Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Just_me1985
13-07-2014 om 20:07
Omgang kinderen
Op dit moment heb ik, nadat mijn man niet voor de 1e keer vreemd is gegaan besloten dat het klaar is en dat wij gaan scheiden.
Het eerste wat ik duidelijk wilde hebben was de omgang met de kinderen, omdat dit gelijk zo soepel mogelijk moet verlopen. Hij woont nu tijdelijk bij zijn moeder, waar genoeg ruimte is voor de kinderen. Mijn mening is dan ook dat de kinderen gewoon bij papa kunnen blijven slapen daar en dat als hij ze heeft, ze dus gewoon daar naartoe kunnen.
Nu wilt hij het liefst dat ik dan een weekend bij mn ouders ga zitten en dat hij met de kids in ons huis zit. Ik voel me hier niet prettig bij en heb dit ook aangegeven.
Vandaag is de eerste keer dat ze bij hem slapen, en hoop dat het goed gaat daar.
Nu is mijn vraag, hoe ging dit bij jullie en hoe hebben jullie dit geregeld?

Emine
13-07-2014 om 21:07
Is dat belangrijk?
Het gaat er toch om dat het bij jullie goed geregeld is? Als ik goed begrijp dan heeft hij ze nu om het weekeinde bij zijn moeder en logeren de kinderen dus bij papa en oma?
Als daar nu verder geen gedoe meer over is, dan lijkt me dat voor nu prima geregeld.
Ik kan het me wel voorstellen dat jij je huis niet uit wilt, maar ik snap hem ook. Is het jouw huis of is het jullie gezamelijke huis?

AnneJ
birdnesting
Het kan fijn zijn voor kinderen om gewoon in hun eigen huis te blijven en niet steeds weg te hoeven. En dat de ouders elkaar dan afwisselen.
Ik heb een familielid die dat gedaan heeft. Maar dan hadden de ouders toch ieder hun eigen huis en gingen ze om de week een week bij de kinderen wonen.
Met name in de pubertijd is dat wel een geslaagde oplossing. Als het organisatorisch en financieel kan dan.

AnneJ
Naast elkaar wonen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1769785/2003/12/23/Luister-bij-scheiding-meer-naar-de-kinderen.dhtml
"Erica Terpstra heeft in oktober in NRC Handelsblad verteld over haar echtscheiding en de oplossing die zij en haar ex gekozen hebben. Door naast elkaar te wonen in twee huizen en de zolder door te breken hadden de kinderen vrije toegang tot beide ouders. Ideaal, nu eens niet een situatie waarin kinderen met koffers en schooltassen moeten slepen en een brug moeten zien te slaan tussen twee werelden die niet met elkaar verenigd willen zijn. Wat fijn voor de kinderen en wat een positieve intentie van de ouders."
En zo zijn er meer mogelijkheden.
Mijn ex woont bij ons in de buurt. Dat maakt het een stuk eenvoudiger voor jezelf en voor de kinderen om het logistiek en anders voor elkaar te krijgen.

Dalarna
13-07-2014 om 23:07
tja annej
Daar moet je wel het geld voor hebben natuurlijk en hoe vind je zomaar twee huizen naast elkaar áls je al zou kunnen kopen?

Emine
14-07-2014 om 11:07
De Staat
Misschien zou de staat kunnen bijdragen. Lijkt me een stuk constructiever dan al miljarden die nu ten behoeve van scheidingskinderen naar de jeugdzorgsector gaan, die het probleem vaak nog groter maakt.

Krusty
14-07-2014 om 17:07
boos?
Misschien ben je boos op hem, vind je dat hij schuld is aan de scheiding, (je benoemt het vreemdgaan) en vind je dat jij zo weinig mogelijk last moet hebben van de scheiding?
Kan het mis hebben hoor, is lastig oordelen met beperkte info, maar de echte slachtoffers zijn je kinderen, lijkt me dat je in de eerste plaats probeert hen zo weinig mogelijk last te laten hebben van jullie keuzes.

Stoepkrijt
14-07-2014 om 19:07
ik ken een stel...
Een vriendin van mij wilde ook birdnesting doen. Haar ex was zo boos dat zij wilde scheiden (was ook meerdere keren vreemd gegaan, maar vond dat het haar eigen schuld was dat hij dat deed) dat hij in de tijd dat hij in het huis was er een enorm smerige bende van maakte. De jongste was toen net zindelijk en had nog wel eens een ongelukje, hij liet het gewoon liggen (poep in de gang). Kon zij als ze thuiskwam eerst gaan soppen en boenen. Ze was er heel snel klaar mee. Je moet alleen een huis delen als je het allebei graag wilt laten slagen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.