Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Liever even anoniem

Liever even anoniem

09-08-2017 om 12:08

Ontspannen op vakantie?

Voordeel

Ik zie er wel het voordeel van in: slaapzakken, toiletspullen, zwemspullen, schoenen, slippers en alle andere dingen die de kinderen mee willen nemen zijn al gepakt. Scheelt een slok op een borrel toch? Wat betreft de kleren: vooraf wat apart houden en dan hoef je maar heel weinig te wassen.

Ik ben ook vrij impulsief en kan zomaar een paar dagen van tevoren besluiten om weg te gaan. Dat zou ik niet zo persoonlijk opvatten.

Liever even anoniem

Liever even anoniem

10-08-2017 om 10:08

Anders plannen

Ik vrees dat dit onze laatste vakantie met zijn vieren is. Hoe het volgend jaar zal gaan worden, daar heb ik geen idee van. Ik denk inderdaad dat er geen opzet in het spel is, zeker omdat hij zelf ook veel last heeft van zijn gebrekkige organiseer kwaliteiten. De vakantie in 2 stukken delen hadden we misschien moeten doen, maar dan is er weer wat anders waar je niet aan denkt. Zo is het dus steeds, er gebeurt steeds weer iets nieuws waar je niet aan denkt, of waarin je iets te naïef in bent geweest (zoals met die id-cards bijvoorbeeld). Het zal er wel bij horen. :(

Dees

Dees

Makkelijk schuiven

Sorry hoor maar om eerlijk te zijn vindt ik het nogal makkelijk op zijn bordje geschoven. Jullie hebben een vakantie geboekt omdat het nog even in een gunstige periode valt voor jullie en als ik het zo las was het in eerste instantie ook niet overlegd. Identiteitsbewijs nog net geldig in de vakantie is bij ons thuis dus vervangen omdat de vakantie door ziekte of wat dan ook kan uitlopen en het is altijd handig om in bezit te zijn van een geldige id kaart.

Wat neem je nou mee voor 1 week vakantie een of 2 zwembroeken 1 of 2 lange broeken een vest 7 t shirts en onderbroeken en 3/4 korte broeken, slaapzak en verzorgingsproducten. Voor ze op vakantie gaan laat je ze hun eigen koffer alvast inpakken voor de 2 weken vakantie met een briefje erop dat ze hun slaapzak en verzorgingsproducten er nog bij moeten stoppen en weg is de stress. Handdoeken en dergelijke neemt pa maar mee voor ze.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

identiteitskaart

"Twee jaar geleden besloot hij op het laatste moment nog een vliegvakantie te boeken en kwamen wij in de problemen omdat hij nog identiteitskaarten moest aanvragen (in onze vakantie waren die van de kinderen nog net geldig, maar hij ging erna dus moest het nog voor onze vakantie geregeld worden). Nu dit weer."

Misschien begrijp ik het verkeerd, in dat geval: sorry.
Maar HIJ boekt last minute en komt vervolgens met de identiteitskaarten in de knoei omdat die dan net verlopen.

Wiens probleem is dat? Jouw of zijn probleem?

Liever even anoniem

Liever even anoniem

10-08-2017 om 12:08

Overleg

We hebben het in mei al overlegd. Dat wil zeggen, we hebben gevraagd of we die weken konden gaan en hij vond het prima, want hij had toch geen plannen. Iedereen blijft maar roepen dat het toch niet uitmaakt, dat beetje was... maar dat was maar een voorbeeld. Het gaat er ook om dat het zo strak op elkaar zit (jaja, de was). Met een beetje pech loopt het ook nog uit vanwege files of zijn ze niet lekker vanwege vermoeidheid. Zijn de kinderen doodop en hebben ze het wel gehad en is de zin om daarna weer bij mamma en haar vriend in de auto te stappen voor een lange autorit een stuk minder. Kortom, weer een stempel wat hij op m'n vakantie weet te drukken. En dat vind ik gewoon zonde.

Die ID's krijg je niet zomaar. Daarvoor moet ik gemachtigd worden of ik moet mee. Ik weet niet of dat alleen zo is als je gescheiden bent, maar het heeft ermee te maken dat de ene ouder niet zomaar een kind kan meenemen de grens over. We hebben voor het laatste gekozen omdat we bang waren anders een formuliertje niet mee te hebben en daar dan voor niks te staan bij de gemeente. Veel tijd hadden we niet meer. Natuurlijk heb ik ook wel gefoeterd dat het niet mijn probleem was, het kwam mij helemaal niet uit natuurlijk.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

10-08-2017 om 13:08

Geniet er nou van

Breng het positief naar de kinderen. Dat ze boffen dat ze 2x op vakantie gaan. Kinderen zijn flexibel, maar voelen haarfijn aan hoe jij erin zit. Geniet van je vakantie. Het is in feite een luxeprobleem. En als het je echt teveel is, zou ik toch overwegen om een dagje later te vertrekken.

Raffie

Raffie

10-08-2017 om 13:08

misschien

Ik ben ook een planner en begin het liefst ook al 2 weken van te voren met koffers inpakken dus begrijp je best, maar wil je toch een tip geven:

Probeer het niet moeilijker te maken voor jezelf dan het is.
Het kan zijn dat je ex het erom doet, laat dan vooral niet blijken hoeveel last je ervan hebt, want dat vindt hij dan juist alleen maar leuk waarschijnlijk.
Het kan ook zijn dat hij totaal het probleem niet snapt, dan kan je het hem dus niet kwalijk nemen en moet je het je ook niet persoonlijk aantrekken en proberen je er zo min mogelijk aan te ergeren.

Verder vind ik echt dat het je eigen 'fout' is dat je zoon maar 2 dagen heeft voordat hij weer naar school moet, en uit je eerste post klinkt toch een beetje door dat je daarvan ook de schuld in je ex' schoenen probeert te schuiven.

Succes en probeer zo veel mogelijk te genieten van je vakantie! (je kinderen en vriend redden zich vast wel!)

Koffiekop

Koffiekop

10-08-2017 om 14:08

Laat losss....

Het leven is niet ideaal, maar het wordt er niet beter op als je vooral kijkt naar wat er niet goed gaat. Je kinderen gaan lekker 2 keer op vakantie, dat kost wat kunst- en vliegwerk, maar dat gaat goed komen. En jullie komen zaterdag thuis, en dinsdag moet je zoon zijn rooster halen. Dus dan heeft hij 2 dagen om te freewheelen om vervolgens alleen naar school te hoeven om te bekijken wat hij de dag erna geacht wordt te doen. Heel relaxt hoor, niks mis mee. Gaat ook goed komen. Go with the flow, dat maakt het allemaal stukken makkelijker, vooral voor jezelf.

Doemdenker.

Je ziet wel heel veel beren op de weg. Je lijkt serieus op mijn familielid.
Dit doemdenken houd je toch wel bij jezelf hoop ik? Of hebben je gezinsleden daar ook onder te lijden?

"Zo is er altijd wel wat". Tja, je kan nog een lekke band krijgen onderweg, een tas vergeten die je zorgvuldig hebt ingepakt, het restaurant wat je na veel zoeken gevonden hebt is dicht, het zwembadwater is koud en het kan ook 2 weken regenen.

Van voorpret is bij jou in ieder geval geen sprake.
Het lijkt wel of er meer aan de hand is, verder alles goed met je? Gelukkig met je vriend en de kinderen?

Niki73

Niki73

11-08-2017 om 14:08

Kritische noot: je doet het zelf

TO: "Hij weet elk jaar wel onze vakantie te bepalen." Kleine correctie: hij plant zijn vakantie niet IN jouw vakantie. Wel ervoor, maar hij laat er zelfs nog een dag tussen. Jij laat het zelf zo'n invloed op jou hebben, zelfs op je hele vakantie. Dat doe je zelf. Vraag jezelf eens af waarom je hem zoveel macht geeft? Als je vertrokken bent, is je ex er toch niet meer bij? Als je dit soort dingen niet kunt loslaten, is het een goed idee eens met iemand te gaan praten over hoe je dat kunt leren. Het zal je leven een stuk ontspannener maken.

Je zegt zelf nu ook al dat de was wel kan wachten en dat jullie voldoende kleding hebben om toch van tevoren in te pakken. Dan is er toch geen probleem meer?

Annie

Annie

11-08-2017 om 22:08

Lekker rustig...

Ik zou denken: lekker rustig. Iedereen de deur uit, rustig de spullen pakken, lekker het huis opruimen en leeker tijd om vooraf uit te rusten etc. (Hier wordt ik altijd gek van stuiterende kinderen die door de adrenaline het hele huis en tuin overhoop halen een paar dagen voor vertrek, logeerpartijtjes die nog moeten gepland worden en allerlei klussen die ik mezelf op de hals haal)

Kleding vind ik nooit lastig: al het zomerspul en een warme trui (we hebben allemaal ongeveer 4 korte broeken / zomerjurkjes). Geef de kinderen niet te veel mee, vader zorgt voor toiletspullen en alle andere randzaken., houd er rekening mee dat je het vies terug krijgt en gooi het nog snel in de was of neem het vies mee. Hoe dan ook, je hebt het al ingepakt. Of je nu hier een was draait of op de camping? Campinggasten die er een week zijn, draaien ook wasjes. Ik zou twee setjes achter houden en die kun je dus heerlijk schoon houden.

Vriendlief zorgt zelf maar dat hij zijn spullen meekrijgt. Hoe? Dat hoef jij niet te regelen.

ID kaart discussie kan ik niet volgen. Is het jouw probleem? Jullie gaan met de auto. Dat zou ik zonder ID kaart wel durven.

Annie

Annie

11-08-2017 om 22:08

Vieze kleding terug krijgen

Ik ben niet gescheiden... maar stel dat... Ik ben heel flexibel en doe thuis alle was zonder mopperen maar wie heeft er ooit bedacht dat vaders (even lekker generaliseren) ieder weekend een tas vol met schone spullen inclusief sportspullen, mee krijgen voor hun kinderen en twee dagen later diezelfde tas met vieze kleding weer in kunnen leveren bij hun ex. NO WAY!

Annie

Annie

11-08-2017 om 23:08

Inpakstress

Waarom ligt alle inpakstress bij jou? Dat doe je jezelf aan maar hier pakken de kinderen hun eigen spullen in. Ik maak een lijst en die hangt op overloop (2 zwembroeken, 7 ondergoed, 6 shirts, ..... ). Dat stoppen ze zelf in hun (school)tas. Ruimte die over is mag worden gevuld met wat ze zelf mee willen nemen. Ik spiek nog wel even in de tas maar eigenlijk gaat het altijd goed. In de auto hebben ze vaak joggingbroek, gymschoenen en warme trui aan. Wat kun je dan vergeten? Zelfs mijn dochter van 8 kan dat.

Ik hoe dan alleen een goed gevulde toilettas mee te nemen, eventueel badhanddoeken (ik heb een shopper met 'oude' handdoeken). Mijn man doet de elektronica en ik race nog even langs de AH voor wat eten voor onderweg, een stapel tijdschriften en de laatste toiletspullen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

12-08-2017 om 11:08

Zelfde planning hier

Alleen hier was ik het die eerder op vakantie ging. We kwamen zondagochtend thuis en maandagavond zou ik kind naar haar vader brengen. Zondagmiddag dus even drie wassen er doorheen gejaagd. 'Geluk' was dat wij de hele vakantie 12 graden hadden, dus alle korte broeken en de rest van het zomerspul zaten nog schoon in de tas. Kind komt nu weer thuis op de laatste zaterdag van de vakantie en moet dan dinsdag weer beginnen. Niet ideaal, liever houd je er een week tussen, maar vader wilde aansluiten bij familie die al op vakantie was.
De kinderen (18 en 12) pakken hier hun eigen tas in. Bij jongste loop ik het nog na, maar volgens mij was ze dit jaar niets vergeten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.