Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mijn ouders gaan scheiden: hoe krijgt mijn moeder een huis en inkomen?

Hoi allemaal,

Mijn ouders gaan na 30 jaar huwelijk scheiden. Mijn vader en ik blijven in ons huurhuis wonen, mijn moeder woont nu bij vrienden. Het scheidingsconvenant is getekend door alle partijen (op de rechter na).

Mijn moeder is nu op zoek naar een woning. Zij heeft heel veel punten opgebouwd dus ze is snel aan de beurt voor een woning. Ze krijgt echter geen woning omdat ze geen inkomen heeft (ze werkt niet). Maar ze krijgt ook geen uitkering omdat ze geen woning heeft. Ze kan zich niet inschrijven op het adres van de vrienden waar ze nu woont want dan zijn al haar punten weg.

Komt mijn moeder wel in aanmerking voor een woning als het convenant ook door de rechter getekend is? Het kan toch niet dat iemand geen huis krijgt omdat ze geen inkomen heeft en geen inkomen krijgt omdat ze geen huis heeft?

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben!

Pieter

Pieter

08-06-2015 om 20:06

Ze heeft volgens mij wel recht op bijstand: http://www.antwoordopbijstand.nl/inhoud/index/pid/509

Paddington

Paddington

09-06-2015 om 08:06

In gesprek met de gemeente

Bewijs meenemen dat zij geen inkomen heeft (bankafschriften) en een uitkering aanvragen.

Ik heb ook een uitkering gekregen terwijl ik nog getrouwd was.

Alimentatie

Je moeder heeft recht op partneralimentatie.

Ze kan daar wel van afzien, maar als ze dan afhankelijk wordt van een uitkering dan komt de uitkeringsinstantie alsnog het verschuldigde bedrag verhalen op je vader.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.