Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moiraine

Moiraine

02-07-2014 om 15:07

Klein vraagje

Twee jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. We hadden toen kinderslaapzakken. Ondertussen zijn de kinderen uit die slaapzakken gegroeid, maar verlangt mijn ex nog steeds dat ik slaapzakken meegeef als de kinderen met hem op vakantie gaan.
Wat vinden jullie, is dat terecht?

eh...

terecht of niet: wat is er op tegen?
En als je inmiddels andere (passende) slaapzakken hebt dan zou ik die natuurlijk meegeven.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

Eeeuh

Hoe erg is het om ze mee te geven? Of bedoel je dat je dat de kinderen er niet meer inpassen maar ze er ondanks dat in moeten slapen? In dat geval zou ik overleggen over de aanschaf van nieuwe slaapzakken die wel passen, of ze gewoon zelf aanschaffen als je er samen niet uitkomt.

Aagje

Moiraine

Moiraine

Voorzichtig met spullen

Er is niet zoveel op tegen, maar het lastige is dat hij niet erg voorzichtig is met andermans spullen. En dat er nogal eens dingen kapot gaan of kwijtraken..... Ik wil daarna ook graag nog op vakantie .

Moiraine

Moiraine

Nieuwe slaapzakken

Ik heb nog geen nieuwe slaapzakken gekocht, maar moet er wel aan geloven, want het past écht niet meer. Ik zit behoorlijk krap en als ik iets koop, koop ik liefst iets goeds. En dan ben ik er ook zuinig op.

En overleg hierover gaat lastig, want zijn standpunt is, dat ik kinderalimentatie krijg en dus dat soort dingen moet aanschaffen.

Ansjo

Ansjo

Ik snap het wel, de kinderslaapzakken zijn uit de tijd van jullie samen. De slaapzakken erna niet meer en dan kan hij natuurlijk gewoon slaapzakken kopen als hij die mee wil nemen, wel zo makkelijk en hij is degene die op vakantie wil.
Anderzijds neemt hij de kinderen mee op vakantie, voor jou ontlasting en scheelt in de kosten. En als je de slaapzakken dan toch in huis hebt...geen reden om daar een punt van te maken denk ik.
Als het echt een punt is, koop er dan beiden 1.
Maar dat lijkt me wel erg kinderachtig en onnodig. :-)

Katniss

Katniss

Het is zijn vakantie, zijn feestje, en slaapzakken zijn geen kleding. Daarbij, als hij ineens besluit om een duik- of skivakantie te gaan houden, mag jij dan een duik- of ski-uitrusting aanschaffen?
Ik denk dat als ik ze zou hebben liggen, ik ze wel mee zou geven, maar ik zou zeker geen slaapzakken aanschaffen terwijl ik die zelf niet nodig heb. Mijn ex houdt in voorkomende gevallen gewoon de alimentatie in, dus ik kan wel wat vinden maar uiteindelijk regelt hij het op een andere manier ;-(

Ansjo

Ansjo

kun je die

twee niet aan elkaar naaien tot 1 en er dan 1 hoeven te kopen?
Flauw van hem, kinderalimentatie is een bijdrage in het levensonderhoud van de kinderen. Lijkt me niet dat een slaapzak daar per se toe behoort.
Het betekent ook niet dat hijzelf niet meer hoeft bij te dragen aan het onderhoud van zijn kinderen als hij die onder zijn hoede heeft. Hij kiest voor een vakantie, dan zorgt hij voor de slaapzakken lijkt me.
Maar weet je, je hebt ergens je kinderen ermee en dan zou ik "de held" in het verhaal maar zijn. Desnoods leen je 2 slaapzakken en spaar je er voor volgend jaar naartoe.

Net zo flauw

of nog flauwer dan niet meegeven vind ik het van hem om niet gewoon een paar slaapzakken te kopen.

Ik vind niet dat jij ervoor moet zorgen. Alleen, je wilt dat je kinderen het goed hebben en daarom is het wel lastig om niets mee te geven. Zorgt hij er dan voor of hebben ze dan gewoon pech. Ik kan me je argument voorstellen. Heb je geen overbodig dekbed of dekens ofzo? Geef je die toch mee?

Of je koopt iets bij de action, paar tientjes. Eigenlijk niet voor jou, maar scheelt een hoop gezeur.

wat is in het belang van de kinderen?

Stel dat vast, en koop dan al dan niet twee slaapzakken. Of leen ze van een zus/broer.

Ze zijn altijd te wassen toch? En ze gaan jaren mee.

vlinder72

vlinder72

02-07-2014 om 18:07

Slaapzakken

Dit lijkt mij nou niet de moeite waard om ruzie over te krijgen. Waar slapen de kinderen dan nu in?

Als de kinderen nog in slaapzakken slapen zou ik twee nieuwe slaapzakken kopen. Kan ook gewoon van de Hema zijn. Of bij de Zeeman. Is dat nog te duur dan is Marktplaats nog een optie. Voor een paar euro zou ik nooit moeilijk gaan doen.

Dalarna

Dalarna

niet te duur

Je kunt wel goede willen maar ik zou ze in dit geval ook gewoon goedkoop kopen of wellicht lenen. Die goedkope gaan hier ook alweer veel langer mee dan ik ooit had gedacht.

Linda

Linda

Lenen?!

Iedereen die voorstelt ze te lenen: dat zal TS echt niet willen doen als haar ex onzorgvuldig met spullen omgaat en dingen kwijt maakt.

Maar inderdaad, toch maar voor goedkoop kiezen ipv duur als het niet helpt om te zeggen: dat valt onder je eigen vakantiekeuze en -budget.

wizzer

wizzer

snap het probleem niet

Blijkbaar vindt jij de kinderslaapzakken niet meer geschikt, dan geef je ze toch aan je ex?

Zijn probleem wat hij er vervolgens mee doet, mijn ervaring is dat kinderen heus wel klagen als het echt niet meer gaat.

Moiraine

Moiraine

02-07-2014 om 22:07

Niet lenen

Lenen ga ik inderdaad niet doen. Dat zou ik helemaal erg vinden, als de spullen van een ander eronder lijden.

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon een stel goedkope slaapzakken ga aanschaffen en die meegeef. We zien wel hoe lang ze meegaan.

Bedankt voor alle reacties. Het helpt om te relativeren en ook andere kanten te zien!

Je geeft de kinderslaapzakken gewoon mee, als zete klein zijn is dat zijn probleem tijdens de vakantie. Hij wil toch dat jij ze mee geeft?

Belang van de kinderen

Wat al eerder gezegd is, het belang van de kinderen staat voorop. Die hoeven niet te merken dat er zo'n gedoe is rondom slaapzakken en die geef je dan ook zeker niet te kleine slaapzakken mee!

Jasmijn

Jasmijn

03-07-2014 om 15:07

goedkope en laten houden

Ik zou de kinderslaapzakken meegeven en desnoods nog een setje goedkope. Die laat je hem gewoon houden voor alle andere komende vakanties ook (heb jij er ook geen last van als ze stuk gaan of kwijt raken, want daarna is het immers zijn probleem, hij hád slaapzakken) en voor bij jullie thuis koop je, zodra het budget het toelaat, wel goede.

Oh en marktplaats kan ook een goed idee zijn, ik keek net even : http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en-kamperen/kamperen-slaapzakken/m824332749-2-stuks-slaapzakken.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.