Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Patrice

Patrice

30-11-2014 om 17:11

Nog vast aan zijn ex

Mijn nieuwe vriend bemoeit zich nog steeds enorm met zijn ex. Ze zijn al 6 jaar uit elkaar, toen zij koos voor iemand anders. Inmiddels is zij weer alleen. Mijn vriend en ik zijn nu anderhalf jaar samen en steeds merk ik dat hij haar blijft 'adviseren'. En zij neemt meestal zijn advies niet over. Hij zegt dat hij het voor de kinderen doet, omdat ze anders de verkeerde keuze maakt voor hen. Maar ik vind dat hij de keuzes bij haar moet laten, op de dagen dat zij voor de kinderen zorgt. Hij vraagt haar ook niet steeds om advies als de kinderen bij hem zijn. Hij gaat zo ver als een snoeischaar voor haar mee nemen als ze in maart nog steeds de kerstboom in huis heeft staan. Zodat hij de boom kan snoeien en die in ieder geval opgeruimd is. Hij vindt het lastig te zien hoe zij - in zijn ogen - niet voldoet aan zijn beeld van een goede moeder. En zegt dat vooral voor de kinderen naar te vinden. Ik vind dat hij haar meer haar eigen ding moet laten doen, dat hij niet overal bovenop hoeft te zitten. Aan de ene kant is zij heel eigenwijs en koppig maar doet ze ook zielig. Ik denk die kinderen komen er heus wel. Zij komt er ook heus wel. Hij heeft daar geen controle meer over en zou dat ook niet moeten willen. Vind ik. Of heb ik dat verkeerd ? Ik zeg daar wel eens wat van en meestal is zijn antwoord dat hij het voor de kinderen doet. Maar je bent niet voor niets uit elkaar gegaan, denk ik dan. Ieders zijn eigen leven, en niet steeds bij haar in huis allemaal dingen regelen voor haar.

Katniss

Katniss

30-11-2014 om 17:11

Mijn vriend (8 jaar samen) doet nog de belastingaangifte voor zijn ex en hangt er ook nog wel eens een lamp op. Inderdaad, anders zitten de kinderen in het donker Ik vind ook wel dat zij dingen zelf kan regelen, maar kan er niet mee zitten dat ze daarvoor haar ex inschakelt.
Beetje flauw overigens van jouw vriend om zijn ex uit te maken voor niet zo'n goede moeder. Dat vind ik in het algemeen geen opsteker voor een man (of vrouw).

Tsja

...het zijn eerlijk gezegd dingen waar ik een beetje om moet glimlachen. Ik zou mij veel ernstiger zorgen maken als hij haar niet zo'n goede moeder zou vinden en haar zou lopen bestrijden ipv helpen.

Mijntje

Mijntje

30-11-2014 om 18:11

aan haar

Het is aan zijn ex-vrouw om jouw vriend weg te duwen. Niet aan jou. Ze hebben een verleden samen, met kinderen nog wel, dan is het lastig om niet te willen helpen. Ben je jaloers? Speelt er dan meer of ben je daar bang voor?

+ Brunette +

+ Brunette +

30-11-2014 om 22:11

Heel irritant.

Maar meer dan dat zou het niet voor je moeten zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.