Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

engel

engel

05-10-2014 om 16:10

omkopen?

2 jaar lang is mijn ex man geen vader voor onze zoon geweest. Wat ik ook probeerde, niets hielp. Heel veel woede, verdriet, teleurstellingen en boosheid alleen opgevangen. Nu woont vader weer dichtbij en begint allerlei cadeaus te geven waar mijn zoon positief op reageert. Ik ben echt blij dat er weer een opening is maar de manier waarop vind ik niet kunnen en komt er (misschien heel ik gericht) veel boosheid naar boven. Naar mijn zoon reageer ik neutraal maar uit wel mijn mening (hij is 14) Nav zijn opmerking; Je reageert ook niet enthousiast! heb ik uitgelegd dat ik deze manier van contact zoeken/onderhouden niet zo fijn vind maar zolang het goed voelt bij mijn zoon het o.k is. Daar gaat het om. Heb ik hier goed aan gedaan?

Doret

tante Sidonia

tante Sidonia

05-10-2014 om 17:10

ja, denk het wel

Het lekker laten gebeuren.
Nu, op dit moment is je zoon blij met zijn kado's. Dat mag, daar hoef jij je niet druk om te maken . Het kan lijken of hij zijn vader meer waardeert, nu, maar dat is heel oppervlakkig.
Bemoei je vooral niet met d e manier waarop vader dit doet,
Later zal hij zich veel meer al die momenten herinneren waarop jij er voor hem was. En met zijn vader heeft hij dat contact gewoon niet. En vooral nu, nu zijn vader ineens met van alles op de proppen komt en misschien straks ineens weer wegvalt op welke manier dan ook, nu ben jij daar steeds als veilige rots in de branding. ! Je doet het goed. Neutraal blijven!

Helemaal eens

met tante Sidonia. Ik kan me best voorstellen dat je zo gereageerd hebt naar je zoon, maar ik zou het inderdaad niet weer doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.