Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Spoedvraag over aanvragen toeslagen

Ik moet toeslagen aanvragen (zorg- kinderopvang- en andere van toepassing zijnde toeslagen). Echter wat moet ik kunnen tonen om te bewijzen dat ik recht op toeslag heb en hoeveel? Een salarisstrook? Een jaaropgave 2011? Ik kan die info niet vinden op toeslagen.nl en heb die info snel nodig.
Alvast dank voor jullie reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

05-03-2012 om 13:03

Je inkomen

Je hebt alleen je inkomensgegevens nodig en de gegevens (uren en uurtarief) van je kinderopvanginstelling. Als inkomen kun je je bruto jaarsalaris nemen, maar als je aftrek hypotheekrente hebt, kun je dit in mindering brengen (en huurwaardeforfait er weer bij). Volgens mij is het tegenwoordig zo dat je pas alleen je eigen inkomen mag vermelden als je officieel gescheiden bent. Het aanvragen van toeslagen is overigens ongeveer 5 minuten werk met je digid.

Chris35

Chris35

05-03-2012 om 13:03 Topicstarter

dank je voor je snelle antwoord. Misschien weet je het volgende ook: Morgen gaan mijn ex-vriend en ik het convenant tekenen en per 1 mei of zoveel eerder dat ik de sleutel van mijn eigen woning krijg (paseerdatum nog onbekend) en ik las dat het wel acht weken kan duren eer ik een beschikking ontvang (dus nog geen geld). Heb je daar ervaring mee? Moet ik dan nu al de aanvraag doen met de nu bekende gegevens, want dan loopt dat maar alvast? Of kan ik pas toeslagen aanvragen als ik mijn nieuwe huis betrek(dus ergens in mei)?
Dit soort info kan ik echt niet vinden op de site.

Vic

Vic

05-03-2012 om 14:03

Kan wel

Volgens mij kun je ook een ingangsdatum in de toekomst invullen. Ik zou het zeker nu al aanvragen. Als het nadien gewijzigd wordt, kun je dat altijd doorgeven.
Off-topic: heb je tegenwoordig bij het verbreken van een samenwoonrelatie ook een convenant?

Chris35

Chris35

05-03-2012 om 14:03 Topicstarter

Dank je

dan ga ik daar vanavond eens voor zitten. Wijzigen kan idd altijd nog, daar staat genoeg over op de site ;-)
Wij hebben destijds gezamenlijk ons huis gekocht en hebben daarom een samenlevingscontract laten opstellen. Dat ging eenvoudiger dan nu het convenant kan ik je melden.

Vic

Vic

05-03-2012 om 14:03

Dat is vaak zo (o.t.)

"Dat ging eenvoudiger dan nu het convenant kan ik je melden."
Trouwen is een kwestie van ja zeggen en een handtekening zetten. Daar hoef je dus, i.t.t. een samenlevingscontract, helemaal niet over na te denken. En dan het gedoe dat je hebt om er weer vanaf te komen, staat niet in verhouding

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.