Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

machteloze heks

machteloze heks

26-11-2014 om 12:11

Mijn dochter wil haar hoofdje leeg

Mijn dochter wil haar hoofd leeg maken.

Tja hoe ga ik dat doen. Ze wil graag dat ik haar dingen vraag, die zij kan beantwoorden en dat moet ik dan allemaal opschrijven, zodat ze dit ook aan haar papa kan laten zien.

Zelf weet ze geen vragen die ze wil beantwoorden. Het moet dus echt van mij uitkomen. moet wel gaan over de scheiding, de school, onze nieuwe partners ect.

Maar hoe doe ik dit zonder van haar vader te horen te krijgen dat ik over de rug van mijn kind ga?

Hebben jullie dit wel eens gedaan?

Hmmmmm

Het lijkt me niet zo'n goed idee om de therapeut van je eigen kind te gaan spelen, dus daar moet je voor uitkijken.

Eerste wat ik me bedenk wat je zou kunnen doen is zo'n zorgenpop aanschaffen (komt nu veel op tv, vertel ons al je zorgen en we eten ze op....) of zo'n rommelopruimer (zo'n holle knuffel met rits in de bek) of voor mijn part een 'zorgenpot'.

En dan aan je dochter vragen waar maak je je zorgen om? En dat dan opschrijven en erin stoppen zodat je er later met haar over door kunt praten.

Je kunt ook de drie huizen doen. Dan teken je op een groot vel drie huizen (ieder vel een). Het ene noem je het goede huis, de andere het slechte huis en de derde het perfecte huis. In het eerste huis laat je haar alles tekenen wat ze fijn vind. In het tweede huis alles wat ze niet fijn vind. En in het derde hoe ze zou willen dat alles was.

De tekeningen kunnen jullie beiden gebruiken om erover te praten met haar. En als je denkt dat ex moeilijk gaat doen, dan hou je het bij jezelf om erover te praten.

machteloze heks

machteloze heks

26-11-2014 om 13:11

therapeut

Het is ook niet de bedoeling om therapeut te spelen.

Mijn dochter geeft iets aan en ik wil weten hoe ik hier het beste wat mee kan doen zonder dat het van mijn kant uit onbewust negatief is voor een ander.

Tekeningen hebben we eerder al geprobeerd maar dit ziet zij niet zitten. Kan ze geen geduld voor opbrengen.

Die vragen

van dat huis, kun je ook stellen ipv te laten tekenen.

Annet

Annet

26-11-2014 om 14:11

Of een coach zoeken

Kijk eens naar de matrixmethode. Dat kan goed helpen bij een vol hoofd.
Of een soortgelijke methode.
Dan is het gelijk neutraler richting de vader.

engel

engel

26-11-2014 om 15:11

mindfulness? boeken?

Ontmoeten we elkaar weer.....Ik weet niet hoe oud je dochter is? Zou mindfulness iets voor haar zijn zijn? Toen hier de scheiding plaats vond was mijn zoon 12. Probeer idd niet de rol van therapeut op je te nemen maar blijf in de moederrol (en zuiver) Er zijn ook veel boeken voor kinderen te krijgen die over dit onderwerp gaan. Lastig he? Veel sterkte en succes.

machteloze heks

machteloze heks

26-11-2014 om 16:11

9 jaar

Mijn dochter wordt bijna negen.

Aan een coach heb ik ook gedacht. Heb hoop ik op korte termijn een intake gesprek. In eerste instantie zou dit vrijdagmorgen kunnen maar dan heeft ze toets op school. Nu gaan ze kijken of het op korte termijn ook om half vier zou kunnen.

Katniss

Katniss

26-11-2014 om 18:11

Boek

Volgens mij is er een boek dat kinderen kunnen invullen als ze een scheiding doormaken. Het zou deze kunnen zijn, maar misschien zijn er betere/andere: http://www.swpbook.com/863#.VHYK6MZ0zIU

esta

esta

26-11-2014 om 18:11

aanrader

Dat boek is inderdaad een aanrader.

machteloze heks

machteloze heks

27-11-2014 om 07:11

Boek

Wat een super goede tip over dat boek.

Heb de indeling gelezen en de reviews hierover. Heb meteen het boek besteld. Ik denk dat zij hier inderdaad ontzettend veel aan gaat hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.