Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Peter
18-04-2016 om 12:04
Kinderzorg
Ik ben een alleenstaande vader en ben door een ongeneeslijke longziekte 100% afgekeurd. Mijn zoon woont al 4 jaar bij mij en ziet zijn moeder alleen op de zaterdag van 11.30uur tot 18.00uur. Ze zorgt voor zijn kleding en telefoon abonnement. Verder heeft ze geen zorg verplichtingen en betaald ze geen alimentatie. Ze werkt 10 tot 15 uur per week en woont bij haar 3e vriend inmiddels. Wanneer mijn zoon 18 word vervalt het kind gebonden budget en ben dan niet meer instaat om voor hem te kunnen zorgen. Mijn zoon wil niet bij zijn moeder wonen omdat hij de omstandigheden bij haar niet leefbaar vind. Wat kan ik van zijn moeder verwachten of eisen. IS er sprake van zorgplicht? verzuim van zijn moeder.

Angela67
hoe oud is hij nu
je zoon? Kan hij niet zelfstandig wonen tegen die tijd?
gr Angela

AnneJ
Lijkt me niet
Moeder werkt te weinig. Je hebt geen alimentatieregeling waar je een beroep op zou kunnen doen en met de weinige uren van moeder gaat dat ook niet lukken.
Het is voor iedereen lastig tegenwoordig als kinderen 18 jaar worden.
Je kind zal een baantje moeten zoeken of een studiebeurs aanvragen als hij nog geen startkwalificatie heeft.
Het is al mooi dat moeder voor kleding en telefoonabo zorgt.
Dak boven zijn hoofd en mee eten moet dan genoeg zijn. Het klinkt wel heel lastig als je dat ook al niet zou kunnen bieden.

Vlinder-123
convenant ?
Waren jullie eerder getrouwd en daarna gescheiden ? Dan zou er een convenant moeten zijn waarin de zorgplicht beschreven staat, daar zou je op terug moeten kunnen vallen.
Als er verder geen afspraken op papier staan, zou ik het niet weten eerlijk gezegd.
Wat bedoel je met "voor hem zorgen" ? Als je zoon 18 wordt dan zou hij zelf werk kunnen zoeken om zo een beetje voor zijn eigen kosten te kunnen voorzien. Heb je nog contact met je ex ? Misschien valt er met een gesprek wat te regelen dat zij haar zoon wat geld geeft ?
Mijn zoon is ook 18 en heeft een baan in het weekend. zo kan hij toch voor zichzelf zorgen (scooter en uitgaan, zorgverzekering, kleding etc) en meeéten is toch geen probleem ?
Sterkte

Hortensia
probleem
Dit is inderdaad een groot probleem. Zelf gaan werken (naast de studie of opleiding) is de enige oplossing. En dan hoop ik dat er bij jullie beter werk te vinden is dat te combineren is met de studie of opleiding dan bij ons. Is moeder niet alimentatieplichtig?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.