Deprecated: Automatic conversion of false to array is deprecated in /var/www/oudersnl/system/core/class_system.php on line 259
Nieuwe vriendin | CJG forum door Ouders.nl
Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

matilde

matilde

18-07-2014 om 21:07

Nieuwe vriendin

Mijn as ex heeft een vriendin die hij wil voorstellen aan onze kinderen. Wat zijn jullie ervaringen van vooral de kinderen? Hoe ga je er zelf mee om. Ik hoop dat ze er alle vier gelukkig mee zijn echt. Maar ik ben bang voor de veranderingen.

neutraal

Je hoeft niet heel enthousiast te zijn (of te doen), zolang je ook maar niet negatief bent. Neutraal is prima. Ik weet niet of dat mogelijk is (hoe jullie omgang is) maar het zou fijn zijn als jij ook bij het voorstellen bent. Voor je kinderen is dat een heel sterk en belangrijk signaal dat jij het oké vindt. Dat maakt het voor hen stukken makkelijker allemaal.

amk

amk

19-07-2014 om 10:07

erbij zijn bij die eerste ontmoeting maakt het wel heel beladen. Maar idd, gewoon neutral reageren en zeggen dat je hoopt dat een leuk persoon is en dat je ex en je kinderen gelukkig met haar worden.

En dan als het een blijvertje lijkt te zijn eens een gezamelijke afspraak zondere ex en kinderen om te zien wat jullie aan elkaar kunnen hebben. Is natuurlijk ook afhankelijk van de leeftijd van je kinderen. Die van mij was destijds 11 maanden, kon dus nog weinig zelf aangeven.

Ik weet van een vriendin die een puberdochter kado kreeg dat ze ook een kop koffie is gaan drinken met de moeder van de jongedame.

Niet om vrienden te worden maar gewoon om kennis te maken. Ze speelt ineens toch een belangrijke rol in het leven van je kinderen.

mwah

Mijn ervaring met de vele vriendinnen van mijn ex is dat ze in het begin reuze hun best doen, maar dat het later wat afzwakt. Meestal ten nadele van mijn dochter, helaas. Dat maakt het verwarrend voor een kind als jij als moeder eerst heel positief bent over zo'n vrouw. Ik wilde erg graag dat ex weer een vriendin vond, hij gaat rare dingen doen als hij alleen is, dus bij iedereen die wel aardig leek vond ik het al snel goed. Tot zo'n mens raar ging doen tegen mijn dochter. (We hebben er eentje gehad die ging slaan als ze vond dat dochter (toen een jaar of 5, 6) niet gehoorzaam genoeg was. Die heb ik even apart genomen voor een 'onderonsje'.)
Neutraal blijven is dus inderdaad de beste optie. Toen ik doorhad dat de vriendinnen van mijn ex nep-leuk deden (zoals dochter het uitdrukte), waarschijnlijk om ex te paaien, heb ik me nooit meer anders dan neutraal opgesteld. Ik bemoeide me er meestal pas mee als dochter het niet leuk meer vond. Inmiddels is dochter 16 en trekt ze haar mond zelf wel open. De vrouw waar mijn ex nu mee is was in het begin ook reuze schattig, maar nu trekt ze haar eigen kinderen op een vreselijke manier voor (haar uitnodigen voor kerst, voor haar eigen kinderen massa's cadeaus kopen en dochter 'vergeten', zodat die erbij zit zonder iets te krijgen als haar kinderen hun pakjes openmaken, dat soort dingen). Als het te erg wordt waarschuw ik mijn ex dat dochter op deze manier geen zin meer heeft om daar te komen. Dan is het aan hem om haar aan te spreken. Maar hij is een slappe zak, dus meestal gebeurt dat niet.
Nou, ik ben mijn frustraties weer even kwijt :-)
Neutraal blijven dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.