Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Do-la
16-02-2015 om 13:02
Vakantie ex-man
Wat moet ik hiermee? ...Mijn ex man deelde mij gisteren mee dat hij op vakantie gaat met zijn nieuwe vriendin.
Niets mis mee, misgun hem niet zijn vakantie, maar hij heeft de vakantie doodleuk geboekt in een week waarin ook zijn papa weekend valt voor onze dochter van 12. Met Pasen is hij 10 dagen weg.
Detail... Wij (ex en ikzelf) zitten in de schuldsanering, krijg daarom ook geen kinderalimentatie. Betaald dan ook nergens aan mee. Maar kan nu wel 10 dagen naar Turkije op vakantie.....samen met het niet overleggen van vakantie genoeg voor mij om nu woest te zijn. Dus nogmaals ...wat moet ik hiermee??

Carla
16-02-2015 om 14:02
Misschien
Misschien betaalt zijn ex wel, of ouders, ik weet het niet, ik roep maar wat.
Ik zou er niets mee doen, je dochter liefdevol opvangen dat weekend en verder de regendans doen. Het kan heel slecht weer zijn in Turkije

amk
vragen
heb je de vraag al gesteld: "dochter is bij jou dat weekend, hoe heb je dat geregeld?" Want jij hebt toevallig al andere plannen gemaakt voor dat weekend omdat dochter bij hem is.
Over hoe die vakantie nu betaald wordt daar heb je niets mee te maken, daar moet je je schouders over op halen.

Hortensia
Loslaten.
Dat is het enige.
Ik neem aan dat hij jullie dochter niet meeneemt?
Je hoeft je dochter niet te vertellen hoe het zit bij vader, probeer die frustratie bij jezelf te houden.
En wees trots! Want jij neemt wél je verantwoordelijkheid en hij duidelijk niet, anders boek je geen reis terwijl je in de schuldsanering zit en hou je rekening met je kindweekend!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat jullie dochter dit vanzelf wel door gaat krijgen wie er echt voor haar is, en op wie ze kan rekenen. Dat vraagt veel geduld en zelfbeheersing van jou. Maak papa niet zwart, erken (indien nodig) dat het rot is dat papa op vakantie gaat en jullie niet maar spreek er geen waarde-oordeel over uit. Leg haar gerust uit (zonder in detail te treden) dat je heel zuinig moet leven.
Ooit weet je dochter wat ze aan jullie heeft en wie respect verdient.
Sterkte ermee, want het is ondertussen wel superfrustrerend als ex zijn eigen goddelijke gang gaat en jij wel je verantwoordelijkheden neemt.

Mark74
16-02-2015 om 16:02
Je bent niet eerlijk.
Je misgunt hem wel zijn vakantie. Dat is zo duidelijk als wat.
Feit is dat het jou niks aangaat dat zijn vriendin hem mee wil nemen op vakantie en daarvoor wil betalen.
Dat hij het wel met jou moet regelen wat betreft de opvang van de dochter is evident, maar eerlijk gezegd is dat denk ik neit wat je echt dwars zit.
wat wil je hier aan doen dan? Zijn nieuwe vriendin betaalt de vakantie (hij kan dat niet, want schuldsanering). Verwacht jij soms dat nieuwe vriendin kinderalimentatie voor je dochter moet betalen?
Waarom?

rode krullenbol
16-02-2015 om 17:02
Euh ...
Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat ex de schuldsanering op de één of andere manier om de tuin leidt. Misschien heeft hij wel extra inkomen via zwart werk. Dat zwart werk kan een crimineel karakter dragen. Als ik de topic starter was geweest, dan zou ik daar ook wel het fijne over willen weten.
Wat ik me op mijn beurt nu afvraag: is er een kans dat ex zich definitief in Turkije wil vestigen? Mocht daar sprake van zijn, bijvoorbeeld omdat ex een Turkse achtergrond heeft, dan zou ik topic starter aanbevelen haar dochter in geen geval niet met hem mee te geven.
Rode krullenbol

wenda
16-02-2015 om 17:02
Dat wil je niet weten. Ik niet iig. Heel diep in en uitademen en focussen op jezelf.

Moeder
16-02-2015 om 18:02
Schuldsanering
Bij het niet zelf melden van deze vakantie kan de bewindvoerder om beëindigen van de schuldsanering vragen als hij/zij hoort van de vakantie.
Alle giften dienen afgedragen te worden aan de boedel. Geeft de vriendin een vakantie van 1000 euro kado dan dient er 1000 euro in de boedel gestort te worden. Betaalt de ex de vakantie zelf, dan mag hij gaan uitleggen waar hij dat geld vandaan heeft en waarom hij dat buiten de boedel heeft gehouden.
Hoe dan ook, een riskante business zo'n vakantie als je in de WSNP zit met vol op ruimte voor vrienden en kennissen die een belletje kunnen plegen. TS hoeft dit niet eens zelf te doen. Er zijn vast genoeg mensen die van de vakantie en de schuldsanering weten. En de bewindvoerder is makkelijk te achterhalen in het register op internet waar de ex in vermeld staat.

bloemetje
16-02-2015 om 20:02
Do-la
Do-la, je hebt geen relatie meer met deze man. Je moet echt proberen om dusdanig veel afstand van hem te nemen dat zijn gedrag jou niet meer woest maakt. Hij zal wel vaker dingen doen die jij graag anders had gezien. Je hebt het daarmee te doen, hij leeft zijn eigen leven, zonder jou.
Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk zal zijn. Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk om te zeggen. Maar je zult wel moeten. Het is zijn leven, jij gaat daar niet (meer) over. Net zomin dat hij gaat over jouw leven.
Hij heeft niet van te voren met jou overlegd. Ja, zou zeker netjes zijn geweest, maar het lijkt mij ook weer geen halszaak. Je kunt een paar dingen doen: aanbieden om dat weekend de zorg over jouw dochter zelf op je te nemen, direct agenda's trekken en vastleggen wanneer hij dan zijn papa-weekend gaat inhalen, of het bij hem neerleggen: hoe ga je dat doen met dochter?
Het andere punt is dat hij niet op vakantie zou 'mogen' gaan. Ik zou daar afstand van nemen. Hij is op dit vlak verantwoording verschuldigd aan de bewindvoerder, niet aan jou.

Emine
16-02-2015 om 22:02
Deels begrip
Ik heb deels begrip voor je irritatie, deels niet.
Kijk, bij schuldsanering, wat de oorzaak daar ook van is, blijven er gedupeerden achter die (een groot deel van) hun geld niet meer terug zien. Dus het hoe kan dit en is dit wel oke, dat kan ik begrijpen.
Natuurlijk kun je een melding doen, maar dan heb je kans dat hij (en misshcien ook jij????) uit de sanering geknikkerd wordt. Dan wordt hij (en misschien ook jij) persoonlijk failliet verklaard en vangen je kinderen nooit meer een cent. De afweging is aan jou.
Voor het stuk dat hij op vakantie gaat, ja, ik begrijp hem daarin wel. Hij ziet dochter maar eens in de zoveel tijd, hijkrijgt een kans om op vakantie te gaan en net als dat je anders ook wel eens een weekeind wisselt omdat je dochter juist wel bij je wilt hebben of echte andere verplichtingen hebt, begrijp ik wel dat hij dan nu ook wil schuiven. Zeker als het een kado is, heeft hij misschien niet eerst kunnen overleggen. Maar het zou zeker op zijn pad liggen om dan alsnog in gesprek te gaan ipv meedelen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.