Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

toos123

toos123

28-04-2013 om 21:04

Ots

vader heeft mij gedreigd dat hij naar advocaat toegaat en ots gaat aanvragen. Zijn reden is dat ik volgens hem omgangen frustreer en mijn eigen plan trek.

Dit zou dan alweer paar maanden zijn na afloop vorige rechtszaak, waarin wij allerlei afspraken hebben gemaakt. En net traject bij BJZ klaar hebben.

Wat kunnen redenen zijn om OTS aan te vragen. Hij wil het omdat hij vindt dat wij er onderling niet uit komen.
Hij wisselt vaak van mening, dan heb ik ongelijk en dan ineens gelijk. Is maar net hoe het hem uitkomt.
hij ziet zijn kinderen 52 uren per jaar, alles in namelijk ingeperkt na rechtszaken, maar dat is minder omdat hij afspraken niet nakomt.
Hij luistert nooit naar de kinderen (oudste is ouder dan 12 jaar). Alles komt toch van moeder af.
We hebben vastliggen in beschikking dat kinderen wel zeggensrecht hebben mbt omgang.Ter verduidelijking: mijn ex heeft veel kenmerken van narcist.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van alles kan een reden zijn om OTS te vragen.
Hopelijk heb je een goede advocaat. En je dan beheersen. Gewoon vertellen dat je de geldende omgangsregeling al uitvoert, met de restrictie dat kinderen zelf mogen zeggen of ze gaan.
Je ziet het belang van contact met hun vader gewoon in en je doet niets om je kinderen tegen te houden maar moedigt ze aan om wel te gaan: het is toch hun vader.
En houdt vooral ook bij wat er gebeurt als je kinderen wel naar hun vader gaan en hij het af laat weten.
En vraag dan wat de toegevoegde waarde is van een OTS? Als je toch al meewerkt aan de geldende omgangsregeling?
Je wilt dat je kinderen verder zo min mogelijk onrust hebben in het gezin en dan moeten er wel ernstige redenen zijn om een OTS toe te kennen. Die ernstige redenen zijn er niet. Je werkt al mee met de geldende omgangsregeling.

Narcist

En wijs hooguit naar de eerdere rechtzaken waarin vader de zaak frustreert, jij frustreert de omgang niet.
Hoed je er voor om vader te beschuldigen van slecht gedrag. Daar kan de rechter niets mee. Hooguit krijg je dan juist wel een OTS omdat je vader bewezen zwartmaakt.

Annej heeft gelijk

Het is niet verstandig om in een rechtszaak met diagnoses te gaan strooien tenzij je duidelijk schriftelijk bewijs hebt dat er van een stoornis sprake is of de andere kant dat zelf erkent.

Wacht maar rustig af, blijf kalm, grote kans dat het bluf is. Wat ik me afvraag: heeft hij ook het ouderlijk gezag? Dat is normaal gesproken na scheiding (tegenwoordig) wel het geval, maar er zijn uitzonderingen. Een ots is een inperking van het ouderlijk gezag. Ik weet niet of de praktijk nog voorkomt, maar er is in elk geval een periode geweest waarin Jeugdzorg - althans in Amsterdam - kennelijk vanuit het idee " we moeten toch iets doen" greep naar de 'omgangs-ots' - een ots met als enige doel omgang op gang te brengen en te houden. Ik werk in de rechtshulp en heb ooit eens in zo'n zaak betoogd dat er voor ots geen grond was omdat die geen meerwaarde had (zie AnneJ), omdat verder een ots alleen maar kan als vrijwillige hulp wordt afgewezen maar die werd niet afgewezen, en dat - en daarom zeg ik dit nu - het in die specifieke zaak niet gelijk uitwerkte. Duidelijk was dat de vader ook een groot aandeel (zo niet het grootste aandeel) had in het spaaklopen van de omgang, maar hij had geen ouderlijk gezag, alleen de moeder had dat (het waren buiten huwelijk geboren kinderen). Ik betoogde dat een ots dan alleen effect kon hebben jegens de moeder, die best braaf meewerkte, maar niet jegens de vader, want omdat die geen ouderlijk gezag had kon Jeugdzorg hem geen officiƫle aanwijzingen geven.

Mocht vader geen gezag hebben, dan kan je dat dus ook nog aanvoeren.

Groeten,

Temet

Maar frustreer je de omgang?

Maar frustreer je de omgang of doe je dat niet? Als je hem werkelijk frustreert heb je wel kans dat je hem krijgt. Als dat niet zo is en je kunt dat aantonen, dan heb je wel kans dat het met een sisser afloopt. Zou dan alleen niet naar hem uithalen zoals je hier doet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.