Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Rama
02-08-2017 om 13:08
Stiefkinderen
Beste
De oudste van mijn 3 stiefkinderen maakt het voor mij soms echt moeilijk.
Zijn moeder (biologisch) heeft hier zeker een rol in.
Is er iemand die mij wat raadt kan geven?

Tonny
02-08-2017 om 14:08
Hoe maakt hij het je moeilijk dan? In welk opzicht?
Gr van een Stiefmoeder van 2 jongens, waarvan de moeder ook een grote ( negatieve ) rol speelt, maar ik geen persoonlijke problemen met ze heb. Meer in de vorm van ons nieuwe samengestelde gezin.

Flora2012
02-08-2017 om 15:08
@ Tonny
Had ik juist zijn kamer opgeruimd en gekuist, zegt hij wanneer ga je mijn kamer eens kuisen, als ik dan zeg dat ik het juist gedaan heb dan komt hij af maar mijn boeken niet.
Als ik iets maak om te eten, is het kots
als ik juist gekuist heb komt hij met schoenen binnen en zegt doodleuk begin maar opnieuw...
Hij zegt (echt gemeend) dat hij mij wel graag ziet en van mij houdt (al ben ik zijn stiefmoeder).
Zijn moeder(biologisch) kuist de klok rond.

Marie
02-08-2017 om 16:08
Ik ben je dienstmeisje niet
Euh, ik zou dan denk ik zeggen dat ik zijn dienstmeisje niet ben. En dat heeft niets met stiefmoeder te zijn volgens mij. Zeg ik ook tegen mijn eigen pubers als ze zulk gedrag vertonen. En als hij het niet goed genoeg vindt, doet hij het toch lekker zelf? Tijsf zat nu in de vakantie waarschijnlijk.

Niki73
03-08-2017 om 11:08
Niet accepteren
"Als ik iets maak om te eten, is het kots
als ik juist gekuist heb komt hij met schoenen binnen en zegt doodleuk begin maar opnieuw..."
Dit zou je niet van je eigen kinderen accepteren, en hoef je dus ook niet van een stiefkind te accpeteren. Als hij jou niet respecteert, hoe moet jij hem dan respecteren? Ga in gesprek, samen met vader. Hoe zou stiefzoon het vinden als jij hém zo zou behandelen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.