Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Shifra
27-07-2010 om 20:07
Rechtsbijstandverzekering voor de toekomst?
beste medeouders,
ik zit in een nare tijd wb de scheiding.
Mijn as ex blijkt enorm inhalig nu ik wil scheiden,hij grijpt van alles aan om er een slaatje voor hemzelf uit te slaan. Ik moet voortdurend goed voor mezelf opkomen dus.
Ik verwacht ook in de toekomst wat dat betreft nog een hoop trammelant met hem, en vroeg me af of ik me niet preventief moet verzekeren voor juridische bijstand als ik gedonder met hem krijg.
Ik heb eens rondgebeld, maar kon zo snel niets vinden.
Weten jullie of dit bestaat: een verzekering voor het te hulp roepen van een advocaat bij lastige ex-en?
We betalen nu nl. de mediator zelf omdat we net boven het te vergoeden tarief zitten qua inkomen,een enorme hap geld is dat.
groet van Shifra

Vic
27-07-2010 om 20:07
Helaas
Familierechtelijke aangelegenheden (scheiding, alimentatie) zijn uitgesloten bij rechtsbijstandverzekeringen. Zit je ook al boven de grens voor gesubsidieerde rechtsbijstand als je alleen naar je eigen inkomen kijkt?

Shifra
28-07-2010 om 09:07
Jemig
Hoe doen al die mensen dat toch, die advocaten zijn zo enorm duur.Ze hoeven maar met hun ogen te knipperen en hebben dan al 300 euro verdiend. Dat kan een normaal mens gewoon niet betalen.
Alleen dus als je onder een bepaalde grens zit.
Vic, ik ga dat nog eens heel goed nakijken allemaal,goed dat je dat zo mailt.Ik was in wat hektische omstandigheden toen ik die mediator inschakelde.
groet van Shifra

Tinus_p
28-07-2010 om 16:07
Hoe ze het doen
Shifra:
'Hoe doen al die mensen dat toch, die advocaten zijn zo enorm duur."
1. Toevoeging
2. Zelluf doen
3. WSNP.