Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Radeloos
19-09-2017 om 09:09
Uit elkaar willen maar samen eigen bedrijf, hoe nu??
Even met een andere nick nu. Mijn man en ik zijn al zo'n 20 jaar bij elkaar. Hebben 2 pubers en samen een eigen bedrijf.
Het bedrijf kan eigenlijk niet zonder 1 van ons draaien.
Het gaat al jaren niet lekker bij ons en man liegt van alles bij elkaar en belooft dan steeds weer beterschap.
Ik heb gisteren weer iets ontdekt en ben er klaar mee.
Het bedrijf loopt ook niet lekker en we kunnen de eindjes nog maar net aan elkaar knopen.
Als ik hem vertel dat ik weet dat hij nog steeds met praktijken bezig is waarvan hij zei dat het niet zo was wordt hij waarschijnlijk erg boos.
Ik pik altijd alles maar vanwege de lieve vrede maar ben er gewoon klaar mee.
Maar als ik wil scheiden dan kunnen we ook het bedrijf niet meer samen runnen.
Het bedrijf kan niet voortbestaan zonder een van ons.
EN dat is nu precies mijn probleem. We hebben ook 2 kinderen. Als ik het nu laat klappen dan moeten we het bedrijf verkopen. Wat brengt dat op? De omzet is goed, de kosten te hoog. Er is 10 man personeel.
Dus bedrijf staat al op failliet gaan en als 1 van ons zich niet meer voor 100% kan inzetten gaat het zeker failliet.
En dan?
Ik weet het allemaal niet meer. Ik wil heel graag voor mezelf kiezen.
Een paar jaar geleden heb ik mezelf voorgenomen dat ik als ik 50 ben weer gelukkig wil zijn. Want dat ben ik al jaren niet meer.
Maar wat komt er dan allemaal op me af de komende tijd? Zonder bedrijf geen enkel inkomen.
Ik weet het niet meer....

just-me
19-09-2017 om 10:09
lastig...
wanneer de verstandhouding in de relatie al niet fijn loopt, zal dat ook z'n effect hebben op de bedrijfsvoering. Vrienden van me hebben hetzelfde gehad bij beëindigen van hun relatie. Hebben geprobeerd het samen te runnen, maar er was te veel boosheid over en weer dat dit niet mogelijk bleek. Hij heeft haar uitgekocht, maar wel met behulp van een derde. Deze zaak liep echter wel goed, dus was voor de derde gemakkelijker om hier zijn geld in te investeren.
Ik wens je veel wijsheid hierin.

angel3
19-09-2017 om 10:09
voer een gesprek
Heb je dit al eens met je man besproken? dus niet de verwijten van de dingen die je hebt ontdekt en waar je klaar mee bent. Maar wel het gesprek over het bedrijf: Man, het loopt niet goed. De relatie niet, het bedrijf niet. We hebben 10 man personeel. Wat gaan we doen om dat te verbeteren ? en de relatie loopt ook niet. Stel dat de relatie klapt hoe zie jij dat dan voor je met het bedrijf?
Zoń soort gesprek zeg maar. Want er leven volgens mij allerlei aannames. Misschien heeft hij allang een plan b in zijn hoofd. Of niet maar dan is zo n gesprek ook een goede realitycheck. Zo doorgaan is geen optie. Dus je kan het laten klappen. Je kan ook met elkaar praten. Hou het bij de feiten en bij jezelf en laat zijn praktijken even voor wat het is om niet in verwijten te vervallen. Probeer het zakelijk te benaderen met het bedrijfsperspectief.
Jullie zijn zeker in gemeenschap van goederen getrouwd? is het bedrijf op beider naam? is het van hem en bij jij erin gestapt? Allemaal best relevant.
En hoezo klapt het eigenlijk als jij eruit stapt? iemand anders kan toch jouw taken doen?
Sterkte!

Even anoniem
19-09-2017 om 15:09
Mijn zus had samen met mijn ex-zwager een eigen bedrijf. Toen ze scheidden was het in het begin een zware tijd, want nog wel samen moeten werken maar ondertussen ben je wel 2 ex-en. Het was een bedrijf waarbij hij in de buitendienst werkte en zij op kantoor werkte. ALs hij dan zijn papieren kwam brengen was zij meestal al weg, ze probeerden elkaar niet te vaak te zien, communicatie ging over de mail, telefonisch of via app.
Ondertussen zijn we zo'n 5 jaar verder en runnen ze hun eigen bedrijf op hun eigen manier. Ze kunnen weer met elkaar op kantoor zitten indien het nodig is en ondanks hun scheiding vallen ze elkaar niet af (zeker niet naar hun personeel toe) het bedrijf draait goed.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.