Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

onze zoon wordt gedumpt bij opa en oma

We zijn sinds eind augustus gescheiden.

Daarbij hebben we afgesproken dat we om het weekend onze zoon hebben. Nu heeft mijn ex sinds een paar weken een nieuwe vriend. Dat was een verrassing en deed pijn maar dat is niet anders.

Waar ik wel problemen mee heb is dat zij in de weekenden dat zij onze zoon heeft, hem bij haar ouders achterlaat en zelf naar die vriend gaat. Ik heb mijn twijfels of zij op dit moment wel de zorg kan geven die onze zoon nodig heeft. Hij heeft adhd en is gevoelig voor prikkels.
Zij houdt daar op dit moment geen rekening mee en dat vind ik bijzonder spijtig. Ze heeft hem ook al aan onze zoon voorgesteld zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Dit hebben we wel afgesproken in het ouderschapsplan..

Kan ik van haar eisen dat de regeling anders ingekleed gaat worden zolang zij hem in het weekend niet zelf wil hebben?? Onze zoon kan nu bv niet voetballen in de weekenden dat zij hem heeft. Dit vind hij erg vervelend. Ter info. Onze zoon is 8 jaar

tante Sidonia

tante Sidonia

30-10-2016 om 11:10

nee,

ik denk dat je het los moet laten. je kunt eventueel voorstellen dat je hem ook in haar weekenden naar wedstrijden en zo brengt, maar thats it. Vooral niets eisen n.a.v. haar keuzes.

Het is geen misdaad om je kind bij opa en oma te brengen, 'dumpen'vind ik in dit geval ook een sfeerscheppend woord waar ik het niet mee eens ben. Je bent niet voor niets gescheiden, zij maakt nu haar eigen keus, accepteer dat.
Het belang van zoon moet centraal zijn, dus als jij iets toe kan voegen aan haar weekenden en je wil dat: stel het voor maar hou je verder afzijdig van haar keuzes.
Ik snap heel goed dat het pijn doet hoor!

mwoah

Normaal ben ik ook wel van loslaten, maar ik zou ex wel vragen waarom ze nieuwe vriend zonder overleg aan jullie zoon heeft voorgesteld. Je maakt die afspraken in ouderschapsplan niet helemaal voor niks.
Verder zou ik inderdaad aanbieden om je zoon naar voetballen te brengen. Dat is vooral voor je zoon fijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2016 om 15:10

Geen schoonheidsprijs

Het verdient geen schoonheidsprijs zoals je ex het aanpakt, maar ik vraag me eigenlijk af wat meer stabiliteit oplevert voor je zoon: verplicht bij de nieuwe vriend van je ex aanzitten, of bij de oude vertrouwde opa en oma slapen. Wat jij er ook van vindt, heeft je ex er recht op om haar leven weer op te bouwen en daar kan dus duidelijk een nieuwe relatie bij horen. Misschien denkt je ex dat deze oplossing het minst vervelend voor jullie zoon is. Maar dat ze het zelf prettig vindt om haar gang te kunnen gaan, sluit ik ook niet uit.

Als in de afspraken is opgenomen dat jullie elkaar op de hoogte brengen van nieuwe relaties, dan kun je dat uiteraard wel van haar verlangen en ik vind ook dat je met haar in gesprek kunt gaan over het feit dat je zoon steeds naar opa en oma gaat. Als ik het goed begrijp is de relatie nog heel vers, het lijkt mij wel zaak dat ze aan het belang van jullie zoon blijft denken. Voor de sfeer lijkt het mij wel handig als je het niet vijandig benadert.

Paddington

Paddington

31-10-2016 om 09:10

Niet netjes, maar helaas

Zoals al eerder aangegeven is een ouderschapsplan niets waard als een van de partijen zich er niet aan wil houden.

Als je nog redelijk kunt praten met je ex, dan kun je het doen zoals Kaaskopje aangeeft. Anders is het beste om de zaak los te laten. Het is niet meer aan jou om te bepalen hoe je ex haar leven inricht. Is het vervelend voor jullie zoon, ja, dat denk ik wel.

Je hebt het erover dat jullie zoon om het weekend bij jou is. Waar is hij doordeweeks? Ziet hij dan zijn moeder wel?

Je kunt ook voorstellen dat jullie zoon voorlopig elk weekend bij jou verblijft en doordeweeks bij je ex-vrouw. Dan heeft zij de weekenden vrij en heeft je zoon meer regelmaat.

lastig

Het lijkt me heel lastig om je kind achter te laten bij je ex-partner die andere beslissingen neemt dat jij zou wensen. Ze laat haar kind/jouw kind niet bij vreemden maar bij opa en oma (die vast ook hun gedachten hebben over wat er allemaal passeert). Opa en oma zijn niet onbekend voor hem.

Wat voetbal betreft is het jammer en onpraktisch, voor het jochie zelf en voor de club. Kijk of er iets geregeld kan worden qua vervoer.

zomaareenpapa

zomaareenpapa

31-10-2016 om 21:10 Topicstarter

@ paddington. Op dit moment is hij twee doordeweekse dagen bij mij en twee bij haar en het weekend om en om. Dit komt nu het beste voor iedereen uit.

En dat zij zo snel een nieuwe vriend heeft dat vind ik pijnlijk en bizar maar dat is niet anders. Daar ben ik overheen.

Ex heeft inmiddels laten weten waarschijnlijk terug te gaan naar westen van het land. Dan zal onze zoon in principe bij mij komen wonen en twee of 3 weekenden per maand bij haar. Dit is een bewuste keus i.v.m. persoonlijke omstandigheden van onze zoon.

De optie elk weekend bij mij en door de weeks bij haar is ook een reele mogelijkheid maar heeft niet de voorkeur op dit moment.

Paddington

Paddington

01-11-2016 om 06:11

jullie hebben nu een 50/50 regeling. Dat is in mijn ogen een goede oplossing. Dan kunnen er nog altijd voor kiezen om op dit moment niet de weekenden om-en-om te doen, maar de weekenden bij jou (en de rest van de week gelijk houden).

Voor jullie zoon is het natuurlijk verschrikkelijk om te merken dat zijn moeder hem niet zo belangrijk vindt. Voor jou de moeilijke taak om heel neutraal over haar te zijn. Jij weet immers niet het waarom. Dus op vragen van zoon waarom doet mama dit, kun jij alleen maar aangeven: dat weet ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.