Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

puk
15-03-2015 om 09:03
stiefkind
Hallo
Ik zit met het volgende. En ben ben benieuwd naar mensen die dit herkennen.
Ik ben inmiddels 10 jaar bij mijn partner.
Wonen sinds 2007 samen.
Mijn man heeft een zoon komt om het weekend bij ons.
Ik heb nooit geen band kunnen opbouwen. Zijn zoon negeert mij en loopt mij ook zo voorbij.
Deed hij ook bij zijn vader.
Ik heb tijdje geleden woorden gehad met stiefzoon.
En ben best boos geweest.
Ieder geval nadien wil hij hier niet meer komen. En gaat mijn partner naar hem toe in de weekenden.
Ik heb aangegeven dat ik dit niet gezond vind.
Pa doet nu wat hij wil. Ik vraag me af zijn er vrouwen die dit herkennen? En hoe gaan die er mee om?

four
15-03-2015 om 09:03
niet gezond?
Het lijkt me niet meer dan logisch dat een vader investeert in de band met zijn kind.

puk
15-03-2015 om 10:03
stiefkind
14 jaar.
En tuurlijk investeer je een band met je kind.
Maar om drie dgn weg te zijn.
Omdat je kind niet meer wil komen.
Ik behandel hem net zo hoe ik mijn eigen kids opvoed.
Maar hij heeft zijn eigen regels.

Jojo
15-03-2015 om 11:03
Bedoel je
Bedoel je dat je partner bij zijn ex in huis is als hij zijn zoon bezoekt?
Je informatie is wat beknopt en valt op zoveel manieren uit te leggen dat iets meer duidelijkheid misschien makkelijker reageren is. Nu krijg je alleen maar vragen terug.

wil40
15-03-2015 om 15:03
Woorden.
Je hebt woorden met hem gehad, je was boos. Hij kent je al vanaf zijn 4e jaar, maar hij negeert je nog steeds en jullie hebben geen warme band.
Wat zou je doen als je eigen kind op 14 jarige leeftijd geen contact meer met je wil, zelfs het huis verlaat?
Contact proberen te krijgen, ruzie proberen uit te praten, excuus aanbieden? Als je graag wilt dat hij weer de weekenden komt dan zal je actie moeten ondernemen.

Mej. Griffel
15-03-2015 om 17:03
inderdaad tijd voor actie
Het is een puber en die willen al helemaal graag serieus genomen worden. Neem je 'regels' dus nog eens onder de loep. Zijn jouw eigen kinderen soms jonger?
En wie weet voelt hij zich minder geliefd dan jouw kinderen, dat kan ook meespelen. Heb daar dan ook begrip voor, zo weinig je vader zien is niet fijn en nooit zijn keuze geweest.
Jij bent de oudste en de wijste. Laat hem weten dat je hem mist, dat je het uit wilt praten en wees misschien iets schappelijker.

Paddington
16-03-2015 om 08:03
Jeetje
Dat lijkt mij erg moeilijk. Hoe kan het dat jullie nooit een band hebben kunnen opbouwen?
Persoonlijk denk ik ook dat jij de volwassene moet zijn en moet zorgen dat je stiefzoon gewoon zijn vader wil komen bezoeken.
Ga eens in gesprek met elkaar en probeer te achterhalen waarom die afstand er nog steeds is.

Emine
16-03-2015 om 09:03
En anders.....
......zelf weggaan, als je die mogelijkheid hebt. Dan kan vader zijn kind ontvangen.
Ik snap niet waarom een band opbouwen niet mogelijk is geweest en wat voor woorden het wel neit geweest moeten zijn als hij nu niet meer komt.
Ik vind het ongepast om nu te gaan denken in termen dat het 'ongezond' is dat vader naar kind gaat/doet wat kind wil. Ik denk dat het veel belangrijker is om zaken in orde te krijgen. Met de houding van 'ongezond en niet normaal' zet je de boel onder druk. Met name je partner. Die heeft er echt veel meer aan als je je constructief opstelt en meegaat in wat nodig is om dit in orde te krijgen.

+ Brunette +
20-03-2015 om 20:03
Ja, meer duidelijkheid.
Is hij die drie dagen in het huis van zijn ex? Ik kan me voorstellen dat je dat niet prettig vindt. Maar hoe heeft het zo uit de hand kunnen lopen? Is zijn eigen moeder veel minder streng en vindt hij jou daarom vervelend? Of vindt het kind je een indringster?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.