Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Mijn jeugdliefde is na 33,5 jaar weg

Sterkte

Wat een verschrikkelijk verhaal. Ik ben zelf gescheiden en met ruzie uit elkaar gegaan, maar dit is wel echt 10x heftiger. Heel veel sterke de komende tijd

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 12:11 Topicstarter

Reactie

Dank je wel Biebel en M Lavell

Ik ga er zeker aan werken en werk er al aan maar het valt mij zo zwaar allemaal.

"Je bent bij een dergelijke scheiding meer alleen op de wereld dan bij een scheiding tussen gelijkwaardige partners met moderne familieverhoudingen"

Klopt, ben heel erg alleen nu en eenzaam.

Zijn ouders zijn zeer traditioneel en zijn zelfs naar zware kerk toe gegaan, tv eruit ed.
Mijn ouders waren juist vrij en mijn moeder werkte ook. Zei waren in de ogen van mijn schoonouders dan ook niet goed genoeg. Ik had super ouders en een hele fijne jeugd gehad. Mijn man en zelfs zijn broer zaten dan ook zoveel mogelijk bij ons thuis vroeger.

Ik moet zeker zo snel mogelijk.mijn eigen stekkie hebben om wat rust over mezelf te krijgen en hoop dat mijn zoons en kleinzoon er dan ook weer zijn. In januari verwacht mijn oudste (zijn vrouw dan) nog een dochtertje, zou dit zo graag ook meemaken maar ik moet afwachten wat hij gaat doen.
Nogmaals dank jullie wel.

Colliegirl

Colliegirl

Emdestar

Dank je wel voor je lieve woorden en steun.

Colliegirl

Colliegirl

Reactie

Mensen het gaat erom dat ik mijn gezin kwijt ben en achteraf met een narcist samenleefde wat wel mijn jeugdliefde was.

Ik had wel inkomen vorig jaar en al reserver8ngen voor volgend jaar zomer zelfs, maar omdat het huis verkocht moest worden is mijn eigen bedrijf gelijk weg dus mijn inkomsten. Ik heb hier weiland ed voor nodig. Is kennelvrije hondenopvang en zou kattenopvang erbij gaan doen

Ik soliciteerd de hele tijd wat af bij vanalles en dat komt heus goed. Gaat mij om mijn kinderen die ik mis en man die mij blijft treiteren. En waar moet ik heen, val overal buiten de boot door de verhuizing.

Lanza

Lanza

14-11-2019 om 12:11

Staat het huis ook op jouw naam?

Kan je man je uitkopen? Of gaan jullie het huis verkopen? Zijn jullie getrouwd in gemeenschap van goederen? Let erop dat de partneralimentatie vanaf 2020 anders geregeld is (minder gunstig voor jou), dus probeer de scheiding dit jaar nog officieel aan te vragen.

Heb je inzage in de financiën en alle administratie?

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 13:11 Topicstarter

Lanza

Ja heb ik gehoord maar datum dat het bij de rechtbank was binnengekomen geld blijkbaar. Ga het nogmaals even aan mijn advocaat vragen.

Ja in gemeenschap van goederen en het huis is inmiddels verkocht maar ik mag gelukkig tot begin april erin blijven wonen. Had hij ook aangevochten maar ik mag van de rechter blijven met mijn dieren.

Val van het 1 in het andere en dacht net mijn leven helemaal op orde te hebben.... ben zo moe.

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 13:11 Topicstarter

Reactie

Heb geen inzicht wat hij financieel allemaal doet nu. Alleen als er aanmaningen komen weet ik dat hij weer iets niet heeft betaald, dat is dat sarren wat hij ook doet, want hoor ik hier niet te krijgen, staat op zijn naam maar hij veranderd het adres expres niet.

Ervoor deed ik alle finacieen dus dat heb ik allemaal wel, daar liegt hij ook over tegen zijn fam en jongens maar ik heb bewijzen, al wil niemand van hun dat horen blijkbaar. Ik zeg bewust niets meer en ineens gingen de app van zijn broer en mijn zus weer openstaan. Ik zeg niets, ze hebben mij teveel pijn gedaan.

Colliegirl

Uit hoe je alles beschrijft komt het beeld van een sterke vrouw.

M Lavall, colliegirl verbaasde zich toch juist over wat de politie zei over dat er als het om een huwelijk gaat er niet zo snel wordt ingegrepen. Jij maakt daar zomaar van dat Colliegirl dat zelf juist denkt.

Colliegirl, bedoel je over dat bewijs dat je geen borderline hebt dat de psycholoog zich daarvoor niet leent, dat ze dat niet doen als je het vraagt? Het is misschien toch een idee om dat nog te proberen. Of je geeft heel rustig toestemming aan je zoons om jouw psych te bellen? Als je die daarover inlicht?

Biebel, je schrijft dat ze niet bezig moet met wat haar man heeft omdat ze bezig zou zijn met wat ze eraan kan doen. Maar hoe bedoel je dat? Ik denk zelf namelijk dat het wel nuttig kan zijn. In alle gevallen trouwens waarbij er manipulatie in het spel is. Want 'er iets aan doen' kan ook betekenen dat je leert hoe je jezelf kunt beschermen tegen die manipulatie. Als je er niet genoeg over nadenkt, kan het zijn dat je er juist niet uitkomt omdat je jezelf nog niet hebt kunnen hervinden.

Alimentatie na januari 2020

"datum dat het bij de rechtbank was binnengekomen geld blijkbaar. Ga het nogmaals even aan mijn advocaat vragen."

Klopt, de datum waarop het verzoekschrift is ingediend is leidend.

Ik snap alleen niet hoe jij nu al het LBIO kunt inschakelen, zoals je in je openingspost schrijft. Je bent toch nog niet gescheiden?

Biebel

Biebel

14-11-2019 om 16:11

Focus op jezelf

Thera, je schreef ‘ schrijft dat ze niet bezig moet met wat haar man heeft omdat ze bezig zou zijn met wat ze eraan kan doen. Maar hoe bedoel je dat? Ik denk zelf namelijk dat het wel nuttig kan zijn. In alle gevallen trouwens waarbij er manipulatie in het spel is. Want 'er iets aan doen' kan ook betekenen dat je leert hoe je jezelf kunt beschermen tegen die manipulatie. Als je er niet genoeg over nadenkt, kan het zijn dat je er juist niet uitkomt omdat je jezelf nog niet hebt kunnen hervinden.‘
Misschien bedoelen we hetzelfde maar mogelijk ook niet. Wat ik wil zeggen is dat het heel verleidelijk kan zijn om veel gedachtes te besteden aan waarom je ex zo’n eikel is. Dus dat je veel tijd besteedt aan daaraan denken en erover piekeren en er met anderen over praten en diagnoses proberen te vinden als excuus.

Maar daar gaat het niet meer om. Het is je ex. En hoe naar ook, alle tijd die je stopt in hem begrijpen is eigenlijk verspilde tijd. Want hij gaat niet ineens veranderen omdat je hem begrijpt of zo. Misschien is dat ook wat jij bedoelt als je het hebt over beschermen tegen manipulatie; dat TO er meer baat bij heeft om zichzelf te snappen, zichzelf te leren hoe en waarom ze gemanipuleerd wordt en zelf te leren hoe ze dat kan vermijden. Dan is het natuurlijk handig dat ze weet hoe ex denkt, maar dan is het meer een hulpmiddel dan het belangrijkste. Want het belangrijkste is dat ze zelf keuzes gaat maken, en er weer in gelooft. Hoe moeilijk ook, dat ze de manipulaties van ex van zich af gaat houden. Hoe lastig en vervelend ook.

Marinet

Marinet

14-11-2019 om 17:11

Biebel

Ik denk dat je voor een deel gelijk hebt maar er is voor alles een tijd. Mocht het inderdaad om een toxische relatie gaan waar persoonlijkheidsstoornissen een rol spelen dan is het wel goed om je licht op te steken hoe zaken werken, wat jouw eigen rol was en wat die van de ander. Juist om te leren hoe je in de toekomst kunt voorkomen dat je weer in zoiets terecht komt.
Sommige gedragingen van narcisten (als hij dat is) zijn zo verbijsterend dat degenen die er mee te maken hebben aan zichzelf gaan twijfelen. Dan is het heel goed om een balans op te maken wat bij die ander ligt en welke gedragingen te wijten zijn aan een bepaalde pathologie. Juist om je eigen stevigheid en zelf weer terug te vinden

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 19:11 Topicstarter

Reactie

Toen hij bij de rechtbank via voorlopige voorziening aanvroeg dat hij hier wilde wonen en eruit moest volgens hem, heeft mijn advocaat de rechtbank gelijk verzoek voor allimentatie gedaan omdat hij de afspraak die we gemaakt hadden, die hij notabene zelf had voorgesteld, niet nakwam. Kreeg allemaal aanmaningen en moest naar de voedselbank. Mijn jongste woonde toen ook nog hier en moet ook eten. Die kreeg wel eat geld van zijm vader maar ik niet.
De rechter heeft allimentatiebedrag uitgesproken. Hij kwam dat weer niet na en toen heb ik het LBIO ingeschakeld.
En elke mnd blijft hij sarren en betaald net voordat ik ze weer wil inschakelen.

Ik maak wel keuzes, maar zonder geld kom je nergens en instaties helpen niet zoals de meeste mensen denken. Kon ik maar naar mijn moeder of zo maar dat heb ik niet. Je moet eigenlijk alles zelf doen en dan mis je echt iemand om je heen voir steun en hulp.

Het is teveel tegelijk maar ik moet door dat weet ik maar is zo zwaar. Ik vindt dit echt onmenselijk. Zoveel pijn en verdriet.... daar heb ik dan zolang mee geleefd. Moet los komen van hem dat weet ik, maar ik heb geen aan en uit knop helaas.

Shoshana

Shoshana

14-11-2019 om 22:11

Realiteit

Wat een verschrikkelijk verhaal. Ik kan me voorstellen dat je hier flink beroerd van bent. Ik vind trouwens dat je gezien de dramatische omstandigheden sterk en helder overkomt: je ziet het allemaal! Je denkt niet dat je man en zoons en anderen het misschien toch goed zien. Je weet dat er een raar spel gaande is.

Het enige wat je kunt doen, is je energie stoppen in de werkelijkheid: zien dat hij dit allemaal doet, zien hoe ver hij gaat, zien dat je jezelf moet beschermen. Verlies je niet in de vraag naar het waarom. Het doet er niet toe. Blijf in contact met je bondgenoten om te zorgen dat je het helder blijft zien. Versterk jezelf. Misschien een workshop bij Jan Storms? Het ‘bordeline’ etiket werkt omdat jij in de war raakt en (op zichzelf logisch) emotioneel uit de bocht vliegt. Zorg dat je uit de war raakt! Dat is het enige wat je kunt doen. Je zoons kun je niet uit de war halen. Je kunt alleen zelf zo helder worden dat zij niet meer kunnen geloven dat jij in de war bent. Laat je niet gek maken!

Colliegirl

Colliegirl

14-11-2019 om 22:11 Topicstarter

Shoshana

Dank je wel, je helpt mij echt hiermee.
Het is nu bijna 8 mnd geleden gebeurd. Dankzij psych die ik altijd mocht bellen appen en een paar vriendinnen die nog steeds dagelijks met mij praten zie ik het nu beter. Eerste weken heb ik met paniekaanvallen op de bank gelegen en mijn honden bleven om mij heen liggen. Maar ik ben er nog lang niet, jullie steun helpt mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.