Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Jeroen

Jeroen

20-03-2018 om 16:03

Omgangsregeling met 4 kids waarvan 1 stiefkind

Dees

Dees

21-03-2018 om 20:03

Klopt

Ah ja nu zie ik het het komt erop neer dat kind 14 dagen per 4 weken bij stiefvader is, 4 dagen per 4 weken bij vader en 10 dagen per 4 weken bij moeder. Toch blijft die verhouding krom.

mama van twee

mama van twee

Snap je telling niet Dees

Mijn stiefzoon gaat om het weekend naar zijn vader (35 km) en de helft van de vakantie- en feestdagen. Uiteraard tornen wij niet aan deze omgangsregeling.
De kinderen zijn op maandag, dinsdag, woensdag en om het weekend bij mij bij mij en op donderdag en vrijdag en het andere weekend (ik werk in dat weekend) bij mijn ex-vriendin. In het weekend dat de kids bij mijn ex zijn is mijn stiefzoon bij zijn vader. In het weekend dat de kinderen bij mij zijn, zou mijn stiefzoon het ene weekend mee (mogen) komen en het andere weekend bij zijn moeder (mogen) blijven.

Dit is wat ts schrijft.
Dus inderdaad 4 dagen per 4 weken bij biovader.
Verder in de weekeinden dat de (eigen) kinderen van ts bij ts zijn komt stiefzoon 1 weekend mee en 1 weekend blijft bij moeder.
Dus 2 dagen per 4 weken bij ts en rest van de tijd bij moeder.

Tijgeroog

Tijgeroog

Dees

Zoals ik het lees 1 weekend per 4 weken bij de stiefvader, 2 dagen dus. 4 dagen bij de eigen vader en de rest van de tijd bij de moeder. Maar ik weet niet zeker of dat klopt.

Dees

Dees

21-03-2018 om 21:03

Doordeweeks ook

Volgens mij gaat stiefzoon ma di en woe ook mee naar stiefvader.

V@@s

V@@s

21-03-2018 om 21:03

ja dat blijkt duidelijk uit de rest van het verhaal

Waarin topic starter beschrijft dat hij ook de BSO betaalt voor de dagen dat stiefzoon bij hem is (en verantwoordelijk is voor de opvang als zoon ziek is).

Ik kan me goed voorstellen dat de vader van het kind hier niet mee akkoord is. Ooit hebben de ouders besloten om het kind een vaste verblijfplaats te geven bij de ene ouder en een omgangsregeling met de andere ouder. Nu zou dat opeens een regeling worden waarbij kind voortdurend moet verhuizen. Probeer me voor te stellen wat er gebeurd als ouders nog een keer een partner krijgen (en wellicht weer uit elkaar gaan).

Ik begrijp de opmerkingen niet zo.

Wat ik lees is dit: 'Een uurtje na school is prima, maar dan moet mijn ex hem weer komen ophalen om bij haar te slapen,'. Met andere woorden: de biologische vader wil zelf niet meer tijd met zijn kind, maar wil dat de moeder meer tijd doorbrengt met zijn/hun kind.
Ik zou echt simpel denken: daar ga je niet over. Hij kan niet een volwassene dwingen om op een bepaalde manier met zijn/hun kind om te gaan. Ik zou er niet warm of koud van worden en het naast me neerleggen.
Het wordt anders als hij zelf meer tijd met zijn kind door zou willen brengen, maar dat lees ik niet. Dan zou je inderdaad een discussie kunnen starten over wie het meeste recht heeft op de tijd van een kind.
En dan nog: verblijfstijd van een kind is een zeer beperkte opvatting over opvoeding. Je kunt ook denken aan kwaliteiten die je in kunt brengen als ouder. Op allerlei gebieden en manieren.
Maar een biologische vader die bepaalt hoe een biologische moeder om moet gaan met zijn/hun kind.... nee, dat gaat over een grens.

Tsjor

Ava

Ava

22-03-2018 om 12:03

En zelf?

Wat wil de jongen zelf, als hem dat voorgelegd wordt door een neutraal persoon. Ik ben benieuwd hoe de regeling er dan uit zou zien.

mutsje

mutsje

23-03-2018 om 09:03

lastig oordelen

Tja, ik denk dat op zich de bio-vader niet kan bepalen hoe de de moeder haar tijd met de kinderen indeelt in haar tijd. Maar je weet ook niet wat er vooraf gegaan is aan dit verhaal.
Voor hetzelfde geld is moeder gescheiden om met huidige partner door te gaan en zelf 35 km verderop gaan wonen. Of misschien wil de bio-vader zoon best vaker zien, maar gaat dat niet wegens de afstand.
De achterliggende gevoelens zijn in dit verhaal niet duidelijk, maar ik kan best begrijpen dat bio-vader niet zo blij is met meer tijd bij stiefvader dan bij echte vader.
Misschien is het verstandig als bio-vader en moeder eerst eens om de tafel gaan voor een nieuwe omgangsregeling en dan kijken hoe stiefvader nog een rol kan spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.