Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Lennart_T

Lennart_T

23-01-2017 om 11:01

Objectieve mening gevraagd Communicatie met ex vrouw

Hai allemaal,

Mijn ex en ik hebben al jaren een zeer moeizame relatie. We hebben al eens mediation geprobeerd echter was dit veel te 'vrijblijvend' en waren de problemen binnen enkele weken alweer terug. Ik ben er natuurlijk van overtuigd dat het vrijwel allemaal door haar komt, maar besef ook dat dat mijn kant van het verhaal is en mijn eigen manier van communiceren is waarschijnlijk een blinde vlek voor me.

Ik zou graag eens met enkele mensen willen sparren die naar de communicatie van ons zouden willen kijken. Vrijwel alles gebeurt op de mail tegenwoordig omdat ik het te vaak heb meegemaakt dat wat niet zwart op wit stond ineens ter discussie stond en er sprake van leek te zijn dat er wel een heel selectief geheugen was. ook hiervoor geldt dat ik daar vast en zeker ook een aandeel in gehad zal hebben.

De mailwisseling die ik heb heb ik volledig geanonimiseerd (alle namen/plaatsnamen etc zijn vervangen door fictieve) en dit betreft een document van 10 pagina's platte tekst. Ik zou graag eens willen vragen of een enkeling van jullie dit door zou willen lezen en me van 'zo objectief mogelijke feedback' zou willen voorzien.

Ik ben hierin NIET op zoek naar mensen die heel erg met me willen meepraten, of juist met haar willen meepraten maar ben vooral benieuwd naar welke patronen jullie zien. Zien jullie dat er structureel over zaken of belangen heen wordt gelezen door één van ons of vallen je andere dingen op. Schroom niet en spaar mij (of mijn ex) niet.

Als je de tijd en moeite wilt nemen om het geheel door te lezen en me van oprechte inhoudelijke feedback te voorzien dan zie ik graag een PB'tje en dan zorg ik dat je inzage krijgt in onze communicatie.

PS. Ik weet dat mailen niet de fijnste manier van communiceren is, maar dat kan pas anders als er weer enige vorm van vertrouwen is. Die is er momenteel niet.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

Is het niet

Zinvoller om een open discussie aan te gaan, waarin je kernpunten benoemt van wat je tegen komt?

Lennart_T

Lennart_T

Natuurlijk

Ja, natuurlijk is dat handig. Maar we zitten al bij een instantie die ons hierin gaat helpen en we hebben al mediation gehad. Ik wil echter ook graag daaraan voorafgaand zo objectief mogelijk izicht in waar ik steken laat vallen, aannames doe of de plank zelfs finaal missslaat (maar ook waar ik zaken juist goed doe... want onderling komen we er niet meer uit en mijn woorden zijn als een rode lap op een stier)

Mail

Emailen is geen slechte manier van communiceren. Het voordeel is dat je even rustig kunt nadenken wat je gaat schrijven en het zonodig nog corrigeren. De ontvanger kan even rustig op een eigen tijdstip lezen en nog eens lezen.
Het probleem met communicatie tussen gescheiden mensen is helaas vaak dat het onbegrijpelijk ruzieachtig is. Voor een buitenstaander niet om aan te zien.

Lente

Lente

Je kunt hier geen pb sturen

Dat kun je oplossen door een anoniem mailadres hier achter te laten. Dan kunnen mensen die dat willen, jou een mail sturen vanuit hun eigen anonieme mailadres :-)

Lennart_T

Lennart_T

23-01-2017 om 12:01

Anoniem mailadres?

Dat van die PB wist ik niet, ik zit nooit op fora. Bedoel je een nieuw aan te maken adres, met een denkbeeldige naam?

Juk

Juk

23-01-2017 om 13:01

Email

Je maakt een emailadres aan zonder echte gegevens, bv pietjeprecies@hotmail enz. Dat zet je hier neer met evt. spaties ertussen. Dan kunnen mensen je emailen.

Lennart_T

Lennart_T

23-01-2017 om 14:01

Mail

Hai, ik heb er een aangemaakt, je kunt een mailtje sturen op [email protected]
Geef je een seintje als je iets hebt gemaild want ik kom dus normaal gesproken nooit in deze mailbox...

Juk

Juk

23-01-2017 om 16:01

gemaild

Gemaild.

Lennart_T

Lennart_T

23-01-2017 om 16:01

Thnx

Ik heb je eea toegestuurd...

L.

Linde

Linde

24-01-2017 om 18:01

Gemaild

Ik heb je gemaild!

Lennart_T

Lennart_T

24-01-2017 om 20:01

Thnx

Hai,

Heb eea gekregen waar ik erg blij mee ben. Wat mij betreft is dit draadje gesloten. Ik heb een aantal mensen in mijn mailbox en dat zijn voor mij genoeg reacties... Thnx

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.