Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

Moederdochter 6
06-09-2016 om 13:09
kinderwens
Ik heb een enorme kinderwens...
Ik heb een dochter van 7 en mijn vriend een zoon van 4
Maar is het verstandig een kind van ons samen in een samengesteld gezin...
Ben benieuwd naar andere ervaringen of meningen...
Wil het wel heel graag alleen lijkt het me nog ingewikkelder dan het hu al is

wil40
06-09-2016 om 20:09
Ingewikkeld
Als je vriend een 3e kind in jullie gezin ook een goed idee vindt en jullie ze samen, ook financieël, groot kunnen brengen dan hoeft het niet ingewikkeld te zijn.

Jippox
06-09-2016 om 21:09
stof
Het hangt ook een beetje af van hoe het nu allemaal loopt. Er zijn 2 scheidingen achter de rug, er zijn nieuwe gezinnen gevormd. Is het stof daarvan allemaal een beetje neergedaald? Kan iedereen met elkaar door een deur?
Als je er dan allebei aan toe bent om aan een derde te beginnen is daar natuurlijk niets op tegen. Wat lastig kan zijn, is voor de twee andere kinderen die niet fulltime bij jullie zijn, dat dit nieuwe kind dat dan wel is. Dat kan (maar hoeft niet) jaloezie geven. Daar zou ik in ieder geval alert op zijn.
Maar goed, dat duurt nog wel even

wil40
06-09-2016 om 22:09
Jippox
Of nr.3 is jaloers op de andere 2. Die hebben 2 huizen, misschien daar ook halfbroers en - zussen, 2x op vakantie en veel cadeautjes met zon- en feestdagen.:-)

Moederdochter 6
07-09-2016 om 08:09
Bedankt voor de reacties...
Niemand heeft er iemand zelf ervaring mee lees ik.
Tgaat hier thuis allemaal prima. De kinderen kunnen goed samen.
Tussen meer een punt dat we bang zijn dat het een probleem kan zijn... vandaar dat ik graag de ervaring van iemand had willen lezen...

Fani8308
08-09-2016 om 11:09
heb een dochter uit een vorige relatie en mijn man 2 zoons uit een vorig huwelijk. Samen hebben we nu een zoontje erbij.
We hebben hier eigenlijk niet echt lang overnagedacht. Dochter is hier halve week en de zoons om het weekend.
We wilden heel erg graag nog een kindje.
Het blijft feit dat zoontje van ons samen natuurlijk altijd hier is en de andere kinderen gaan en komen. De oudste hebben hier geen problemen mee, onze zoon is bijna 3 nu, snapt steeds meer van de situatie en vind het nu soms wel lastiger worden.
Maar niet problematisch.

Anneke
08-09-2016 om 14:09
Hier niet
Wij hebben besloten het niet te doen. Ik heb met mijn vriend een nieuw samengesteld gezin (met iets oudere kinderen dan jullie) en dat is voor ons al lastig genoeg met alle verblijfsregelingen, exen met tweede leg, sporten, feestjes, huiswerk en noem maar op.
Denk ook eens na over de (helaas toch reële) kans dat ook jullie op den duur weer uit elkaar gaan. Zijn alle verblijfsregelingen dan nog op elkaar af te stemmen? Het leek ons te lastig. Wij genieten van wat we hebben. We gniffelen altijd even als we het over onze kinderen hebben, want ze zijn niet van ons beiden, maar het zijn mooi wel onze kinderen!

Moederdochter 6
08-09-2016 om 15:09
Bedankt voor de reacties!
Wat leuk fani dat jullie samen hebben besloten een kindje van jullie samen te willen.
Anneke dat zit bij ons ook een beetje in onze gedachten wat als wij idd ook uit elkaar gaan dan hebben we twee verschillende gezinnen....
Maar ja als je altijd denkt wat als....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.