen van toepassing, alleenstaand of niet maakt niet zoveel uit in mijn ogen.

Ginny Twijfelvuur
Wat is dit?
Een wedstrijdje: ik heb het het zwaarst?
Gescheiden of niet, ouder ben je 24-7. Dus ik snap die 'mond open' reactie wel. Uiteindelijk zou je als ouder je kind toch voor alles moeten laten gaan.

tsjor
Sorry, maar dan ben ik weg
Dat kun je ook zeggen. Ik was vaak weg als de kinderen bij mijn ex waren (was ook niet altijd goed). Of ik sprak wat af met een vriendin. Als je dat een of twee keer gezegd hebt, dan weet ex dat je niet beschikbaar bent op de dagen dat de kinderen bij hem zijn. Het wordt wel anders als het bijvoorbeeld voor werk zou zijn, want dan kan hij die dagen later als vrije dagen terugkrijgen. en jij dus ook.
Maar nu 25 en 13, je zult ervan verbaasd staan hoe snel die tijd voorbij is dat je denkt thuis te moeten zijn voor kinderen.
Tsjor

jip
22-10-2017 om 20:10
Zeker geen wedstrijd nee
Maar in het geval van ts is vader toch net zo 24/7 ouder? En ik kan heel gied snappen dat je dan baalt als er een vrije dag in het water valt die ze misschien wel heel hard nodig had voor zichzelf.
Ik voel het vaak alsof ik me moet verdedigen dat ik het heerlijk vind als de kinderen naar hun vader zijn, net zo goed als ik het fijn vind als ze er wel zijn.
Dat proef ik hier ook een beetje uit de reacties.
Tel daarbij op dat het in het geval van ts altijd eenrichtingsverkeer is. Dat helpt niet mee..
Dat je er mee bekend bent Wil40 snap ik je zal niet onder een steen leven maar weten wat het is is een ander verhaal.
Jip

wil40
22-10-2017 om 20:10
De vader van de kinderen moet onverwacht weg voor 2 nachten. Geen idee of dat voor werk is of zijn oma is overleden in het buitenland. We weten het niet, maar het is blijkbaar wel belangrijk.
Als mijn man onverwacht 2 nachten weg moet voor zijn werk en ik heb vrije dagen, wie denk je dat er dan de kinderen opvangt? Precies, ik dus. Daar gaat mijn dagje met een vriendin op stap en lekker uit eten.
Andersom zou mijn man exact hetzelfde doen.
Dat overleg en plannen gaat na een scheiding, als het goed is, gewoon door bij onverwachte zaken lijkt mij?
Dat andersom de ex van TS niet zo flexibel is zal niet iets nieuws zijn.
En hij vraagt het eerst aan hun moeder, dat lijkt me al prettig. Ze kan ook nee zeggen.
Een vader zonder verantwoordelijkheidsgevoel, de kinderen alleen laat of opvang vraagt omdat hij naar de kroeg moet, daar zou ik van balen.

jip
22-10-2017 om 21:10
Wil40
Daar gaat het mij niet om.
Het gaat mij erom dat mensen niet snappen dat ts ervan baalt dat haar vrije dag in het water valt. Dat daar eigenlijk geen begrip voor is.
Je argumenten klinken allemaal heel logisch maar toch vind ik het niet hetzelfde als dat je nog samen bent.
Jip

Pietie
22-10-2017 om 22:10
Ajaj
Komen we weer in een discussie mijn kinderen zijn mijn alles en als je dat niet hebt ben je geen goede/normale moeder?
Ik vind het heerlijk om af en toe alleen te zijn. Ook als mijn man eens weg is. Heb ik nu ook geen goed huwelijk?
Los daarvan just me, wees blij dat je man jou in ieder geval vraagt en in de omstandigheden meeneemt. Voel je vrij om nee te zeggen als het jou niet uitkomt, of wissel het met een andere keer als de kinderen bij jou zouden zijn dat je dan een paar dagen alleen bent.

Trix
22-10-2017 om 22:10
De irritatie
Je zegt het al:
Irritatie zit in het feit dat als ik wat vraag het nooit kan.
Dat zou ik je ex toch minstens even meegeven: "Ja, ze kunnen bij mij, maar ik zou het erg waarderen als ik ook eens op jou kan terugvallen."

Ginny Twijfelvuur
23-10-2017 om 00:10
De irritatie
Naar de lakse ex kan ik helemaal begrijpen.
Maar van die naar de aanwezigheid van de kinderen snap ik helemaal niks.
En inderdaad, nee is ook een antwoord. Al geloof ik zelf dat ik dat alleen maar zou kunnen als ik zeker zou weten dat de kinderen dan en goud alternatief krijgen. Ik vond het zelf ook heerlijk om eens een weekendje kindloos te zijn, maar alleen als ik weet dat ze het goed hebben.

Phryne Fisher
23-10-2017 om 00:10
Duidelijk
Jullie zijn geen mensen die de vlag uithangen als de vakantie afgelopen is. Nou ja, we kunnen niet allemaal perfecte ouders zijn.
(En ik zie het vandaag allemaal een beetje zwarter dan normaal, op de laatste dag van een vakantie en er dan achter komen dat de nieuwe middelbare school niet huiswerkvrij is na de vakantie, en zelfs twee proefwerken plant op dinsdag - en dat moeder dan de enige is die zich daar druk over maakt).

Ginny Twijfelvuur
23-10-2017 om 08:10
Nee klopt Phryne
Ik hang idd. niet de vlag uit als de vakantie afgelopen is.
En je hebt waarschijnlijk gelijk, dit is groter dan gescheiden of niet.

@Emma
23-10-2017 om 09:10
Just me
Misschien moet je net zo assertief zijn als je ex: sorry, maar ik kan niet. Een dag voor jezelf is net zo belangrijk als een dag voor je baas: niet voor je kinderen dus, ook als het pubers zijn (juist als het pubers zijn). Laat hem maar een logeeradres regelen. Dat doe jij toch ook?

tsjor
23-10-2017 om 10:10
Mogelijke reacties
Er zijn al heel wat mogelijke reacties gegeven:
'Sorry, maar dat kan niet'. Eventueel aangevuld met: 'Ik heb andere afspraken'.
'Ja, dat is goed, maar het zou fijn zijn als je dat ook een keer voor mij kon doen'.
'Ja, dat is goed, maar wanneer kunnen we dat dan compenseren, ik wil graag op die en die dag een dag vrij zijn.'.
Vragen staat vrij. Het gevoel dat er over je heen wordt gelopen kun je zelf stoppen door niet over je heen te laten lopen. Vragen staat vrij, maar antwoord geven staat ook vrij. Er zijn veel antwoorden mogelijk.
Tsjor
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.