Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

zucht

zucht

15-01-2011 om 08:01

Strijdende ex

ik ben zo moe van een strijdende ex. die elke keer weer keer op keer een strijd aangaat en volgens mij zelfs mij onbekwaam wil laten verklaren als moeder.
hij heeft concreet aangegeven dat hij mij een k..jaar wil bezorgen!
zucht.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

15-01-2011 om 09:01

De mooiste reactie

die je hem kunt geven is: "jammer dat je het zo ziet."

Sancy

Sancy

15-01-2011 om 16:01

Verduidelijking

Als je consequent op alles wat hij je zegt zo reageert (behalve als het om 'zakelijke' kinderzaken gaat) dan zal het misschien even duren, maar de overgrote meerderheid houdt na een tijdje dan op met dat soort opmerkingen. De nodige dingen handel je zakelijk af met heldere concrete afspraken: wie doet wat, wanneer en hoe lang.
De rest kap je af. Maar dat gebeurt pas als jij dit uiterlijk onaangedaan kunt brengen. Weiger dus consequent om de strijd aan te gaan over dingen die in jouw ogen niet ter zake doen.

zucht

zucht

16-01-2011 om 09:01

Strijd

strijd ga ik sinds tijd niet aan. ik blijf positief en vraag bij bepaalde zaken om verduidelijking. maar ik word er zo moe van dat als iets niet gaat, zoals hij in zijn hoofd heeft ik gelijk weer dreigingen moet ontvangen. jammer dat je het zo ziet gebruik ik inderdaad ook. maar dat continue op alle slakken zout leggen van hem, daar ben ik wel eens zat van.de verliezers van zijn strijd zijn de kinderen. dat vind ik moeilijk.

Zucht

"maar dat continue op alle slakken zout leggen van hem, daar ben ik wel eens zat van"

Herhaal in je hoofd, op een dreindeun naar keuze "ik ben lekker van je af, ik ben lekker van je af, ik ben lekker van je a-haf"

Ik neem tenminste aan dat je niet voor niets gescheiden bent

Groeten,

Temet

Sancy

Sancy

17-01-2011 om 11:01

Dooddoener

Naast "jammer dat je het zo ziet" wat nog enigszins inlevingsgevoel suggereert, kun je ook de vreselijke dooddoener 'tsjah, dat is jóuw beleving" gebruiken

Sancy

Sancy

17-01-2011 om 11:01

Maar

verder schrijf je: "maar dat continue op alle slakken zout leggen van hem, daar ben ik wel eens zat van.de verliezers van zijn strijd zijn de kinderen. dat vind ik moeilijk."
Dat weet hij natuurlijk ook, en zo weet hij telkens toch weer onder je huid te kruipen.
Adem in, adem uit, en laat lós...

koentje

koentje

17-01-2011 om 17:01

Je zou ook kunnen

antwoorden:
"Goh, ben ik nog zo belangrijk voor je?"

Sancy

Sancy

17-01-2011 om 19:01

Neenee koentje

Geen: "Goh, ben ik nog zo belangrijk voor je?"! Wij begrijpen dat de vraag stellen de vraag beantwoorden is, maar een vervelende ex wil die gelegenheid maar al te graag aangrijpen om zijn bezwaren tegen je nogmaals te herhalen.

Sancy

Sancy

17-01-2011 om 19:01

Daar mag je best een knipoog achter lezen ;-)

koentje

koentje

18-01-2011 om 10:01

Annie

Annie

18-01-2011 om 11:01

Gewoon doorgaan

Hoi Zucht,
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit doorgaat, wat je ook tegen je ex zegt. Je ex is nog gefocust op jou. Wellicht verandert dat als hij een vriendin krijgt om zich op te focussen of als hij de scheiding heeft verwerkt. Hoewel het vermoeiend is, gewoon doorgaan zoals je doet, zakelijk, netjes, positief en je af en toe inleven in zijn situatie kan ook nooit kwaad. Je niet laten verleiden tot ruzie, want dat is funest. Geduld is een schone zaak. Wat hij verder doet en zegt is zijn verantwoordelijkheid, op een gegeven moment word je er immuun voor. Natuurlijk zijn je kinderen de verliezers, maar dat ziet hij waarschijnlijk niet. Het enige wat je kan doen is, ervoor zorgen dat je er voor je kinderen bent en het zelf doet, zoals je zou willen dat je ex het zou doen. En hopen dat je ex snel het licht ziet en je voorbeeld volgt. (zegt ze na jarenlange strijd, die ze nu aan een advocaat heeft overgedragen, omdat ze er helemaal klaar mee is)

zucht

zucht

18-01-2011 om 18:01

Dank

voor alle reacties. herkenbaar. voorbeelden die je geeft sancy die gebruik ik. exman heeft al nieuwe partner met wie hij binnen no-time samenwoonde. wat ik heerlijk vond, want dan ging zijn fixatie bij mij weg, dacht ik. echter heeft zijn partner ook weer handje erin.
onze "strijd" is al bij rechter en rvk geweest. ik ben in het gelijk gesteld, maar dan nog ............
strijd is heftiger dan ooit. voor hem dan.
ik besef dat hij er op uit is om mij te raken, omdat hij vindt en blijft vinden dat ik fout ben. ondanks de uitspraak van rechter en deskundigen die erbij betrokken waren. hij heeft niet voor niets zijn kinderen nu minimaal.
maar dan nog zelfs ben ik de schuldige hieraan. hij nooit. hij doet zijn best en ik werk hem tegen.
ik leer er steeds beter mee om te gaan, maar word zo ziek van zijn eeuwige "strijd"
en ben bang dat ik dat altijd wel zal houden, omdat bij alles wat ik doe keuzes die ik maak er wel een reactie op krijg. mijn vriend zegt altijd tegen mij, handig dat je dat weet. dan kun je er wat aan/mee doen.
hij heeft gelijk,maar valt niet altijd mee.

zucht

zucht

18-01-2011 om 18:01

Annie

mbt het 'licht' zien. een coach zei laatst tegen mij: jij verwacht dat hij op een keer het zal inzien, maar ik verwacht dat dat niet zal gebeuren. laat dat gaan en richt je op jezelf. zodat jij je goed voelt en er zo beter kunt zijn voor je kinderen.

dat hij het "licht" ooit zal zien dat laat ik nu voor wat het is. na 2 jaar scheiding is het niet zo. en daarin wordt hij volop gevoed door anderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.