Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Cath 1972

Cath 1972

14-04-2014 om 13:04

Online scheiden

Ik heb een link om online te scheiden.
Je moet wel samen alles kunnen bespreken / verdelen.
Vanaf dat je alle papieren hebt ingestuurd, zou het zo'n 6weken duren.

http://www.echtscheiding-buitenland.nl/?gclid=CLm6mueXy70CFenjwgodMwkAng

Is dit wat of kunnen we beter op een gewone manier scheiden? (en hoe gaat een gewone scheiding? Advocaten etc? Of is dat alleen als je er samen niet uit komt?)

Heb er totaal geen verstand van, wordt weinig gescheiden in onze omgeving, dus heb er weinig over gehoord)

Katniss

Katniss

14-04-2014 om 13:04

Kinderen

Als je kinderen hebt ben je verplicht om een ouderschapsplan op te stellen. De ins en outs daarvan ken ik niet. Zelf heb ik wel een 'flitsscheiding' gedaan, waarbij we het standaard convenant zelf hebben ingevuld en dit naar de advocaat hebben gestuurd. Die advocaat heb je sowieso nodig om de stukken bij de rechtbank in te dienen. Vervolgens kregen we na een paar weken een akte van berusting om te ondertekenen, en vervolgens werd de hele handel opgestuurd naar de gemeente voor inschrijving.
Het is sowieso raadzaam om zoveel mogelijk zelf te doen, als je er samen uit kunt komen, want advocaten brengen ieder minuutje in rekening.

vastberaden

vastberaden

14-04-2014 om 16:04

positieve ervaring!

Beste Cath 1972,

Wij zijn onlangs en in twee manden gescheiden via dit kantoor en ik ben er erg positief over.
Het duurde bij ons iets langer omdat wij in het buitenland waren getrouwd en onze huwelijksakte was ingeschreven bij de burgerlijke stand in Den Haag (dat is gebruikelijk).

Wij hebben ons online aangemeld, alle documenten ingevuld (convenant en ouderschapsplan) en vervolgens zijn we uitgenodigd voor een afspraak.
Het gesprek was met een advocaat die ter plekke alle vragen die we nog hadden beantwoordde. Als je wilt kun je dan ook direct alle documenten ondertekenen, waarna de hele procedure in gang wordt gezet.
Na een paar weken krijg je een mailtje met de 'akte van berusting'. Die moet je tekenen, scannen en terugmailen. Enkele weken later ontvang je een mailtje met de inschrijving van de echtscheidingsakte en dan is alles klaar.

Ik denk dat zoiets alleen werkt als je het over alles met elkaar eens bent en nog normaal met elkaar communiceert. Wanneer er aanvullende werkzaamheden moeten worden verricht moet je daar uiteraard voor betalen.

Check wel even of de prijs per persoon is of per echtpaar

Sluit me dus helemaal aan bij Katniss.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.