Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Omgangsregeling kinderen

We gaan scheiden en hebben 2 kinderen we wonen nu al 10 jaar hier en de kinderen 3 en 5 zijn hier opgegroeid. Nou wil mijn partner terug naar waar hij is opgegroeid 45 min verderop. Mijn vraag is in hoeverre kan dat zomaar. Vanuit mijn standpunt gezien we hadden hebben hier een leven opgebouwd dit is de vertrouwde omgeving voor de kinderen. Hij werkt fulltime en is laat 18.30 thuis ik werk part time dus de zorg nu komt voor het grootste gedeelte op mij aan. Ik vind dat je ze niet zomaar uit hun vertrouwde omgeving kunt halen ze krijgen al genoeg te verduren straks.
Weet iemand in hoeverre ik in mijn recht sta?

Vesta

Vesta

16-02-2017 om 09:02

Samen

jullie zullen samen tot een omgangsregeling moeten komen.

45minuten verderop wonen hoeft geen probleem te zijn.
Mijn ex woont ook 45 minuten bij mij vandaan, haalt dochter op donderdagmiddag op bij mij en brengt haar vrijdags weer naar school en brengt haar na de weekenden bij hem op maandag weer naar school om dan zelf door te rijden naar zijn werk in het midden van het land of het noorden.

Een scheiding vraagt aanpassingen van beide ouders, het kan wel.

Het kan niet zomaar, jullie moeten samen beslissen waar de kinderen naar school gaan, wanneer ze waar zijn. En dat is een voortdurende ontwikkeling want wat nu past voor beide kinderen is dat straks misschien niet meer. Wij zijn nu al aan variant 3 of 4 van onze omgangsregeling bezig. En met het naar de middelbare school gaan zal de volgende evaluatie en verandering gaan komen.

Hoeverre je in je recht staat? Je hebt geen recht op de kinderen, de kinderen hebben recht op 2 ouders die het belang van de kinderen voorop stellen en hun eigen belang ondergeschikt. Ouders hebben plichten naar hun kinderen.

MIekemieke

MIekemieke

16-02-2017 om 09:02

45 minuten?

Dat is toch niet ver weg? De kinderen zijn ook nog niet opgegroeid, ze zijn pas 3 en 5. Ze passen zich wel aan!

kimmie2017

kimmie2017

17-02-2017 om 11:02 Topicstarter

Even ter verduidelijking!

Ja ik begrijp dat allemaal wel maar de partner niet.
Ik zal alles voor mijn kinderen doen en die komen op de eerste plaats zonder twijfel.
Ik vind dat kinderen recht hebben op beide ouders. Ik zou zelfs nog eerder mee verhuizen als dat voor de kinderen uiteindelijk beter zou zijn al heb ik daar geen leven opgebouwd en hier wel.
En tuurlijk passen kinderen zich wel aan maar wel erg makkelijk gezegd daarom zal het niet minder pijn doen.

Vesta

Vesta

17-02-2017 om 13:02

45 minuten

45 minuten is echt niet ver. Het zijn ook 45 minuten aandacht. Dochters half-zusjes zijn jaloers hebben hun vader niet elke week minimaal 1,5 uur exclusief voor zichzelf.

Jullie zullen er echt samen uit moeten komen. Dat jw as-ex dingen anders doet of wil dan jij betekend niet dat dat slechter is alleen anders.

Misschien gaan de kinderen met hem mee en heb jij een weekwndregeling, zo open zul je er in moeten staan. Ook dat de regeling geen vast iets is, nieuwe omstandigeheden vragen aanpassingen. Kan iets eenvoudigs zijn als een sport of wijziging schooltijden. Eerst hoefde ik dochter niet weg te brengen vader werkte in mijn woonplaats. Vader werd overgeplaatst dochter kreeg andere trainingstijden. Nu rijd ik elke 14 dagen om haar naar haar vader te brengen. Kan ik pas om 20:30 eten. Het zij zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.