Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

mamavan2mooiekids

mamavan2mooiekids

06-07-2014 om 14:07

Pas uit elkaar en moet nu allerlei beslissingen nemen.

Hallo,
Ik wil jullie om raad vragen!
Ik ben een jonge moeder met 2 kindjes
Nu zijn ik en de vader van de kids na 5 jaar uit elkaar
Sinds een 2 maanden
Ik weet momenteel niet zo goed hoe ik verder moet woon sinds een paar maanden bij mijn ouders in met de kids
En druk opzoek naar een eigen plek
De vader van de kids drinkt veel zorgt armper voor de kids
Hij wil ze elke wiekend zien
Maar hij heeft geen voogdij (heb ik bewidt gedaan)
nu woont hij bij zijn ouders aan de andere kant van het land
Ik bij mijn ouders omdat k nog geen eigen woning heb
en verlieft op mijn beste vriend ben geworden die ik al 8 jaar ken
hij blijkt ook het zelfde voor mij te voelen maar zit in een duel of daar heen verhuizen waar mijn ex woont zodat hij gaay stoppen met drinken en de kids vaker kan zien
Of hier in de buurt blijven zodat ik kan terug vallen op mijn ouders en bij mijn beste vriend kan zijn de kids kennen heb mijn dochtertje van 2 hangt erg aan hem we hebben gezegt de tijd zal het uitweizen of het werkelijk een relatie word of niet maar ik weet niet goed wat ik met de situatie aan moet wil eerlijk en open zijn tegenover mijn ex maar ben bang dat hij nog meer naar de drank grijpt help heeft iemand raad

Stap voor stap

op de eerste plaats: naar de woonplaats van de vader van je kinderen verhuizen, zodat hij gaat stoppen met drinken, ik denk dat je dat uit je hoofd moet zetten. Als hij nu niet getopt is zal hij ook niet stoppen om de kinderen elk weekend te zien. Wellicht kunnen zijn ouders hem nu opvangen en begeleiden, zodat hij stopt. En wellicht kan hij zelf woonruimte zoeken in de plaat waar jij gaat wonen om zijn kinderen vaker te zien. Dat lijkt mij logischer.

Het is nu een grote puinhoop, dus stap voor stap opbouwen. Het belangrijkste nu: een woonplek voor jou en de kinderen op een plaats waar je graag wil wonen. Je bent nu nog niet aan een woonplek gebonden in verband met scholen etc., dus je bent vrij om te kiezen. Als jij graag in de buurt van je ouders wil wonen, dan zou ik voor die woonplek kiezen.

Elke weekend de kinderen naar de andere kant van het land brengen lijkt mij nogal zwaar. Misschien kun je beter vier dagen per twee weken doen. Of iets anders, waardoor de kinderen minder hoeven te reizen.

Het is belangrijk dat je nu eerst zorgt dat je zelf alles op orde krijgt. Die nieuwe liefde is leuk, geeft energie, is prettig voor de weekenden, maar tuimel niet van de ene relatie in de andere, zonder dat je zelf eerst weer wat steviger in je schoenen staat.

Geef je zelf drie jaar de tijd, waar wil je zijn over drie jaar: een eigen woonplek, kinderen op school, wellicht een baan, vader in de buurt als het kan, en dan tijd voor je nieuwe liefde. Als jullie al acht jaar elkaar kennen, dan kun je ook nu nog wel even wachten. Ik hoop dat je nieuwe liefde dat ook begrijpt.

Tsjor

+ Brunette +

+ Brunette +

14-07-2014 om 01:07

Kies voor jezelf en je kinderen.

Je ex heeft het verknald, ga gewoon wonen waar je het liefste bent. Ouders in de buurt is handig voor een alleenstaande moeder. Ga er niet vanuit dat je ex gaat stoppen met drinken, dat valt nog te bezien.

eerst zelf alles op de rit

Ik ben nu sinds 5 maanden weg bij mn ex.
Ik heb eerst voor woonruimte voor mij en mn dochter gezorgt. Ik woon wel in de buurt van mn ouders en dit is erg makkelijk.
Mijn ex had een drugs probleem maar is zelf tot het inzicht gekomen om te stoppen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor het drank probleem dat je ex heeft. Jij kan willen dat hij stopt maar als hij zelf niet wil heeft dit geen nut.
Ik zou zeker niet in zijn buurt gaan wonen omdat je hoopt dat hij stopt.
Zorg eerst voor je zelf en de kinderen.
En je zou er voor kunnen kiezen om in het begin een omgangsregeling onder toezicht te doen dit kan onder anderen via een omgangshuis dit is volgens mij via bureau jeugdzorg. Er is dan altijd een hulpverlener bij aanwezig die hem leert hoe hij met zn kinderen om kan gaan. Verder komen er ook gesprekken met jou en je ex.
Maar zorg eerst voor je zelf en duik niet te snel in een nieuwe relatie. Verwerk dit eerst en geef je kinderen de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie (wonen bij opa en oma en later wonen in een nieuw huis)
Veel succes

Marie

Marie

30-07-2014 om 09:07

huis?

Je schrijft dat jij bij je ouders woont en hij bij zijn ouders.

Hoe zit het dan met het huis waar jullie in woonden? Staat dat leeg? kun je daar weer gaan wonen? Dan heb je immers weer een eigen plek?

Verder ben ik het eens met Sanne. Stort je niet gelijk in een nieuwe relatie, werk eerst aan jezelf. Ook voor de kinderen is het veel te verwarrend.

Succes

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.