Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

HansLier0492
12-05-2017 om 16:05
Tips?? Zoon komt bij mij wonen
Hallo beste lezer,
Hoe kan ik de volgende situatie, praktisch gezien, het beste aanlopen?
Mijn zoon (12) heeft aangegeven bij mij, en mijn vriendin, te willen komen wonen.
Wat moet ik nu allemaal regelen om dit in goede banen te leiden zodat er een vloeiende overgang is ?
Alle tips zijn welkom. Dank vooraf.
Met vriendelijke groet,
Hans van der Lier

AnneJ
12-05-2017 om 16:05
Fijn
Heerlijk dat je zoon bij je komt wonen. Ach tips. Het gaat vast goed als je er allemaal plezier in hebt. Misschien kun je even opletten of je zoon wel wat contact met zijn moeder houdt? Bijvoorbeeld een keer in de week gaat eten of zoiets. En, liefst samen, zijn kamer inrichten. Samen inschrijven bij de basisadministratie. Ik wens jullie veel plezier samen.

V@@s
12-05-2017 om 17:05
stap 1
Is overleggen met zijn moeder of jullie samen als ouders dat de juiste beslissing vinden voor je zoon.

AnneJ
Voor Vaas?
Zoon komt juist op een leeftijd dat hij zelf wat speelruimte wil en dan wil je nog steeds voor hem beslissen. Hoe zwaar wil je het maken.
Zelfs als het bedoeld is om moeder een tijdje te ontlopen lijkt het me juist gezond. Een kind heeft een vader en een moeder en het is fijn dat bij beiden plaats is. Het is geen wedstrijd hoewel je als 'andere' ouder je kind ook vast mist. Maar als je het wat luchtig houdt heb je juist meer kans dat een kind er ook niet moeilijk over doet en een kwalitatief goed contact houd met beide ouders. Het lijkt me wat anders als zo'n verhuizing door een van beide ouders afgedwongen wordt maar zo klinkt het niet.

HansLier0492
Pragmatisch en praktisch
Dank voor uw reacties. Ik doel meer op praktische tips als in aanmelden bij een middelbare school of inschrijven in de gemeente.

AnneJ
School
Gaat je zoon al naar de middelbare school? Moet hij dan veranderen van school of moet je hem aanmelden voor het voortgezet onderwijs? Dan maar hopen dat je niet in een gemeente woont waar geloot wordt. Dat is over het algemeen al achter de rug namelijk. Zal van het schooladvies en de mogelijke scholen in je buurt afhangen waar je zoon heen wil. Ook goed om dat samen te doen.

Lilian1
13-05-2017 om 12:05
school
school zoeken als dat nodig is,
zorgverzekering inlichten,
inschrijven bij de gemeente,
SVB inlichten voor kinderbijslag,
huisarts/ evt tandarts overschrijven,
Fiets en dergelijke moeten bij jou zijn. Kamer inrichten.

Mej. Griffel
13-05-2017 om 16:05
naam
Ik weet niet of dit je echte naam is, maar het is beter om op een openbaar forum een nickname te gebruiken. Misschien kan je forumbeheer vragen om je naam te veranderen? Voor je zoon ook fijner, mocht je hier meer vragen posten.
Je zoon heeft aangegeven bij jou te willen wonen, schrijf je. Ik had begrepen dat het niet zo simpel ligt. Ik ken iemand die dat ook graag wil, de zoon is 12 jaar, maar durft het niet zo goed tegen z'n moeder te zeggen. De moeder wil het kind bij haar houden. Uiteindelijk besluit de rechtbank, en dat is niet altijd wat het kind wil. Het kind kan pas met 18 jaar zelf beslissen waar het wil wonen.

Jippox
13-05-2017 om 17:05
hoe ver?
In het proces zijn jullie? Is er overeenstemming met de moeder over zijn verhuizing naar jou? Dat lijkt me vraag 1 voor er verder advies gegeven kan worden...
En inderdaad: als het je echte naam is: kies een onherkenbare nickname en vraag forumbeheer het aan te passen!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.