Echtscheiding en erna
U bevindt zich op het algemene (landelijke) CJG-forum.

hannie
17-05-2016 om 20:05
Kinderen vaker zien
Goedenavond,
Ik heb een vraag aan iemand met ervaring in het uitbreiden van de huidige omgangsregeling.
Ik heb nu een omgang met mijn kinderen welke inhoud dat de kinderen om het weekend en de helft van de vakanties en feestdagen bij mij zijn.
Mijn ex is niet bereid om de omgangsregeling tussen mij en de kinderen te intensiveren.
Nou heb ik met mijn advocaat hierover gesproken en hem gevraagd of ik kans maak om via rechter een uitbreiding af te dwingen, echter gaf mijn advocaat aan dat de kans klein is dat de rechter uitbreiding van de huidige omgangsregeling zal toekennen.
Heeft iemand tips hoe ik hier best mee kan omgaan, en welke stappen ik eventueel kan ondernemen om toch tot uitbreiding te komen.

AnneJ
17-05-2016 om 20:05
De beste weg is natuurlijk om de relatie met je exvrouw en je kinderen te optimaliseren en er het beste van te hopen. Ook kan het helpen om de taak van je exvrouw te verlichten met je aanbod.
Zelf vind ik het prettig als de kinderen een keer in de week bij ex gaan eten uit school. Toen ze kleiner waren hadden we de clubjes verdeeld en gingen we beiden met een kind naar muziekles en naar sport, bij evenementen gezamenlijk.
Het helpt hier ook om het contact te onderhouden nu de kinderen, nu ze ouder zijn, eigenlijk nooit meer een weekend naar hun vader gaan. Soms een paar dagen in de vakantie, maar meestal hooguit een dag. Ik stimuleer ze dan toch zoveel mogelijk om een vaste dag bij hun vader te gaan eten. Dat lukt onregelmatig maar toch.
Ik moet zeggen dat we dan ook dicht bij elkaar wonen zodat het logistiek allemaal goed te doen is.
We doen ook aan wederzijdse hulp. Morgen helpen we vader met zijn bagage op de trein te zetten richting thuisland.
Uitbreiden via de rechter lijkt me lastig. Een heel circus optuigen voor een nacht extra wordt je niet in dank afgenomen. Ook niet door de rechter. Zie het draadje van Eddeped over het concept naar de Raad van de Kinderbescherming.

Egel
17-05-2016 om 21:05
AnneJ..?
AnneJ, waar denk je dat het om een exVROUW gaat? Kan toch ook een exMAN zijn? (Hannie lijkt me ook een vrouwennaam, maar dat hoeft niet te kloppen of het gaat om vrouw-vrouw, kan ook nog).
Hoe dan ook, verder zegt AnneJ denk ik veel zinnigs. Hoe oud zijn de kinderen, al 12+? Dat maakt ook nog veel uit.
Kun je ook kleinere activiteiten ondernemen, een keer mee met muziekles of sporten of zo? Woon je ver weg? Is het contact zo, dat alleen advocaten en rechters een optie zijn of kun je je ex een brief schrijven waarom je denkt dat het een goed idee is?

hannie
17-05-2016 om 21:05
Egel
Hier gaat het om een man.. in relatie met een vrouw.
kinderen zijn onder de 12 jaar en zijn dus nog afhankelijk van moeder.
ex gaat helaas niet in op brieven en mails aangaande en blijft bij zakelijk antwoorden

Narcis
17-05-2016 om 22:05
Redenen
Waarom zou de kans klein zijn dat de rechter de uitbreiding zou toewijzen? Ik weet niet wat je wensen zijn maar zou het anders zijn als je om een kleine uitbreiding vraagt bijvoorbeeld vanaf vrijdag 14.00 uur?
En waarom is er destijds (ik weet niet hoe lang dit al zo loopt)voor deze omgangsregeling gekozen? Ik zou persoonlijk met haar gaan praten als dat mogelijk is.

Alkes
19-05-2016 om 09:05
redenen
Ik zou als gescheiden ouder een regeling waarbij ik kinderen maar eens per twee weken een weekend zou kunnen zien, volstrekt onacceptabel vinden. Mijn eerste vraag is waarom jullie daar destijds voor gekozen hebben. Als je ex niet wil praten over uitbreiding, zou ik wel naar de rechter stappen. Ik zou ook tegen je kinderen zeggen dat je ze graag vaker zou willen zien. Het lijkt me voor je kinderen namelijk fijn om te weten dat hun vader ze ook graag ziet. Maar nogmaals eerste vraag is waarom je destijds met deze regeling in hebt gestemd.

Alicia
19-05-2016 om 12:05
alkes
Misschien is TS wel 100 km verderop gaan wonen na de scheiding, dat weet je toch helemaal niet? Dan is co-ouderschap niet echt een optie.

Paddington
19-05-2016 om 13:05
Kunnen
jullie wel met elkaar goed praten, of is dat ook moeilijk?
Indien dat moeilijk is, zou je kunnen proberen om een ouderschapsbemiddeling op te starten. Wellicht verzacht dat de standpunten enigszins daar die mensen heel goed in staat zijn om de ouders de belangen van de kinderen te zien.
Hoe verloopt het verdere contact met je kinderen. Kun je ze wel regelmatig bellen?
Welke reden geeft je ex aan om niet te willen uitbreiden?

Alkes
19-05-2016 om 14:05
Alicia
Daarom vraag ik ook waarom TS heeft ingestemd met de omgangsregeling zoals die is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.