Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Eeuwige Twijfelaar
12-09-2014 om 19:09
Scheiden of niet? Lange tekst, maar aub geef uw mening
Ik heb een prachtige dochter van 11 en een vrouw, maar er is nog een 3de vrouw in mijn leven. Een maîtresse dus, maar zo zie ik haar niet. Ik zie haar als mijn vriendin, ze is de vrouw van wie ik hou. Maar zo zijn er nog 2 in mijn leven. Ik hou van mijn vrouw, maar als een broer-zuster relatie. Ik vind haar een geweldige moeder en ik hou wel van haar, maar er is geen passie. In 10 jaar zijn wij misschien nog 1keer met elkaar naar bed geweest, innig zoenen doen we ook niet en sinds 7maand (toen ben ik iets met mijn vriendin/maîtresse begonnen) is er helemaal niets meer van fysiek contact. Zelfs een knuffel kan ik niet meer, daar mijn hart bij een ander zit. Maar bij mijn vrouw heb ik zekerheid, een stabiel leven. Geldzorgen zijn er niet, we zijn 20jaar samen en ik weet ook hoe de rest van mijn leven zou zijn met haar. Ik zou rustig oud kunnen worden, zonder schrik dat ze me zou verlaten en daarbij heb ik ook een pracht van een dochter met haar. En laat net die laatste de reden zijn van alle twijfel. Toen ik er voor koos om vader te worden heb ik er ook voor gekozen om mezelf op te offeren voor haar. Heel in het begin dat ik de affaire begon heb ik tegen men vriendin/maîtresse gezegd dat ik mijn vrouw en kind nooit in de steek zal laten; maar de gevoelens zijn verandert. Het verlangen is omgeslagen in verliefdheid, de verliefdheid in houden van. Andersom geld dit ook zo, ben ik zeker van. Maar met haar is alles een grote onzekerheid, een groot vraagteken en een moment dat me helemaal zou breken: vertellen tegen men dochter dat haar vader haar achter laat. Maar ik voel me zo geweldig bij m'n vriendin. Alles zit er goed, ze verzorgt me als geen ander, ze geeft me liefde als nooit een ander heeft gedaan, ook in bed klikt het helemaal, ze geeft me een goed gevoel, een rustig gevoel van binnen. Als ik bij haar ben voelt het gewoon zo juist, zij is het potje op mijn dekseltje; maar steeds blijft hetzelfde probleem: ik heb een dochter. Daarbij is zij een heel pak jonger dan ik. Wat als ze niet bij mij blijft? De financiele zekerheid valt weg, maar evengoed de zekerheid die ik wel heb bij mijn vrouw dat ik samen met haar zal zijn tot de dood ons zou scheiden.. Met mijn vriendin zijn er wel vele mogelijkheden die ik zou kunnen doen professioneel gezien, daar zij mij perfect aanvult. Maar mijn vriendin heeft een kinderwens en wil een echt gezin, man en kind. Ik ben al een vader, dat is het hele probleem ook. Mijn vriendin heeft zeer grote kinderwens, haar doel in het leven is een man vinden die ze kan verzorgen en kinderen. Ik wil haar dat kind wel geven en haar helpen, maar zonder weg te gaan bij de dochter die ik al heb. Zij heeft me meer nodig dan een kind dat nog geen besef zou hebben van wie zijn of haar vader is. Wanneer de dochter dan volwassen is is het ander kind op een leeftijd dat ik ook effectief een rol kan vervullen als vader. Daarvoor is het toch vooral een moeder-kind relatie en vind ik dat een vader daar toch wat buiten staat.. Maar wie zegt dat zij dan nog steeds alleen is? wie zegt dat er geen andere man in haar leven is? Wie zegt dat er dan geen ander is die vader speelt voor ons kind? Ze wacht al zo lang, zelfs als ik op reis ga met mijn vrouw en dochter blijft ze op me wachten. Ook hier ben ik 100% zeker van; Maar nog steeds blijft dat ik een dochter heb en dat ik als ouder heb gekozen mezelf op te offeren voor haar. Haar te beschermen, haar vader te zijn. Ik kan haar hart toch niet breken enkel om zelf bij de vrouw te kunnen zijn van wie ik hou? Ze is echt een geweldige vrouw en ik hou zielsveel van haar en hoewel ik het hart van men dochter niet kan breken wil ik haar niet kwijt! Ze heeft me terug laten leven, me laten zien wat liefde is; maar ik besef dat ik haar niet kan vragen nog 7 jaar te wachten. Zij is nog maar 24 ik 44; maar onze liefde is wel echt, ongeacht het leeftijdsverschil. Ze is zeker niet uit op geld of wat dan ook, dan zou ze wel een man kiezen die rijk is. Ik weet zeker dat haar gevoelens oprecht zijn daarom dat er ook twijfels zijn want ik wil helemaal geen leven zonder haar. Als ze zou blijven zoals ze is is ze gewoon de vrouw van men dromen.

Mijntje
19-09-2014 om 17:09
twee kinderen 'verliezen'
Als deze vriendin zo makkelijk roert in andermans' relatie, dan ben jij ook zo gedumpt voor een jonger exemplaar. Dan verlies je het hechte contact met je dochter, mocht dit uitlekken (en dat doet het zeker) en en je band met kind 2 wordt dan ook lastig. Dan 'verlies' je in feite twee kinderen en een vrouw van wie je zegt te houden.

Ex-minnares
21-09-2014 om 13:09
Zo'n goede partij is die vriendin niet
Zoals Mijntje al zegt, als je vriendin er geen moeite mee heeft een gezin met een jong kind uit elkaar te trekken, hoeveel scrupules zal ze dan hebben op de dag dat ze je toch wel wat oud en onaantrekkelijk gaat vinden? Ze zal best romantisch zijn en goed in bed maar eigenlijk vind ik het een naar mens. Uiterlijk knap, innerlijk rot.
Zelf ben ik ook een tijd de minnares van een getrouwde man geweest (kinderen waren het huis al uit) maar ik kon het uiteindelijk niet met met mijn geweten verenigen en dacht dat het ook niet slim was mijn geluk op andermans ongeluk te bouwen. IK heb hem dus uiteindelijk de deur gewezen. Dat vond hij niet leuk.

Emine
21-09-2014 om 14:09
Wat een prachtige zin!
Ex-minnares, respect dat je hierop reageert. En wat een prachtige zin vind ik: geluk op andermans ongeluk bouwen.

mw1983
24-09-2014 om 10:09
sorry maar de waarheid is hard
Sorry om het even plat te zeggen; vrouwen willen ook sex, intimiteit, en dat jouw vrouw daar geen behoefte aan heeft zegt mij genoeg. Waarschijnlijk zal ze niet vreemd gaan, maar blijft zij wel om dezelfde reden bij jou. Voor jullie dochter, en puur voor de veiligheid je weet wat je hebt, ook al is het bijna niets.
Het zal je verbazen maar ik denk als jij eerlijk naar je vrouw toe bent ( met ik heb een ander weggelaten) je zult ontdekken dat zij net zo eenzaam en ongelukkig in deze relatie is als jou.
En wat betreft je 24 jarige vriendin, die blijft niet wachten, ik ga niet zeggen dat ze een slecht mens is, ze is helaas verliefd geworden op een getrouwde man. Ooit gaat ze beseffen dat ze meer waard is. Als jij niet weg gaat bij je vrouw, dan zal ze uiteindelijk gaan, want ook zij heeft iemand nodig die echt voor haar gaat.
En wat je dochter betreft, ga je weg bij je vrouw voor een jonge meid, dan zal ze je het niet gauw vergeven, waarschijnlijk helemaal niet. Blijf je de moeder bedriegen dan komt ze daar achter, geloof mij dit kan niet goed blijven gaan, nou dan ben je haar helemaal kwijt. Blijf je bij de moeder zonder te bedriegen maar ongelukkig dan zal ook dit haar tekenen.
Bedenk je dit, je dochter leert van de relatie tussen jou en haar moeder, grote kans dat ze een man zal uitzoeken die haar ook zo behandeld als jij haar moeder. Koud afstandelijk een relatie zonder intimiteit en dan waarschijnlijk ook nog bedrogen worden.
Ik weet niet of je dit voor haar wilt?
Het is de taak van jou en je vrouw om het goede voorbeeld te geven. Liefde kan op zijn, misschien is het er wel nooit geweest. Maar al die jaren die jullie al zo samen zijn, heeft haar getekend.
Ook al denk je dat ze er niets van merkt....

Kitty
24-09-2014 om 10:09
Mw1983 en twijfelaar
@Mw 1983, Sorry, maar de waarheid is soms nog harder. Er zijn echt vrouwen die geen behoefte aan seks hebben. Er zijn echt vrouwen die alleen maar seks hebben om een kind te kunnen krijgen en daarna zijn ze klaar. Dat kan een relatie buitengewoon moeilijk en zwaar maken.
@Twijfelaar, Eerlijkheid naar je vrouw is wel hard nodig. Als je niet duidelijk maakt wat je mist en waarom je toch heel graag bij je gezin wil blijven, kan ze ook niet samen met jou naar een oplossing zoeken. Schrijvers hiervoor hebben gewoon gelijk, dat die minnares op deze manier niet de oplossing is, maar juist een extra probleem. Laat haar schieten, gun haar iemand die volledig van haar kan houden en die een volwaardige vader voor hun kind kan zijn. Bedenk goed wat je nu wil. Misschien geeft je vrouw je wel de vrijheid om een minnares te nemen, mits die geen kinderen krijgt. Het komt voor. Misschien ook besluiten jullie dat bij elkaar blijven toch niet het beste is. Maar praat erover.

Pastelle
24-09-2014 om 15:09
Mening van voormalige minnares
Mijn mening (als ex-minnares van een getrouwde man) is: laat je minnares zo snel mogelijk vrij zodat ze een leven kan opbouwen met een leeftijdsgenoot die 100% voor haar kiest. Zij verdient het beste, dat vind jij toch zeker ook?
En voor jou en je vrouw: ga heel snel hiermee aan de slag: http://www.reuniting.info/wisdom/bonding_magic Zelfs al voelt het aanvankelijk kunstmatig, het werkt!

Brazella
25-09-2014 om 09:09
pffffrt je maakt mij zooo boos
Je dochter? Je dochter zal ook heel erg boos worden als zij er als zij volwassen is achter komt dat je al die tijd haar moeder hebt bedrogen, of erger, als je intussen een ander kind hebt gemaakt. Denk je dat ze dan denkt, aaah wat lief van mijn vader dat hij voor mij zo lang mijn moeder heeft belogen? Nou ik denk dat ze moeders kant kiest, ga daar maar vanuit.
Praat met je vrouw, misschien wil ze zelf niet eens meer bij je zijn. Als je al 10 jaar droogstaat, zal zij zich ook niet helemaal top bij jou voelen denk ik.
En jouw vriendin, die nu nog fris en fruitig is, die zo graag kinderen wil, die blijft ook geen 24 hoor. Als jullie kinderen krijgen, dan heeft zij ook hangtieten, striemen, een uitgezakte buik en is ze constant moe. Denk je daar ook even over na. Wie weet hoeveel zin zij nog heeft na een hele dag kinderen en huishouden en misschien nog werk om zich heen.
Het gras is altijd groener aan de andere kant, totdat je door hebt dat dat gras zo groen is door koeienmest!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.