Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Scheiden ja / nee?

Hoi, graag zou ik onafhankelijk advies willen met onderstaande situatie. Ik hou mijn verhaal zo kort en bondig mogelijk. Mijn man en ik zijn 6 jaar samen. Hij heeft een boerenbedrijf wat inhoud dat hij 7 dagen in de week werk heeft. We hebben twee kinderen van 2 en 1. Mijn man en ik leerde elkaar 6 jaar geleden kennen. Ik woonde net op mezelf omdat ik het thuis niet naar mn zin had. Hij woonde op het erf in een caravan. Ik was heel blij met een man in mijn leven en ik heb me er volledig ingestort. Ik werkte 5 dagen en ben na een jaar verkering 4 dagen gaan werken en bij hem ingetrokken. Hij had het heel druk en we hebben meerdere keren flinke ruzies gehad dat hij zijn bedrijf en vrienden boven mij koos. Toen konden we verhuizen van de caravan naar het woonhuis en ik zag daardoor een nieuwe uitdaging om van het huis ons huis te maken. Ik deed 's ochtends en 's avonds mee helpen op het bedrijf en werkte overdag. Mijn vriend wilde graag voor zijn 30e kinderen en ik dacht, hoe naief het nu ook klinkt, dat ik het dan rustiger zou krijgen. Ik kon dan minder gaan werken en mijn man zou dan meer thuis zijn. We kregen een jaar later onze oudste dochter en na 3 maanden was ik weer zwanger. Dat was even slikken. Tijdens die zwangerschappen heb ik meerder keren op het punt gestaan weg te gaan, maar ik durfde niet. Nadat dochter twee is geboren, overleden kort na elkaar mijn geliefde opa en oma en daarna kwam onze dochter ook in het ziekenhuis. Ik heb de 10 weken naar haar geboorte alles alleen gedaan. Van het verzorgen van twee kinderen, tot aan het sterfbed van mijn opa en oma en ik was al snel weer op de been om mee te werken in het bedrijf. Nu ruim een jaar later met na alle ellende een aantal bezoeken aan de psycholoog hebben ik alles redelijk op de rit. Alleen mijn liefde voor hem is weg. Voor mijn gevoel heb ik alles gegeven. De problemen die ik de afgelopen jaren heb ondervonden zijn, dat mijn man niet op vakantie of dagjes uit wil, omdat hij thuis ook geniet, alles voor een ander en niet voor ons gezin etc. Nu ik voor de 100e keer heb gezegd dat ik het niet meer trek en weg ga is hij ineens veranderd als een blad aan een boom. Hij wil nu van alles om ons huwelijk te redden. Ik heb inmiddels een huis gevonden waar ik morgen voor kan tekenen. Geef ik hem de 1000 kans en gaan we er weer voor of is genoeg genoeg? Mijn hart is er goed voor om er nog een keer voor te gaan, en nu te kiezen voor relatietherapie etc. maar ik ben bang dat ik hem ga verwijten dat ik nu dat ene leuke huisje laten schieten voor hem.... en ik denk dat ik ooit wat met hem begonnen als vlucht... Ik ben benieuwd naar iemand anders mening en inzichten/ ervaringen. Dankjewel

Tja.....

.....en nu wil je dan weer vluchten naar 'dat leuke huisje'?????? Waarmee je de keuze maakt dat twee kleine kinderen in een gebroken gezin zullen opgroeien.......

Kijk, je verhaal is erg bondig, maar ik kan kan er maar heel weinig uithalen waarvan ik zeg: ja, dat is een scheiding waard als je kinderen hebt. Ik zou inzetten op de huidige situatie beter voor je te krijgen ipv weer te vluchten. En bang dat je hem gaat verwijten dat je een huisje liet schieten? Wat een drogreden!

Liefde

Als de liefde weg is komt hij zeker niet terug...en dan zou je bij hem blijven voor de kids...ongelukkig. Ik denk toch dat het beter is dat je ondakns dat een scheiding voor kinderen het minste is wat er is je beter gelukkig alleen kunt zijn dan ongelukkig vast te ziten in een huwlijk, want als jij ongelukkig bent zullen je kids dat ook zijn

Niki75

Niki75

10-02-2015 om 10:02

Niet eens met Petey

Als de liefde weg is, wil dat helemaal niet zeggen dat die nooit terugkomt. Je hebt een loodzware periode achter de rug, waar je waarschijnlijk nog een hele tijd van zult moeten herstellen. Mensen gaan van minder kopje onder. Een scheiding is heel veel werk, duur, en gaat gepaard met heftige emaoties, ik zou dat nu zeker niet doen. Concentreer je nu eerst eens op herstel van jezelf. Lat je man af en toe even voor de meiden zorgen en ga wandelen, winkelen, in bad, iets voor jezelf. Als je het gevoel hebt dat jij je energie weer een beetje terug hebt, dan kun je eens serieus naar je huwelijk gaan kijken.
Je man heeft ingezien dat het water je aan de lipen staat. Gelukkig! Ga desnoods in relatietherapie zodat jullie leren goed aan elkaar duidelijk te maken wat jullie allebei nodig hebben van elkaar. Dat is een prachtige investering in de toekomst, of die nou samen of apart is.
Een leuk huisje komt over een tijdje ook wel weer voorbij, als het nodig is. Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn.

een huis is alleen steen

thuis is zoveel meer. Je hebt het ontzettend zwaar gehad, neem tijd om te herstellen. Alleen in een huisje met twee kinderen, fulltime, is niet perse rustiger dan je het nu hebt.

Een man met een agrarisch bedrijf kan minder makkelijk vrij nemen dan iemand die een baan van negen tot vijf heeft. Aan de andere kant hebben jullie kinderen veel meer ruimte om te spelen en van alles te ondernemen!
Praat samen hoe je samen-tijd kunt inlassen, dat is allereerst van belang, en investeer daarin. Dat kan jullie huwelijk redden.

Alle goeds gewenst!

Evelien

Evelien

liefde

Eens met Niki en bromvlieg. Niet waar dat als de liefde weg is hij niet meer terug kan komen.

En geen overhaaste beslissing nemen als je niet lekker in je vel zit.

Eerst zorgen dat je je beter gaat voelen. Wel met goede afspraken (en relatietherapie) met je man, zodat jij beter jouw grenzen kunt aangeven en kunt zorgen dat het leven met jullie gezin beter te doen is voor jou. Het klinkt alsof je man het meent, dus ik zou de gelegenheid zeker benutten.

Jij hebt voor kinderen en een gezin gekozen. Ik zou het je kinderen niet zo snel ontnemen, zonder er eerst echt alles aan gedaan te hebben samen met je man.

vlucht

Tja, misschien ben je wel ooit met hem begonnen als 'vlucht'. Maar het gaat nu niet meer alleen over jou. Jullie hebben 2 kinderen en dus zul je daar allereerst het belang van moeten wegen.
En in hun belang is het beter om je relatie nog een kans te geven. Ga in therapie. De uitkomst daarvan kan ook zijn dat jullie samen besluiten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Maar dan heb je wel een heel ander uitgangspunt voor een scheiding dan nu. En misschien komen jullie er wèl samen uit. Die kans moet je niet laten lopen voor 'een leuk huis'...

Evanlyn

Evanlyn

in dat leuke huis moet je alles echt helemaal alleen doen, dus krijg je het nog zwaarder dan nu. Ook financieel. Nu kun je misschien af en toe een oppas inhuren.

Met de kinderen wordt het vanzelf rustiger, en dat gebeurt sneller dan je denkt. Maar als je er middenin zit, lijkt het eindeloos.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.